پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری شادروان دانشور با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی و همت میترا باقری دانشور از خیران افتتاح شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین گفت: این مجمع تاکنون کارهای ارزشمند زیادی در استان انجام داده که احداث بیمارستان ایران مهر بیرجند (بیماران سرطانی) یک نمونه از این اقدامات بوده است.
سید محمود حسینی افزود: پایگاه اورژانس به دلیل کمک های بی دریغ شادروان دانشور و خانواده وی به نام این خیر نام گذاری شد و با ۱۴۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۴۰ مترمربع در یک طبقه ساخته شده است.
وی میزان کمک خیران برای ساخت این پایگاه را یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: آورده دانشگاه علوم پزشکی نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این آیین با قدردانی از اعضای مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع سال هاست که خدمات شایانی در استان انجام داده و این خدمات کماکان ادامه دارد.
محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه وقف اموال در راه درمان جایگاه ارزشمندی دارد تصریح کرد: این از خودگذشتگی و ایثار کار هر کسی نیست و لطف خداوند باید شامل حال فرد شود که بتواند در چنین کارهایی وارد شود.
وی گفت: پراکندگی شهرهای استان خراسان جنوبی باعث شده نیاز ما به اورژانس های پیش بیمارستانی زیاد باشد به همین دلیل تلاش زیادی در احداث پایگاه های اورژانس داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استان های پیشرو در ساخت اورژانس های ۱۱۵ است گفت: علاوه بر پایگاه های اورژانس سراسر استان اکنون ۲ پایگاه اورژانس هوایی و ۲ اتوبوس آمبولانس در سطح استان خدمات رسانی می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *