دومین همایش تجلیل از خیرین عرصه سلامت استان مرکزی تحت عنوان گلواژه های ایثار برگزار شد.

بنا به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور روز یکشنبه مورخ 22 آبانماه 90 همایش تجلیل از خیرین عرصه سلامت استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری در شهر اراک با حضور استاندار، نماینده مردم شهر در مجلس، روحانیون، مدیران و جمعی از مسئولین محلی، خیرین و پزشکان برگزار شد.

 

آقای سیدرضا نیری به همراه هیئتی مرکب از مسئولین مجمع خیرین سلامت با عزیمت به اراک در این همایش شرکت کرد.

در این همایش ضمن قرائت قرآن و اجرای سرود رسمی کشورمان ابتدا آقای دکتر رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن خیرمقدم گزارشی ارائه نمود.

وی با اشاره به کارهای خیر گفت: سابقه نیکوکاری در عرصه سلامت، قدمتی قریب 100 ساله دارد و مجمع خیرین سلامت هم براساس تاکید مقام معظم رهبری و کارهای خیر و اجتماع مردم خیّر تشکیل و در پی آن دفتر این مجمع در استان در سال 87 تشکیل شد و به حمدلله خدمات خوبی را خیرین ارائه دادند.

وی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان یک قطب درمانی و معالجه سرطان در منطقه مطرح می باشد.

وی در خاتمه نیاز استان به تجهیزات پزشکی را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این مراسم آقای مهندس شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی طی سخنانی ضمن خیرمقدم گفت: با تشکر از همه خیرین و نیکوکاران از جناب آقای نیری تشکر می کنیم که بر ما منت گذاشتند و تشریف آوردند.

وی با برشمردن خدمات آقای نیری گفت: خدمات ارزنده شما در کمیته امداد طی 28 سال و همچنین در عرصه سلامت طی چند سال گذشته قابل تقدیر و ما ممنون هستیم که ما را هم در این امر خیر مشارکت داده و در این خوان گسترده خیر شریک خود کردید.

وی در ادامه گفت: استان ما در دولت نهم و دهم در رتبه 26 بوده و الان با فعالیتهای خوب مسئولین و خیّرین عزیز، به رتبه 16 رسیده ایم.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه استان دارای دستگاه ام آر آی می باشد نیاز بیشتری به این دستگاه دارد.

وی افزود: از منابع استانی در تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی هزینه شد و آمادگی داریم در این امر جهت حل مشکل بیماران بیشتر هزینه کنیم و در این راستا دست نیاز بسوی خیّران محترم دراز کرده و به گرمی از کمک آنها استقبال می کنیم.

مهندس شعبانی فرد خاطر نشان ساخت: انقلاب، جنگ، کارهای حمایتی، بحرانها کلاً توسط مردم اداره و مورد حمایت قرار گرفت ؛ امروز هم سلامت مردم نیازمند کمک خیرین و مردم خوب می باشد.

همچنین آقای سیدرضا نیری ضمن سخنرانی در این مراسم گفت: خدای متعال نعمتهای بسیاری به ما عنایت کرده و ما باید از هستی خود برای نیازمندان هزینه کنیم و فقط خودمان را نبینیم. ملت ما با کمک به مردم دیار خود ثابت کرد که فهیم و ارزشمند بوده و ما از همه خیّرین تشکر می کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: با عاقبت اندیشی در آباد کردن دنیا و آخرت خود بکوشیم و در امر درمان و معالجه و سلامت جامعه این فرصت را از دست ندهیم.

حجت الاسلام و المسلمین مستشاری سخنران بعدی این مراسم با ترجمه آیاتی از کلام الله مجید جایگاه نیکوکاری و افراد خیر را مورد تاکید قرار داد.

در این مراسم از آقای سیدرضا نیری دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور و دکتر رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و چند تن از خیّرین سلامت استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در جریان این سفر طی بازدیدی آقای نیری و هیئت همراه بخش CCU بیمارستان امام امیر المومنین علی (ع) اراک را افتتاح کردند.

قابل گفتن است بخش مراقبتهای ویژه این بیمارستان دارای 11 تخت عمومی و 2 تخت بیماران عفونی در فضایی بسیار زیبا با تجهیزات کامل و مدرن، احداث و تجهیز شده است.

همچنین برای سهولت عیادت کنندگان و مراجعین برای دیدن بیماران خود، دوربین مدار بسته، امکان مشاهده بیماران را میسر نموده است.

قابل ذکر است با این اقدام 9 تخت به بخش ای سی یو این بیمارستان اضافه شده است.

تاکید می شود آقای رفیعی از طرف مرحوم حسین رفیعی (برادر خود) با مبلغ بیش از 300 میلیون تومان صرف هزینه برای این بخش، دست به این اقدام خداپسندانه زده است.

همچنین وی با بیش از مبلغ 300 میلیون تومان قبلاً نیز بخش دیالیز بیمارستان آیت اله خوانساری را کمک و راه اندازی نموده است.

آقای سیدرضا نیری و هیئت همراه با عزیمت به اراک و شرکت در همایش با آقای مهندس شعبانی فر  استاندار استان اراک دیدار و ملاقات نمود.

در جریان این ملاقات ابتدا آقای سیدرضا نیری، دبیرکل مجمع خیرین سلامت ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خیرین و تشکر از ایشان گفت: پاداش نیکوکاری را فقط خداوند می تواند بدهد و بس زیرا اجری عظیم دارد.

وی باتوجه به تنوع کارهای خیر در کشور گفت: امام راحل ما به تبع مولایمان حضرت علی (ع) با اهمیت به نیازمندان، قبل از انقلاب نیز به فکر مردم محروم بوده و بعد از پیروزی، اولین نهادی که دستور تشکیل دادند کمیته امداد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این مدت با حمایت خویش و تاکید بر خدمت به مردم محروم، ما را مورد لطف خود قرار می دادند.

دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور تاکید کرد: در سال 85 مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از کارهای خیّرین در عرصه سلامت سفارش به اجتماع خیّرین در امر سلامت شدند که این مجمع تاسیس و تشکیل شد.

وی در همین ارتباط افزود: در مدت تشکیل این مجمع، خیّرین بیش از 900 میلیارد تومان به امر احداث مراکز درمانی و تجهیز فنی آن کمک کردند.

آقای نیری دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور و مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از همه خیّرین نیاز مردم در این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: طبق آمارهای موجود بیش از 60 درصد کارهای درمانی کشور را خود مردم کمک می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: این مجمع در کشور قریب 100 دفتر و نمایندگی در استانها و شهرستانها تشکیل و مشغول به فعالیت هستند و بیش از 15 هزار خیّر و حدود 2500 نفر هیئت امناء با این مجمع همکاری دارند.

نیری بیان داشت: در احداث مراکز درمانی مجوزهای لازم فنی و تایید کارشناسی آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی همان استان و شهر اقدام و اخذ می شود.

در این جلسه سپس آقای مهندس شعبانی فر استاندار استان مرکزی طی سخنانی گفت: در این استان به عنوان استان امام و شهر آفتاب، بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت و معادل آن در این استان تردد دارند و از اینرو نیاز و هزینه هایی ایجاد می گردد. دولت جهت رفع این نیاز ها، اعتباراتی تخصیص داده و خیّرین نیز در احداث و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی مشارکت فعال داشته اند که قابل تقدیر است. به عنوان مثال می توان به بیمارستان آیت الله خوانساری است که خیّرین محترم نیز در تجهیز و توسعه آن کمک کرده و بخشهایی از آن در حال بهره برداری می باشد، اشاره نمود.

وی خطاب به آقای نیری گفت: شما را بعنوان السابقون السابقون در امر امدادگری و دارای چهره معنوی و مورد اعتماد امام و مقام معظم رهبری و مورد قبول و اطمینان مردم ارج می نهیم.

آقای مهندس شعبانی افزود: خدمات درخشان شما چه قبل از انقلاب اسلامی و چه در زمان حکومت جمهوری اسلامی طی 28 سال خدمت بر هیچ کس پوشیده نیست و مردم شاهد خدمات خوب شما بودند و هم اکنون که در عرصه سلامت فعالیت می کنید قابل تقدیر است.

استاندار استان مرکزی اعلام کرد: در عرصه سلامت به هر مبلغی که مردم و خیرین کمک کردند، معادل آن ما نیز کمک می کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *