به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان فارس ، نشست مشترک اعضای شورای شهر ، مجمع خیرین تامین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در محل این دانشگاه برگزار شد .

در این نشست ، دکتر علی اکبر رامجردی ، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت گفت : در ده سال اخیر خیرین فارس دو هزار و 600 میلیارد ریال برای احداث فضاهای درمانی ، درمانگاهی و آموزشی بخش سلامت در این استان هزینه کرده اند که بسیاری از مشکلات در این عرصه رفع شده است.

دکتر رامجردی در این جلسه از زحمات اعضای شورای سوم در جمع اعضای شورای چهارم تشکر کرد و همکاری این شورا را در تعامل با خیرین و رفع تنگناها و کاستی های قانونی جهت اجرا نیت خیرین و رفع نیازهای عرصه سلامت موثر دانست .

دکتر محمود تابنده رییس هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: مسوولان باید قوانین را برای روان سازی امور خیرین بازنگری و موانع را رفع کنند.

وی افزود: مجمع خیرین عملا وسیله ای در دست دولت است که با تعیین اولویت ها و جذب خیرین ، درصدد ارائه خدمات به مردم و کاستن از بار دولت است.

وی اضافه کرد: دولت و مسوولان باید مسیر را برای به ثمر رسیدن امور خیر هموار سازند تا خیرین بدون برخورد با موانع و مشکلات بتوانند به مردم و جامعه خدمت کنند.

تابنده ادامه داد: در این سال ها بیشترین امکانات در بخش درمان ایجاد شده که به لطف خداوند بسیاری از مشکلات مرتفع شده و اینک زمان آن رسیده که مجمع ، بخشی از فعالیت های خود را به امر پیشگیری اختصاص دهد.

بگفته وی ، پیشگیری از بسیاری بیماری ها نیاز به ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی دارد تا جامعه با احساس آرامش و افزایش فعالیت و تحرک ، در بحث پیشگیری موفق عمل کند.

این عضو مجمع خیرین تامین سلامت معتقد است: شورای اسلامی شهر شیراز با ایجاد حرکتی در سازمان های مختلف می تواند این مهم را محقق سازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: سال گذشته خیرین فارس با همت و حمایت خود ، موانع اعتباری دانشگاه را برداشتند و دانشگاه در انجام ماموریت های خود موفق عمل کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پارسال به پروژه های عمرانی دانشگاه اعتباری تخصیص داده نشد اما با همت خیرین 500 میلیارد ریال به این پروژه ها تزریق شد.

وی ادامه داد: فاز دوم بیمارستان شهید رجایی که اورژانس تصادفات و سوانح را پوشش می دهد به همت خانواده مرحوم اسماعیل امتیاز به بهره برداری رسید .

بگفته وی ، آمار تصادفات در فارس بعد از تهران بالاترین آمار کشوری است ؛ ارائه خدمات درمانی پیشرفته تر و بهتر به مصدومان حوادث امکانات درمانی بیشتری را می طلبد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنوب شهر شیراز امکانات درمانی و بیمارستانی وجود ندارد ، شورای پیشین شهر شیراز زمینی را برای احداث بیمارستان احمد بن موسی (ع) اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: برای احداث بیمارستان دیگری در جنوب شهر شیراز ، خیّر محترم امیر کریمی اعلام آمادگی کرده و لازم است که شورای شهر زمینی را برای امر مهیا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان های شیراز با نبود نقاهتگاه بیماران مواجه هستند . برخی بیماران شرایط ترخیص از بیمارستان ها را ندارند اما تخت موثر بیماستان ها را اشغال کرده اند.

این عضو هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس بیان داشت: شورای شهر می تواند با تامین زمین برای ایجاد نقاهتگاه مجمع خیرین را یاری نماید.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: بیمارستان های جدید الاحداث شیراز نیاز به ایجاد فضاهای سبز و متنوع دارند که این مهم می تواند با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شیراز رفع شود.

در این جلسه که اعضای شورای شهر حضور داشتند ، جناب آقای غلام مهدی حقدل به نمایندگی از اعضای شورای شهر از تلاش های خیرین تشکر نمود و به همراهی بیشتر با این بزرگواران اشاره نمود و نیز سایر اعضای شورای جدید جهت مساعدت در امور خیرین اعلام آمادگی کردند.

در پایان جلسه از زحمات اعضای دور سوم شورای شهر شیراز شامل : مهندس علی زحمتکش ، خانم معصومه زارع ، مهدی خانی ،عبدالرسول میری و سایر اعضای شورای سوم در حضور منتخبین جدید این شورا با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *