به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان ، روز چهارشنبه مورخ 1396/11/18به مناسبت هفتمین روز از دهه مبارکه فجر خانه بهداشت روستاهای گیلی کران و گماره لنگ با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان،رییس مرکز بهداشت،مدیر امور اداری،روسای بیمارستان های فجر و بوعلی،مسئولین واحدهای ساختمان و تاسیسات و امام جمعه و‌‌‌ اهالی روستاهای مذکور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر هوشیار سایه میری در جریان افتتاح این پروژه ها،ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، از تلاش و زحمات  شبانه روزی همکارانش و‌همچنین پیمانکار پروژه بسیج سازندگی سپاه پاسداران قدردانی کرد و افتتاح این خانه بهداشت را به مردم شریف روستاهای مذکور تبریک گفت.

دکتر هوشیار سایه میری درمراسم  افتتاح خانه بهداشت گیلی کران و در جمع مردم این روستا گفت: در راستای سیاست های وزارت بهداشت  در توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خدمات ارزنده‌ای صورت پذیرفته و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، خدمت‌رسانی به روستائیان عزیز از کیفیت بیشتری برخوردار            می شوند.

دکتر سایه میری در ادامه افزود: خانه بهداشت روستاهای گیلی کران ،از  پروژهای عمرانی در طرح تحول سلامت  به متراژ 74متر مربع  با هزینه ای بالغ بریک میلیاردویکصد وده هزار ریال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان در کمتر از یک سال ساخته شد و با بهره برداری از  این خانه بهداشت 98 خانوار روستای گیلی کران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی آن قرار می گیرند.

همچنین  با بهره برداری از خانه بهداشت روستای گماره لنگ  جمعیتی بالغ بر 589 نفر در قالب 136 خانوار از خدمات بهداشتی درمانی برخوردار شدند.

مضافا زیر بنای این پروژه نیز هفتاد وچهار مترمربع وهزینه آن یک میلیاردویکصد وده هزار ریال بوده وهردو پروژه از محل اعتبارات موافقتنامه چهارجانبه منعقده بین وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی ،دانشگاه،استانداری ومجمع خیرین سلامت تامین اعتبار شده است .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *