اهدای عضو بدن یک جوان ملایری به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

همدان- ایرنا- رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: اعضای بدن یک جوان ۲۶ ساله ملایری مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند پیوند اعضا اهدا شد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

«عباس آذرهمایون» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرحومه «فاطمه نجفی» به دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده، ۲ کلیه و کبد وی به سه بیمار اهدا شد.

وی افزود: زنده یاد مرحومه «فاطمه نجفی» اهل و ساکن ملایر و دانشجوی دکتری هوش مصنوعی در تاریخ ۱۶ تیرماه به دلیل سکته مغزی در بیمارستان مهر ملایر بستری شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بیان کرد: تیم پرتلاش بیمارستان مهر ملایر به ویژه دکتر گودرزی کوردیناتور بیمار و پرسنل بخش ICU بیمارستان مهر زحمت زیادی در این زمینه کشیدند و در کنار تیم همیشه همراه بیمارستان سینای تهران، در انجام این کار خیر و خداپسندانه مشارکت کردند.

آذرهمایون ادامه داد: پس از قطعیت و تشخیص مرگ مغزی و رایزنی‌ها با خانواده سخاوتمند وی، بیمار به بیمارستان سینای تهران منتقل و کلیه‌ها و کبد زنده‌یاد نجفی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده است و همه باید در تقویت و توسعه این فرهنگ سهیم باشیم.

به گزارش ایرنا؛ این سومین مورد اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ در استان همدان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *