محمدحسن عاقل منش گفت: مجمع خیرین سلامت استان گیلان یکی از تشکل هایی است که در جهت رفع مشکلات و تنگناهای بخش بهداشت، درمان و سلامت استان تلاش می کند و می کوشد تا گوشه ای از کار را در حد توان و امکانات خود بر عهده گیرد.

به گزارش “هاتف خبر” عضو مجمع خیرین سلامت استان گیلان در ادامه افزود: این مجمع با هدف تحکیم، توسعه و اشاعه هدفمند نیات و اعمال نوعدوستانه، خداپسندانه و خیرخواهانه نیکوکاران، همگرایی و انسجام سازمانی، هم افزایی مدیریتی نیروها، امکانات و منابع مالی درجهت خدمت رسانی خیریه شخصیتهای نیک اندیش در بخش بهداشت و درمان تشکیل و تاسیس شده است.

وی ادامه داد: مجمع یاد شده به عنوان یک موسسه غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی فعالیت می کند.

عاقل منش سپس تاکید کرد: شناسایی خیرین، موسسات و سازمانهای خیریه و همچنین مردم و شهروندان نیکونهاد و بسیج امکانات و نیروها درجهت جذب، تعامل و برنامه ریزی برای هدایت منابع به بخش بهداشت و درمان متناسب با نیات خیران و نیاز بخش بهداشت و سلامت مورد نظر همه اعضای هیات مدیره است.

این عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان با تاکید بر اقدامات مثبت، موثر و متعدد این مجمع در رشت و شهرستانهای مختلف استان اضافه کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم به سهم خود وظیفه مان را در جهت بهبود شرایط درمانی در استان فراهم آوریم.

وی افزود: پروژه های بسیاری در شهرهای مختلف تعریف و اجرایی شده و اقدامات متعددی در طول سالهای گذشته به وسیله مجمع به انجام رسیده است که هر یک در جای خود ارزشمند و مفید هستند.

محمدحسن عاقل منش همچنین به اجرای بسیاری از پروژه های بهداشتی – درمانی به وسیله این مجمع اشاره کرد و گفت: پروژه های بسیاری به وسیله خیران و نیکوکاران در رشت و در برخی از بخشها و شهرهای گیلان آغاز شده، در دست اجرا بوده و یا کاملاً اجرایی گردیده اند که این پروژه ها عبارتند از:

– مرکز جامع سلامت رشتیان با یکهزار و ۱۴۰ مترمربع زیربنا در رشت

– همراه سرای بیمارستان رازی رشت در ۶۰۰ مترمربع زیربنا

– فضای فیزیکی ccu بیمارستان رازی رشت با ۲۵۰ مترمربع زیربنا

– بخش جراحی و کلاس درس بیمارستان رازی رشت با ۲۰۰ مترمربع زیربنا

– بخش غدد و روماتولوژی بیمارستان رازی رشت با ۳۵۰ مترمربع زیربنا

– بخش شیمی درمانی بیمارستان رازی رشت با ۳۵۰ مترمربع زیربنا

– بخش جراحی عروق و قفسه سینه بیمارستان رازی رشت با ۷۹۶ متدمربع زیربنا و ۳۰ تخت بستری

– بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان پورسینای رشت در ۳۰۰ مترمربع زیربنا

– مرکز تصویربرداری و پاویون رزیدنتهای بیمارستان پورسینای رشت در ۲۴۰ مترمربع زیربنا

– مرکز جامع سلامت شبانه روزی چابکسر با دو هزار و ۱۴۲ مترمربع زیربنا

– مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام با ۴۰۰ مترمربع زیربنا

– درمانگاه تخصصی بیمارستان سیدالشهدای لاهیجان در ۲۷۵ مترمربع زیربنا

– مرکز جامع سلامت هادیان سلیقه دار بندرانزلی در ۳۰۰ مترمربع زیربنا

– مرکز جامع سلامت شماره ۲ سنگر با ۱۵۰ مترمربع زیربنا

– درمانگاه تخصصی قلب و عروق بیمارستان غدیر سیاهکل با ۶۰ مترمربع زیربنا

– مرکز جامع سلامت کلاچای با ۳۳۶ مترمربع زیربنا

– خانه بهداشت شیرکوه رودبار با ۷۲ مترمربع زیربنا

– مرکز دیالیز رودسر با ۸۵۰ مترمربع زیربنا و ۳۲ تخت دیالیز

– خانه بهداشت آسیابر سیاهکل با ۱۲۰ مترمربع زیربنا

– بخش icu بیمارستان شهید انصاری رودسر با ۳۵۰ مترمربع زیربنا

– خانه بهداشت شالکوه رشت با ۶۸ مترمربع زیربنا

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نیکوکاران و خیران در داخل و خارج کشور با این مجمع همکاری می کنند و با کمکهای داخلی و استانی، خارج استان و حتی کمکهای ارزی خارج از کشور زمینه های فعالیت خیرخواهانه را در بخش بهداشتی و درمانی فراهم می کنند.

((روی عکس کلیک کنید))

عاقل منش سپس به تلاشها و دلسوزی دکتر حسن بهبودی رئیس هیأت مدیره، دکتر کیانوش کوچکی نژاد مدیر عامل و دیگر اعضای محترم هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان و نقش ارزنده ای که در جمع آوری و هدایت این کمک داشته و دارند، اشاره کرد و این تلاشها را ارج نهاد و گفت: بدون شک اگر این دلسوزی و علاقه مندی وجود نداشت بسیاری از اقدامات انجام شده و در دست اجرا محقق نمی شود.

او در ادامه تاکید کرد که به هیچوجه نمی توان از خیرین و انسانهای نوعدوستی که با این مجمع در جهت ارتقای امکانات بهداشتی و درمانی استان همکاری می کنند، به نحو شایسته از تک تک آنها قدردانی کرد اما همین قدر اشاره کنم که یکی از خیرین شاخص که با مجمع خیرین سلامت همیشه همراه بوده جناب آقای دکتر حسین همتی استاد محترم دانشگاه و فوق تخصص جراحی عروق هستند که بسیاری از پروژه ها به همت ایشان و خانواده محترم ایشان کلید خورده و حتی در زمان مقابله به ویروس خطرناک کرونا کمکهای شایان توجهی را علاوه بر همه فعالیتها و خدمات گذشته با مجمع داشته اند.

عاقل منش اظهار کرد: در همینجا فرصت را غنیمت شمرده از همه افراد و اشخاص انساندوست و نیکوکار همراه و همگام مجمع خیرین سلامت استان گیلان قدردانی و تجلیل می کنیم و امیدواریم همکاری آنها با این تشکیلات روز به روز گسترده تر و عمیق تر گردد.

این عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت سپس گفت: پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا کمکهای داخلی و خارجی نیز به این مجمع تداوم یافت مثلاً برای نمونه می توان از کمکهایی از کشورهای کانادا، اتریش و آلمان در حدود ۱۵۰ میلیون تومان در این ایام اشاره کرد که به صورت نقدی به حساب مجمع واریز شده است.

وی ادامه داد: با اعلام خبر شیوع ویروس کرونا در کشور و به ویژه استان گیلان از اسفند ماه ۱۳۹۸ فعالیت مجمع خیرین سلامت استان گیلان گسترش، توسعه و افزایش یافته است.

محمدحسن عاقل منش به خبرنگاران عنوان کرد و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا این مجمع به سهم خود به یاری مردم و شبکه بهداشت و درمان استان شتافته و هر کاری که از دستش بر می آمده را پیگیری و اجرا کرده است.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان افزود: از ابتدای شیوع ویروس این مجمع با اطلاع رسانی به مردم شریف و خونگرم گیلان تلاش کرد نیازهای بیمارستانها، درمانگاه ها، مراکز درمانی و شبکه های به اشت و درمان استان را به ماسک، لباس و تجهیزات حفاظتی برای همگان تشدیح کند و برای ادامه مبارزه با کرونا نیازهای مادی و معنوی همشهریان و هم استانی های گرامی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: ما به هموطنان عزیز تامین نیازهای موجود را اعلام‌ نموده و خاطر نشان کردیم درجهت جمع آوری کمکهای مردمی‌ واریز کمکهای مادی به

شماره کارت: ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۶۲۷۰۰ و شماره حساب ۶۹۸۷۰۱۸۴۷ به نام مجمع خیرین سلامت گیلان قابل انجام است.

((روی عکس کلیک کنید))

عاقل منش تاکید کرد: همچنین مدیرعامل گرامی و اعضای محترم هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان با انجام بازدیدهای میدانی خود از بیمارستانهای مختلف استان با نیازسنجی اقدام به تامین بخشی از نیازهای آنها نموده و این کمکها به مرور به بیمارستان استان عرضه شده است.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان سپس ادامه داد: در طول دوران شیوع ویروس کرونا در استان این مجمع تاکنون به سهم خود اقداماتی برای کمک به حافظان سلامت جامعه در استان انجام داده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اهدای ۱۶ دستگاه کمک تنفسی cpap برای استفاده بیماران کرونایی به بیمارستان رازی رشت

– اهدای یک دستگاه اکوکاردیوگرافی به بیمارستان رازی رشت

– فراهم کردن پانسیونهایی برای استفاده گروه های درمانی داوطلب استانهای دیگر که می خواهند در گیلان فعالیت کنند، با همکاری اداره کل بهزیستی استان

– اهدای یک دستگاه رادیولوژی پرتابل به بیمارستان قرنطینه رازی رشت

– اهدای ۱۸ دستگاه کپسول اکسیژن و مانومتر برای بیماران کرونایی به بیمارستان قرنطینه رازی رشت

– اهدای یک دستگاه ماشین “بیماربر” الکتریکی و برقی به بیمارستان رازی رشت

– اهدای هشت هزار ماسک برای مراکز درمانی درگیر لا ویروس و بیماری کرونا

– اهدای ۹ هزار بطری آبمعدنی به بیمارستان قرنطینه رازی رشت

– ارسال روزانه ۲۰۰ پرس غذا و میوه برای بیمارستان قرنطینه رازی رشت

– اهدای بسته های بهداشتی حفاظت شخصی به کادر بهداشتی و درمانی مستقر در مراکز جامع سلامت شهر رشت در تعطیلات نوروز امسال

– اهدای لوازم حفاظت فردی(گان، دستکش، ماسک و عینک محافظ چشم) برای تیمهای روانشناسی و مددکاری مستقر در اقامتگاه قرنطینه پس از درمان بیماران کرونایی

و…

محمدحسن عاقل منش همچنین در ادامه با قدردانی از همه نیکوکاران، شهروندان متعهد و قدرشناس، همه کسانی که یار و یاور این مجمع هستند، گفت: بخشی از کمکها حتی از استانهای دیگر در اختیار این مجمع قرار می گیرد که برای نمونه می توانم به اهدای یکهزار و ۶۰۰ لباس یکسره پزشکی اشاره کنم که به وسیله شرکت نیشکر هفت تپه اهدا شده و برای توزیع در مراکز درمانی استان در اختیار مجمع قرار گرفته است و همچنین ملزومات حفاظت شخصی پزشکان خیر اصفهانی در اختیار این مجمع قرار گرفته که بین تیم پزشکی استان در جهت استفاده در برابر خطرهای ابتلا توزیع شده است و دیگر اینکه می توان از اهدای لوازم حفاظت فردی (گان ویژه اطاق ایزوله، دستکش، ماسک، شیلد صورت و یکدستگاه کمک تنفسی) به وسیله مجمع خیرین سلامت لاهیجان تامین شده که در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان توزیع گردیده است.

وی سپس اظهار نمود: مجمع خیرین سلامت استان گیلان از سال ۱۳۹۰ در زمینه کمک به بخش بهداشت و سلامت استان با جمع آوری کمک های مردمی و نیکوکاران خدماتی ارزشمند در استان انجام داده که در گزارشهایی ویژه این خدمات اطلاع رسانی شده است.

این عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت کرونایی موجود سبب شده است تا این مجموعه بر فعالیت خود بیافزاید و از دیگر سو به دلیل رابطه عمیق و مستقیم این مجمع با بهداشت و سلامت اجتماعی، فعالیت های اخیر آن بیش از پیش به چشم بیاید.

عاقل منش در پایان سخنانش با قدردانی از مجموعه تلاشهای مدیرعامل، رئیس و اعضای محترم هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان، برای آنها آرزوی موفقیت روزافزون درجهت تحقق اهداف و برنامه های این‌ مجمع و پیشبرد برنامه ها نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *