به گزارش خبر نگار ما از بهبهان :اولین برگزاری نخستین مجمع سلامت در شهرستان بهبهانمجمع سلامت شهر ستان با حضور امام جمعه ، فرماندار بهبهان ، معاونت سازمانهای مردم نهاد دانشگاه جندی شاپور اهواز ، مدیران ادارات و نهادهای شهرستان،سمن ها ، خیرین عرصه سلامت و سفیران سلامت در تالار آفاق شهر ستان بر گزار شد .

مجمع سلامت شهر ستان با حضور امام جمعه ، فرماندار بهبهان ، معاونت سازمانهای مردم نهاد  دانشگاه جندی شاپور اهواز ، مدیران ادارات و نهادهای شهرستان،سمن ها ، خیرین عرصه سلامت  و سفیران سلامت در تالار آفاق شهر ستان بر گزار شد .

در ابتدای برنامه دکتر امین محمد پور سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن عرض  خیر مقدم به حضار به تشریح برنامه خود مرا قبتی ،وهمچنین کانونهای سلامت محله ،شورای سلامت ودر سطحی فرا تر مجمع ملی سلامت  پرداخت  که با تشکیل این کانونها با مشارکت مردم و هدایت دست اندرکاران متخصص سلامت و درمان وهمچنین گروههای سیاسی و مردمی در سطح شهرستان گامهای ارزنده ای در جهت سلامت برای همه و همه برای سلامت برداریم . دکتر محمد پور در ادامه یاد آور شد: کا نونهای سلامت محله در حال ضر در برخی از محله های شهر ستان  تشکیل شدند . از نهادها و ار گانها  جهت ایجاد کانونهای سلامت در وهله اول دعوت می شود . از مشارکت خیرین شهرستان در پروژهای متعددحوزه سلامت شهرستان و همچنین مسئولیت  ادارات و نهادها که صمیمانه همکاری و مشارکت  می کنند تقدیر و تشکر می کنیم .

در ادامه دکتر شبرو با تشریح فعالیتهای صورت گرفته در شورای  سلامت شهرستان اشاره و گفت : به خاطر همه گیر بودن سلامت  مشلرکت تمام  گروهها  و  سمن های داو طلب ، سفیران سلامت و خیرین امری لازم و ضروری است .  مجمع  سلامت  در سطحی  بالاتراز شورای سلامت  در جهت سلامتی برای همه تلاش کنیم .

وی افزود :75 درصد مولفه های سلامت در اختیا ر وزارت بهداشت نیستند  وبه همین خاطرمشارکت و تلاش همه دستگها ضرری است .

تشریح اهداف مجمع از جمله : تسهیل دستیابی به شاخص های عدالت در سلامت  ، افزایش آکاهی   مسئولیت   پذیری و پاسخگویی اجتماعی ، توانمندی و مشارکت ساختار مند و فعالانه فرد ، خانواده و جامعه در تامین و ارتقاء سلامت و ….. از دیگر محور های سخنان دکتر شبرو بود : همچنین تبیین وظایف  مجمع از جمله : الویت های سلامت در شهرستان ، تدوین برنامه جامع شهرستان و تعیین  نقش و وظایف هر سازمان و نهاد و… از دیگر  فرازهای سخنان دکتر شبروبود .

در ادمه مهندس حری فرماندار شهرستان نیز با ارشاره به به خدمت  طرح  تحول سلامت هدف مجمع سلامت را از اجتماعی کردن  مقوله  سلامت درحوزه های مختلف و سیاستگذاری  و نهادینه کردن بحث سلامت عنوان نمود . ودر ادامه یاد آور شد که :از تدابیر این دولت مجمع ملی سلامت  برای درگیر کردن همه به مقوله اساسی سلا مت است  و سازمان و نهاد ها نیز باید در برنامه  ریزها و فعالیتها یشان  سلامت مردم را در الویت  همه کارها قرار دهند  و برای نهادینه کردن آن تمام تلاش  خود را به کار گیرند در پایان برنامه نیز از برگزیدگان  حامی سلامت و خیرین سلامت با اهدا لوح وهدیه تقدیر به عمل آمد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *