رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی از اجرای “پویش سلام به مدرسه” همراه با اهدای ماسک و مواد ضدعفونی به دانش‌آموزان در سطح مناطق محروم این استان خبر داد.

آرزو حیدریان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با هدف تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان به همت شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی از ۱۵ شهریور ماه امسال با محور اهدای ماسک و مواد ضد عفونی به دانش‌آموزان مدارس روستایی و عشایری و حاشیه شهرها آغاز شده است.

وی ادامه داد: پویش سلام به مدرسه اکنون در هفت شهرستان بردسکن، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، قوچان، حاشیه شهر مشهد، کلات و تربت‌حیدریه استان خراسان رضوی در حال اجراست و به تدریج سایر شهرستانها را در بر می‌گیرد.

رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: در این راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و مواد ضد عفونی کننده بین دانش‌آموزان مناطق یاد شده توزیع شده که این تعداد تا یک میلیون ماسک و سایر اقلام نیز خواهد رسید.

وی افزود: پیش از این اهدای ماسک به حوزه‌های برگزاری آزمونهای پایه نهم و دوازدهم در شهرستانهایی که اعلام نیاز کرده‌ بودند نیز صورت گرفته است.

حیدریان به دیگر پویشهای شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در دوران شیوع کرونا اشاره و بیان کرد:  این پویشها شامل “نه به کرونا” با محور اهدای مواد ضد عفونی دست، “هدیه سلامتی با ماسک” با هدف حفظ سلامتی جامعه و کمک به اقتصاد خانواده و اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار در دوران کرونا، “در خانه بمانید تا سالم بمانید”، پویش “من باید ماسک بزنم” و “آمرین به معروف و ناهیان از منکر سلامت” با محور فرهنگ سازی الزام استفاده از ماسک بوده است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی با عنوان “طعم مهربانی” ویژه اهدای بسته‌های کمک معیشتی به نیازمندان و مددجویان، “نذر سلامت و درمان” با محور اهدای بسته‌های بهداشتی و کمک به درمان بیماران، “نذر خون” با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای خون نیز از جمله طرح‌هایی است که با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا توسط این نهاد اجرا شده و در حال اجراست.

شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی که اکنون افزون بر هزار عضو دارد برای نخستین بار در کشور از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *