وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با تاکید بر این که مجمع خیرین سلامت مجموعه ای مردمی است، افزود: درخواست ما این است که دولت مجمع خیرین را به عنوان بازوی خود قبول داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت، دکتر حسین ‌علی شهریاری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و رییس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در افتتاحیه اجلاس معاونین اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت مجمع خیرین سلامت از ۹ سال پیش، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در حال حاضر در تمام شهرستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی مجمع خیرین سلامت وجود دارد.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با تاکید بر این که مجمع خیرین سلامت مجموعه ای مردمی است، افزود: درخواست ما این است که دولت مجمع خیرین را به عنوان بازوی خود قبول داشته باشد.
دکتر شهریاری ضمن اشاره به رابطه عمیق حوزه مشارکت های اجتماعی با مجمع خیرین سلامت، تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت، رقیب دولت و معاونت نبوده بلکه همراه و پشتیبان آنها است و ما ورود کرده‌ایم تا باری از دوش دولت برداشته شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به ساخت بیمارستان هایی توسط خیرین سلامت، تاکید کرد: درست است که خیرین می توانند در ساخت بیمارستان به وزارت بهداشت کمک کنند اما اداره بیمارستان برای آنها سخت است.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور برلزوم مشارکت هر چه بیشتر بانوان در حوزه امور خیریه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در ۱۸ استان زنان مشارکت فعالی دارند و تلاش کرده‌ایم شورای خیرین بانوان را راه اندازی کنیم و در کنار تمام این موارد نباید از نقش جوانان در این زمینه ها غافل شویم.
دکتر شهریاری در ادامه بر لزوم افزایش و ارتقا سطح سواد سلامت تاکید کرد و افزود: باید کاری کنیم که مردم بیمار نشوند و این مسئله جز پیشگیری و ارتقا سطح سواد سلامت و خود مراقبتی اتفاق نخواهد افتاد.
وی بر لزوم توجه خیرین به حوزه پژوهش و پیشگیری تاکید کرد و افزود: باید خیرین را تشویق کنیم تا در این زمینه ها هم فعالیت داشته باشند و می توانیم یکی از فعالیت هایمان، راه‌اندازی واحد پژوهش و برنامه‌ریزی در زمینه خیرین و کارهای مربوط به نظام سلامت باشد./

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *