پای کار بودن خیرین ملایر در تأمین تجهیزات پزشکی  رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر از واریز ۳۳ میلیون تومان مساعدت مالی خیرین این حوزه برای ‏معالجه بیماران سخت درمان نیازمند در ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۵۱ میلیون تومان نیز صرف ‏خریداری تجهیزات پزشکی شده است.‏

دکتر عباس آذرهمایون در گفت‌وگو با ایسنا؛ خاطرنشان کرد: طی ماه گذشته مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز از سوی خیرین حوزه سلامت ملایر به منظور انجام امور خیریه، تهیه سبد کالا، ذبح گوسفند و واریزی به قلک ها، جمع آوری و هزینه شده است.

وی در رابطه با عملکرد واحد مددکاری، ادامه داد: تعداد مراجعین به واحد مددکاری ۱۲۲ مورد بود که از این تعداد سه نفر بیمار نیازمند به پزشک و مراکز درمانی معرفی شدند، همچنین ۱۳ فقره پرونده برای بیماران صعب العلاج و سرطانی تشکیل شد.

آذرهمایون به پرداخت مبلغ ۲۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان کمک هزینه پرتودرمانی و شیمی درمانی به ۱۰ بیمار سرطانی اشاره و اظهارکرد: به پنج بیمار نیازمند به عنوان کمک هزینه ایاب و ذهاب به مراکز پرتودرمانی مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه در یک ماهه گذشته به ۲۹ مورد بیمار نیازمند مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه به منظور تهیه دارو پرداخت کردیم، گفت: همچنین توزیع وسایل کمک توانبخشی شامل اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، ویلچیر، تشک مواج، ساکشن و تخت بیمارستانی به تعداد ۵۱ مورد صورت پذیرفت.

وی به پرداخت پنج مورد تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و تهیه لوازم بهداشتی به منظور انجام امور پرستاری بیماران نیازمند اشاره کرد و افزود: واحد پرستاری مجمع خیرین سلامت ملایر، نسبت به انجام خدمات پرستاری رایگان در منزل بیماران اقدام می کند.

آذرهمایون افزود: این امور شامل انجام پانسمان و بانداژ بیمار زخم بستر به مدت ۳۰ روز توسط گیتی عبدلی و بهبودی کامل بیمار بوده است، همچنین سونداژ بیمار توسط فاطمه عبدالملکی، تزریق سرم توسط زهرا مرادی و تعویض سوند توسط فاطمه ستاری، صورت پذیرفت.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در زمینه تشریح عملکرد واحد آموزش، گفت: در راستای آموزش همگانی به خانواده ها، ارسال مطالب آموزشی در پنج گروه مجمع خیرین سلامت و گروه آموزش و پیشگیری انجام و مطالب آموزشی از طریق سوپروایزر آموزشی بیمارستان‌ها و مسئولان آموزش مرکز بهداشت با موضوعات فشار خون، هپاتیت، آلودگی هوا و مهارت های زندگی تهیه شد.

آذرهمایون افزود: خیرین ملایری در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی همواره پیش قدم بوده‌اند و در همین راستا ماه گذشته اهدای یک عدد تشک مواج، اهدای یک عدد ویلچیر، واکر و صندلی حمام از طرف رویا سهرابی به نیابت از مادرشان شادروان بهار دهقان، اهدای یک کپسول و مانومتر ریال اهدائی توسط قدم خیر نجاری، صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته های آموزش، پرستاری و اهدای عضو و نشست هیات مدیره مجمع با نمایندگان تربیت بدنی و شهرداری برگزار شد، گفت: راه اندازی مجدد صدور کارت اهدای عضو صدور پنج مورد کارت اهدای عضو و برگزاری جشنواره غذا با مشارکت بانوان خیّر و شهرداری رقم خورد.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *