امت در بيمارستان فوق تخصصي دكتر محمد كرمانشاهي كه جزو مراكز درماني مهم منطقه غرب كشور است راه اندازي شده و مسوولان اين بيمارستان خيرين را براي ارتقاي سطح كيفي خدمات و توسعه فضاي فيزيكي به همكاري فراخوانده اند و خواستار حمايت مردمي از اين مركز را دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي جزو هفت بيمارستان دولتي شهر كرمانشاه است كه به صورت تخصصي به كودكان و نوجوانان خدمات درماني ارايه مي دهد كه به گفته رييس اين بيمارستان هزينه هاي درمان بيماران كه كودكان و نوجواناني با بيماران خاص هستند، بسيار بالا است و از اين رو درخواست كمك از خيران را براي تامين اين هزينه ها داريم.
رييس بيمارستان فوق تخصصي دكتر محمد كرمانشاهي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه اين بيمارستان از سال 90 فعاليت جديد خود را شروع كرده، گفت: اين بيمارستان با 150 تخت فعال و حدود 15 فوق تخصص كودكان و نوجوانان يكي از مراكز درماني فوق تخصصي منطقه غرب كشور محسوب مي شود.
دكتر هوشنگ اميريان كه خود فوق تخصص اعصاب و روان كودك و نوجوان است با بيان اينكه اين مركز جزو مراكز مجهز غرب كشور است، افزود: اغلب فوق تخصص هاي مربوط به كودكان و نوجوانان در اين بيمارستان وجود دارد و نيازي به اعزام بيماران به مراكز درماني تهران و ديگر استان ها نيست.
دكتر اميريان دانش آموخته سال 1376 پزشك عمومي از دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، دانش آموخته سال 1383 رشته تخصصي اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشكي اهواز و همچنين دانش آموخته فوق تخصص اعصاب و روان كودك و نوجوان در سال 1388 دانشگاه علوم پزشكي اصفهان است.
او با بيان اينكه روزانه هزار نفر مراجعه سرپايي داريم، گفت: قصد توسعه رشته هاي فوق تخصصي در اين بيمارستان را داريم كه اكنون 10 رشته فوق تخصصي در اين مركز فعال است.
او اين بيمارستان را مركز ارايه دهنده بيماري هاي خاص دانست و گفت: بيماري هاي هموفيلي، سرطان خون و تالاسمي در اين بيمارستان مداوا مي شوند كه به دليل هزينه بر بودن روند مداواي اين بيماران نياز به همراهي و همكاري خيران براي تامين بخشي از هزينه ها هستيم.
او با بيان اينكه اين مركز داراي 15 فوق تخصص، چهار متخصص و 10 پزشك عمومي، در قسمت سرپايي خدمت مي كنند، گفت: بيماران در اين مركز ابتدا غربالگري مي شوند و بعد از تشخيص نياز به فوق تخصص مربوطه ارجاع داده مي شوند.
رييس بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي در ادامه با بيان اينكه اين مركز نياز جدي به توسعه بخصوص در حوزه آموزشي دارد، گفت: در كنار آن بايد بخش هاي جديدي هم ايجاد كنيم.
او به استخدام هاي جديد دانشگاه علوم پزشكي استان اشاره كرد و گفت: اكنون 350 نفر شامل 200 پرستار و 150 نفر كادر اداري در اين مركز مشغول به كار هستند و در استخدام هاي جديد هم قرار است نيروهايي به اين مجموعه اضافه شود.
دكتر اميريان به راه اندازي بخش اعصاب و روان كودك و نوجوان در اين بيمارستان اشاره كرد و گفت: اين مركز اهميت بالايي دارد و با كمك بهزيستي توانسته ايم مشكلات كودكان و نوجوانان بستري در اين مركز كه گرفتار اعتياد شده اند را درمان كنيم.
به گفته او به دليل وجود فوق تخصصان بسيار خوب و اهميت بيمارستان بيماراني از استان هاي همجوار نيز به اين مركز مراجعه مي كنند.
او افزايش تخت هاي ويژه بيمارستان را از ديگر اولويت ها دانست و با بيان اينكه اين بيمارستان كاملا دولتي و با تعرفه 6 درصد از بيماران بستري هزينه مي گيرد، گفت: اجراي طرح نظام سلامت هم باعث افزايش سطح رضايت مندي مردم شده است.
او كاهش هزينه ها را از دلايل رضايت مردم از طرح نظام سلامت دانست و افزود: اين طرح بسيار خوب اجرا شده و توانسته رضايت كامل مردم را به دست آورد.
رييس بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي اين مركز را نيازمند كمك خيران و نيكوكاران براي توسعه دانست و گفت: فضا براي ساخت بخش هاي مورد نياز در اختيار داريم اما به منابع مالي و تجهيزات نيازمنديم.
او يكي از نيازهاي بيمارستان را يكسري تجهيزات ‘ام آر آي’ براي كودكان دانست و گفت كه دستگاه هاي تزريق خون هزينه هاي بالايي براي بيماران تالاسمي دارد كه از خيران و نيكوكاران انتظار حمايت داريم.
او به ساخت همراه سرا در بيمارستان نيز اشاره كرد و گفت: مجمع خيران سلامت را براي جمع آوري كمك خيرين و نيكوكاران را در بيمارستان تشكيل داده ايم و از اين طريق مي خواهيم از حمايت هاي مردم خير بهره مند شويم.
او به فعاليت مجمع خيرين سلامت بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي براي كمك به كودكان سرطاني و كمك به بيماران نيازمند و متابوليك اشاره كرد و گفت: خيراني كه قصد كمك به اين مجمع را دارند مي توانند كمك هاي نقدي خود را به شماره حساب 4006112512 بانك ملت و شماره حساب 0107419189001 بانك صادرات واريز كنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *