هفتمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون صبح امروز دوشنبه 30 مردادماه در سالن همایش های رازی به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران و مشارکت مجمع خیرین سلامت کشور   برگزار شد. 
بنا به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت کشور دکتر حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با حضور در این کنگره طی سخنانی  یاد و خاطر زنده یاد سید رضا نیری دبیر کل فقید مجمع را گرامی داشت و  اظهار نمود: عفونتهای بیمارستانی روز به روز اهمیت بیشتری یافته و نظام سلامت کشورها را به چالش جدی فرا می خواند افزایش بیمارستانها، ظهور بیماریهای بازپدید و نوپدید،افزایش روزافزون مقاومتهای میکروبی و نیاز به خدمات متنوع پزشکی بروز عفونتهای ناشی از خدمات درمانی را اجتناب ناپذیر می سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری و نقش ارزشمند خیرین بزرگوار در زمینه حمایت از حوزه پیشگیری و عفونتهای بیمارستانی اعلام داشت : لازم است سطح آگاهی خیرین بزرگوار از اهمیت حوزه پیشگیری و کنترل عفونت ارتقا پیدا کند .  
.
                                                                                                               وی  افزود :در این زمینه وقتی صحبت از نیاز به دستگاه دیالیز میشود خیرین محترم زیادی برای کمک و مشارکت همت می گمارند اما در حوزه عفونتهای بیمارستانی ، احداث بخش های استریلیزاسیون مرکزی و اتاقهای ایزوله استاندارد ، راه اندازی سیستمهای تهویه و تصفیه هوا و دستگاههای شوینده و ضدعفونی کننده و استریل کننده ، میزان مشارکتهای عمومی و مردمی بالا نیست .
لذا مجمع خیرین سلامت کشور که موفق به جذب بیش از چهارهزار و پانصد میلیارد تومان مشارکتهای خیرین ارجمند در حوزه سلامت شده است با برگزاری این کنگره به همراه دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن کنترل عفونت در صدد فرهنگ سازی برای جلب بیشتر مشارکتهای مردمی در حوزه پیشگیری و کنترل عفونتهای بیمارستانی و کاهش آلام بیماران می باشد و اطمینان داریم اگر این فعالیتها منجر به نجات فقط یک بیمار از مرگ شود خداوند برکتش را در زندگی همه فعالین این حوزه جاری و ساری خواهد نمود. 
همچنین در این جلسه دکتر حاج میراسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی  ایران و آقای طباطبائی معاون مشارکتهای مردمی  و روابط عمومی ضمن گرامیداشت زحمات و تلاشهای مرحوم سید رضا نیری سخنانی در خصوص اقدامات مجمع خیرین و برنامه های آتی این مجمع در زمینه اهمیت موضوع پیشگیری و حمایت از اقدامات مربوط به جلوگیری از عفونت های بیمارستانی ایراد نمودند . 
لازم بذکر است هدف این کنگره دو روزه یکپارچه سازی و هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط و فعال در حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون به منظور ایجاد یک عزم ملی میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *