دهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس با حضور نماینده  مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری آیت الله دستغیب  ، مسئولان ارشد استانی و کشوری ، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، خیرین تامین سلامت ، نمایندگان مجامع سایر استان‌ها ، جمع کثیری از خیرین  و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور وزیر بهداشت در شیراز برگزار شد.
شامگاه پنجشنبه 4خرداد ماه دهمین اجلاس سالانه مجمع خیّرین تأمین سلامت فارس با حضور تمامی اعضا  در محل مجتمع فرهنگی، رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس هیأت امنای مجمع خیّرین تأمین سلامت و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت ایام شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: کمک به نیازمندان و امدادرسانی به افراد مستمند با حفظ کرامت انسانی از ویژگی های آن امام بوده است که می تواند الگوی مناسبی برای خیّرین در عرصه های مختلف باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شرح احوالات ائمه اطهار را الگوی فضایل انسانی توصیف کرد و گفت: به دلیل جایگاه نورانی و برجسته ائمه اطهار دشمنان اسلام همواره در راستای به زیر سؤال بردن این بزرگان تلاش کرده اند و با حق و حقیقت مبارزه کرده اند اما راه به جایی نبرده اند .
آیت الله دستغیب در پایان از همکاری سایر نهادها و اقشار مردم فارس با مجمع خیّرین سلامت استان در دهه گذشته تقدیر کرد و گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش اعضای مجمع و حمایت دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار فارس در این عرصه قابل توجه و تقدیر است.
در ادامه نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیّرین تأمین سلامت کشور نیز با بیان این مطلب که خیّرین سلامت فارس در کشور  الگو هستند اظهار داشت: پس از تشکیل شدن مجمع خیّرین تأمین سلامت در این استان برای نخستین بار ،اکنون بیش از 20 مجمع خیّرین تأمین سلامت در سطح استان های کشور وجود دارد.
وی در ادامه خواستار همکاری مسئولان اجرایی با خیّرین تأمین سلامت شد و اضافه کرد: تلاشگران و خیّرین عرصه سلامت در هر نقطه از جهان همواره از پرداخت مالیات معاف بوده اند اما متأسفانه شاهدیم که در کشور ما خیّرین باید برای انجام کارهای خود مالیات پرداخت کنند از این رو مجلس و دولت در این راستا باید تصمیمی مناسب اتخاذ نمایند.
محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر سخنرانان دهمین نشست خیّرین تأمین سلامت فارس بود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه تلاش خیّرین عرصه سلامت به گونه ای بوده است که اکنون بدون همکاری خیّرین سلامت فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی مؤثر نخواهد بود..
وی به فعالیت خیّرین سلامت فارس در دهه  گذشته اشاره کرد و گفت: فارس پایه‌گذار مجمع خیرین تأمین سلامت در کشور است.
محمدهادی ایمانیه افزود: در دهه اخیر، خیران، بسیار زیبا وارد میدان شده‌اند و به مجمع اعتماد کردند و ما نیز نیازسنجی کرده و به خیرین تأمین سلامت این استان اعلام کردیم و آن‌ها نیز پذیرفتند و اقدامات خود را در راستای رفع نیازها، در تمام شهرها و روستاها آغاز کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اتفاق اخیر ضد فرهنگی و اهانت به ساحت مقدس امام هادی(ع) بیان داشت: بعضی از خفاشان روزگار غربت امام هادی در عصر عباسیان را تکرار کردند و حرمت دهمین امام شیعیان را شکستند، اما این حرکت‌شان نتیجه معکوس داشت و به یاری خدا بر عزت امام افزوده شد.
ایمانیه اضافه کرد: این روزها هر جا و در تمام سایت‌ها، سخن از مظلومیت امام هادی(ع) است، که این هتک حرمت را محکوم جلوه می‌دهد.
وی  اظهار داشت ایجاد مجمع خیّرین تأمین سلامت در این استان تبعات خیر دیگری از جمله احداث  صندوق مهر حضرت فاطمه زهرا (س) و کانون نخبگان علوم پزشکی داشت  که اینگونه موارد شاخه های درخت مبارک مجمع خیّرین تأمین سلامت استان فارس می باشد.
ایمانیه به فعالیت های مستمر مجمع خیّرین سلامت در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خیّرین تأمین سلامت فارس در کشور الگو شده اند.
در ادامه محمود تابنده رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین تأمین سلامت فارس نیز استفاده از نظر کارشناسان سلامت استان را از شاخصه های فعالیت این مجمع عنوان کرد و گفت: ایجاد بنیاد قلب فارس پایه گذار تأسیس مجمع خیّرین تأمین سلامت استان شد که در پی آن ساخت مراکز درمانی و تجهیز بیمارستانها از جمله فعالیتهای مجمع خیّرین تأمین سلامت در  دهه گذشته بوده است.

وی با تأکید بر این که باید فعالیت این مجمع به سوی بهداشت و پیشگیری در جامعه هدایت شود یادآور شد: بر اساس قانون هزینه های ساخت مراکز درمانی توسط خیّرین 60 درصد به عهده خیّرین و 40 درصد به عهده دولت است که پس از ساخت آن مرکز در اختیار دولت قرار می گیرد؛ از این رو شایسته است مجلس شورای اسلامی در راستای حذف تبصره مدیریت دولتی در بیمارستانهای خیّرساز اقدام نمایند. از این رو مراکزی که توسط خیّرین عرصه سلامت ساخته می شود توسط هیأت امناء اداره شوند.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از خیّرین تأمین سلامت استان در سال گذشته از تعداد 10 خیّر نمونه عرصه سلامت فارس نیز تقدیر شد..
تقدیر از مدیران استانی فعال در عرصه سلامت از دیگر برنامه های این نشست بود.
در حاشیه این اجلاس انتخابات 15 عضو ادواری هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس به صورت تمام رایانه‌ای صورت گرفت که هشت نفر از شیراز و هفت نفر از شهرستان‌های دیگر استان فارس انتخاب شدند.

روابط عمومی مجمع خیرین تامین سلامت فارس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *