۱۴۰ هزار خیر در حوزه سلامت فعالیت دارند

گرگان – ایرنا – معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: اکنون در کشور ۱۴۰ هزار خیر سلامت در کنار حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل غنیان روز یکشنبه در جلسه هیات امنای مجمع خیرین سلامت گلستان اظهارداشت: مجمع خیرین سلامت در ۳۰۰ شهر ایران دارای دفتر و نمایندگی است.

وی بیان کرد: خیرین در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت و بهداشت و درمان در کشور کمک کردند.

وی تصریح کرد: مشارکت مردان در این حوزه بیشتر از زنان است که انتظار داریم تا بانوان نیز مشارکت خود را در این بخش افزایش دهند.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه رویکرد و سیاست مهم مجمع خیرین سلامت کشور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سالروز تشکیل این مجمع این است که نگاهمان ابتدا به سوی استان‌های کمتر برخوردار کشور باشد.گفت: مجمع خیرین سلامت کشور عزم خود را برای محرومیت‌زدایی و رفع کمبودها در عرصه سلامت کشور جزم کرده و بر این اساس بهسازی و ساخت مراکز و خانه‌های بهداشتی در مناطق محروم و مجهز کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به انواع تجهیزات پزشکی مورد نیاز از اهم فعالیت‌ها و استراتژی کاری این مجمع است.

غنیان افزود: هدف اصلی این مجمع احداث مراکز درمانی است، اما این مجمع در خصوص خرید تجهیزات برای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت نیز فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: کار نیکوکارانه و خیرخواهانه امری خدایی و معرفتی است که باید با فراست، نیکوکاران را شناسائی و از نعمت‌‎های خدادادی در اختیار آنها در راه کمک به مردم و حل مشکلات حوزه سلامت کشور به نحواحسن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: خیرین سلامت یاران همیشگی دانشگاه و مایه مباهات و افتخار هستند که در روزهای مقابله با بیماری کرونا گام‌های بزرگی را برای خدمت به مردم برداشتند.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خیرین سلامت به‌ عنوان بازوی توانمند دولت محسوب می‌شوند و همچنین به عنوان موتور محرک دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کنند.

غنیان ادامه داد: خیرین سلامت دارایی خود را در یکی از بهترین راه‌های ممکن هزینه کرده‌ و بدون شک ورود به این عرصه ناشی از اعتقاد قلبی به جهان آخرت است که این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان خیرین سلامت را بازوان پرتوان حوزه سلامت دانست و گفت: در یک دهه اخیر فعالیت‌های خوبی در استان توسط خیرین انجام شده است.

 سعید گل‌فیروزی در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت دانشگاه اتمام پروژه‌های ناتمام است، اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۵ پروژه ناتمام دانشگاه را به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امید داریم با همدلی و مشارکت و یاری بیشتر از پیش خیرین سلامت بتوانیم پروژه‌های حوزه سلامت را به سرانجام برسانیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *