دومین روز اجلاس روسای مراکز اورژانس در کشور میزبان رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.

به گزارش وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری با حضور در شهر جهانی یزد، در جمع مدیران ارشد سازمان اورژانس کشور حضور یافت.
در این نشست روسای مراکز اورژانس به بیان مشکلات و کاستی های موجود در مسیر خدمت رسانی به هموطنان پرداختند.
کمبود و فرسودگی آمبولانسها، فشار کاری بالای نیروهای عملیاتی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ضرورت بازنگری در وضعیت معیشتی کارکنان سازمان از جمله گلایه های اورژانسی ها به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.
در ادامه جلسه دکتر نجفی رییس سابق اورژانس یزد ضمن گلایه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی کارکنان اورژانس گفت: نیروهای اورژانس به دلیل شرایط ویژه کاری زیر رگبار استرس قرار دارند و اکثرا دچار مشکلات جدی در وضع سلامت می شوند، در حالیکه از مزایای کمتری نسبت به همرده های خود در سایر بخش های سلامت برخوردارند.
وی افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهد برخورد ناعادلانه با کارکنان اورژانس هستیم، به عنوان مثال اگر خدای ناکرده بالگرد اورژانس هوایی دچار سقوط شود، خلبان ها از مزایای شهید خدمت برخوردارند، در حالیکه این مزایا به تکنسین های همان پرواز تعلق نمی گیرد.
همچنین پاکاری تکنسین قدیمی اورژانس یزد که به دلیل سانحه در حین ماموریت دچار آسیب های شدید بدنی و از کارافتادگی شده به بیان مشکلات خود پرداخت.
در بخش بعدی مراسم از خانواده پاکاری و همچنین خانواده مجید فلاح تکنسین فقید پایگاه یزد که در اثر سانحه هنگام ماموریت به دیدار حق شتافت تجلیل شد.
 اجلاس سی و نهم مدیران اورژانس کشور با انتشار یک بیانیه ده ماده ای به کار خود پایان داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *