۱۰۰۰ نفر در نوبت کاشت حلزون شنوایی/اختلاف قیمت ۶۰۰۰ دلاری

 

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت، حسینعلی شهریاری، در مراسم روز جهانی ناشنوایی که  در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، دستاوردهای بزرگی در حوزه پزشکی در کشور بدست آمد و ایران امروز در حوزه پزشکی حرف های زیادی در دنیا و منطقه برای گفتن دارد.
وی با اشاره به پیشرفت ایران در حوزه کاشت حلزون، افزود: دکتر فرهادی و همکارانشان از سال ۷۱ کاشت حلزون را در کشور آغاز کرده اند و اکنون در بنیاد بخشش در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به تلاش مرحوم نیری و طباطبایی در ایجاد بنیاد بخشش و کمک به کودکان ناشنوا، ادامه داد: به ازای یک و نیم میلیون تولد در کشور، هر سال حدود ۱۵۰۰ کودک ناشنوا به جمع فرزندان کشور افزوده می شود. در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه کاشت حلزون انجام شده هزاران نفر در سال های گذشته کاشت حلزون شدند که این کاشت ها موفقیت آمیز بوده و با مشکلات به وجود آمده در حال حاضر افرادی در نوبت کاشت حلزون هستند.
شهریاری با بیان اینکه در حدوداً ۱۰۰۰ نفر در نوبت کاشت حلزون هستند، افزود: از هیأت امنای ارزی درخواست می کنیم در تأمین حلزون رفع دغدغه به خانوادهایی که فرزندان آنها نیاز دارند کمک کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سن طلایی کاشت حلزون یک تا پنج سالگی است، گفت: شرکت های دانش بنیاناکسترنال پارت مورد نیاز کاشت حلزون را در داخل تولید کردند و از هیأت امنای ارزی تقاضا دارم با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی و اینکه این نمونه ها هیچ فرقی با نمونه خارجی ندارد در مورد خرید این محصول داخلی اهتمام داشته باشند،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *