مراسم امضای تفاهم نامه و تقدیر از بانوی خیر فعال در عرصه سلامت استان فارس در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور رییس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت فارس برگزار شد .

بنا به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان فارس ، رییس این دانشگاه ضمن تشکر از خیر نیک اندیش ، پروین بنان و مجمع خیرین تامین سلامت فارس ، برای خیر مرحوم امتیاز ، طلب رحمت نمود و گفت : بیش از 37 سال خواسته مرحوم امتیاز زمین مانده بود که با همت و وسعت نظر خانم بنان و تلاش های انجام شده و موافقتی که از حضرت آیت الله مکارم شیرازی گرفته شد و نیز با پیگیری های مجمع خیرین و کمک های مدیریت ارشد استان ، این خواسته محقق شد.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود : استان فارس یک استان تصادف خیز است و اکثر سال ها بالاترین آمار تصادفات و مرگ و میر را بعد از تهران دارد و لذا به یک مرکز رسیدگی به بیماران تصادفی نیاز بود که بعد از افتتاح بیمارستان شهید رجایی ، تا حدود زیادی مشکل حل شد اما به دلیل مشکلات بیماران تصادفی و هزینه های مالی فراوان آنها در مراجعه به بیمارستان های بخش خصوصی ، همچنان بیشتر مراجعه این بیماران به بیمارستان های دولتی است که هم از علم و تخصص بالاتری برخوردارند و هم هزینه کمتری برای آنها دارد از اینرو به به سرعت تخت های بیمارستان شهید رجایی پر شد و برای تکمیل فاز دوم بخصوص در سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری که همه دانشگاههای کشور داشتند با مشکل مواجه شدیم و تکمیل پروژه با همکاری خیر نیک اندیش خانم بنان انجام شد.

دکتر ایمانیه افزود : بیمارستان امتیاز ، دارای حدود 200 تخت می باشد که به سرویس بیماران سوانح و حوادث اضافه می شود و بنابراین بیش از 300 تخت به این کار اختصاص خواهد یافت که بیمارستانی با این خدمات و این وسعت در هیچ جای کشور وجود ندارد.

در ادامه مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت:

بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون تومان وجه نقد و تعدادی املاک با ارزش میلیاردی توسط خیر محترم پروین بنان اهدا شده است که در مجمع خیرین و هیات امنا ساماندهی گردید.

دکتر علی اکبر رامجردی افزود: بیمارستان امتیاز یکی از نیازهای اساسی شرق و جنوب کشور به عنوان بیمارستان تروما در جنب مرکز فوریت های شهید رجایی در 8 طبقه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شده است که 4 طبقه آن به بهره برداری رسیده و در آینده نزدیک ، 4 طبقه دیگر آن به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در استان فارس با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و حمایت خیرینی چون خانم بنان که از نیازهای مردم و جامعه غافل نمی شوند ، کمبودهای سلامت مردم یکی پس از دیگری در حال رفع شدن می باشد و این نیت خیّر و حس مسئولیت ، ستودنی است.

پروین بنان بانی این کار خیر در عرصه سلامت نیز گفت :

پس از 37 سال با کمک مجمع خیرین تامین سلامت توانستم خواسته مرحوم امتیاز را انجام دهم و امیدوارم خداوند به مجمع خیرین تامین سلامت برکت عطا فرماید .

وی افزود : روزی که تفاهم نامه بیمارستان برای پسر من ایمیل شد ، از بهترین خاطرات بنده می باشد.

 

شایان ذکر است که به زودی به نام مرحوم امتیاز و با همکاری و اهتمام شهرداری و شورای شهر شیراز ، پارک تفریحی در جنوب بیمارستان دنا واقع در انتهای خیابان قدوسی ، ایجاد خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *