اسماعیل غنیان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اسماعیل غنیان  در نشست مجمع تخصصی خیرین سلامت هرمزگان اظهار داشت: در سال‌های اخیر خیران حوزه سلامت کشور حدود پنج هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کشور است.

وی افزود: با مشارکت و همراهی خیران حوزه سلامت چهار هزار و 78 واحد درمانی به وسعت چهار میلیون و 213 هزار متر مربع ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیران سلامت کشور با اشاره به آغاز فعالیت رسمی مجمع خیران سلامت کشور از سال 1388 ، خاطرنشان کرد: در این مدت زمان 270 شعبه از این مجمع در کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: خیران در نظام سلامت از جایگاه والایی برخوردارند و برای تحقق اهداف سلامت در حوزه های مختلف بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات نیازمند کمک خیرین هستیم و اقدام‌های بسیار خوبی که اتفاق افتاده از مشارکت، حمایت و فعالیت خیرین در استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت خیران سلامت در غرب استان و جزیره قشم بوده و البته در سایر نقاط استان نیز اقدام بسیار خوبی صورت گرفته است.

داودی بیان داشت: خیرین در استان هرمزگان سبقه خوبی دارند و طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجه و خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت عدالت در حوزه سلامت را به ارمغان آورده است، اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح، برخی خیران اقدام به تامین هزینه‌های درمان بیماران نیازمند می‌کردند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش مبلغ پرداختی از جیب مردم و زیرپوشش قرار گرفتن برخی بیماری‌های خاص، مبالغ اهدایی خیران به سمت توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی بخش بهداشت و درمان وارد شده است.

 داودی با بیان اینکه توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در هر منطقه دارد، خاطرنشان کرد: خیران حوزه سلامت در هرمزگان کمک‌های قابل توجهی در اجرای برخی طرح‌های بهداشتی و درمانی داشته‌اند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *