در تاریخ1402/6/6طی آئینی  پروژه خیر ساز دیالیز بیمارستان توحید سنندج با حضور رئیس، جمعی از اعضای هیئت رئیسه، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ، خیرین، مدیر عامل و اعضای مجمع خیرین سلامت کردستان و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد .

این طرح در دو مرحله شامل مرحله اول در سال ١٣٩٩ به همت دو خواهر گرانقدر سرکار خانم مهری معزی و سرکار خانم مهین معزی در اسفند ماه سال مزبور با صرف هزینه سه میلیارد تومان  و در متراژ ٨٠٠ متر مربع شروع شد.
ودر مرحله دوم اجرای این پروژه، توسط خیر گرانقدر سرکار خانم شهناز َکمانگر از خیرین حامی مجمع خیرین سلامت استان مقیم خارج از کشور با هزینه بالغ بر ده میلیارد وپانصد میلیون تومان ادامه یافته و به اتمام رسید.
در نهایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان جَهت تجهیز و بهره برداری تا زمان افتتاح بالغ بر ١٧ میلیارد تومان هزینه کرده است و مبلغ ٣ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد.
در حال حاضر بخش فعلی دیالیز بیمارستان توحید با ٣٠ تخت فعال در سه شیفت کاری به ٢٢٠ بیمار دیالیزی خدمت ارائه     می نماید که با افتتاح بخش دیالیز جدید( با ظرفیت ٣٠ تخت ) وافزایش ظرفیت به 60تخت شاخص(نسبت بیمار به تخت) به رقم 7/3 می رسد که از میزان مطلوب کشور(2/4) کمتر و مطلوب تر است.
شایان ذکر است که بخش جدید الاحداث جوابگوی نیازهای فعلی وسالهای آتی نیز میباشد وبیماران نیازبه ماندن در لیست انتظار وتحمل در د ورنج بیماری ندارند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *