دبیر مجمع خیرین سلامت کشور گفت: مشکل کمبود پزشک در کشور نداریم اما توزیع پزشکان عادلانه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، حسینعلی شهریاری در جلسه شورای اداری سرخس افزود:طبق مصوبه مجلس ۱۰ درصد سود حاصل از هدفمندی یارانه ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یابداما با وجود این مصوبه هنوز هم دچار محدویت های مالی هستیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه حتما مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری می کنم، تصریح کرد: از هیئت مدیره مجمع خیرین می خواهم که به شهرستان سرخس سفری داشته باشند تا پای خیرین سلامت به این شهرستان محروم باز شود.
رئیس مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی هستند که تمامی دولت ها و مسئولان باید نسبت به این دو مسئله اهتمام جدی داشته باشند.
احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات متعدد مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان افزود : اقدامات ناقص حوزه بهداشت و درمان سرخس باید تکمیل شود.
وی افزود : برای تامین تجهیزاتی که معاون وزیر در سفر خود به سرخس قول داد، سهم دانشگاه ۵۰ درصد و سهم هیئت امنای ارزی هم ۵۰ درصد است که با توجه به شرایط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دانشگاه توانایی تامین سهم خود را ندارد که برای آن چاره ای باید اندیشیده شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: با توجه به شرایط دانشگاه علوم پزشکی برای تامین تجهیزات یا باید سهم هیئت امنا را ۸۰ به ۲۰ برسانیم یا این سهم را از منابع خیرین و یا نفت و گاز تامین کنیم.
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی فلسفه حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور به شهرستان سرخس را جذب و کمک خیرین حوزه سلامت به این شهرستان عنوان ک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *