نخستين مجمع عمومي عادي، بطور فوق العاده بنياد خيريه شنوايي بخشي شفاء “بخشش” با حضور كليه اعضاء هيأت امناء بنياد مذكور در دفتر مجمع خيرين سلامت کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد “بخشش”در اين نشست كه در فقدان رئيس فقيد هيأت امناء اين بنياد جناب آقاي حاج سيد رضا نيّري برگزار گرديد، حاضرين ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن اسوه نيكوكاري و نيك انديشي، وي را يكي از چهره هاي ماندگار در عرصه محروميت زدايي در ميهن اسلامي ناميده و بر ادامه و استمرار تلاشهاي صادقانه و اثر بخش ايشان در خصوص كمك به محرومان و نيازمندان، بويژه در زمينه درمان و سلامت تأكيد ورزيدند.
در اين جلسه آقای دكتر فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فن آوري و نايب رئيس هيأت امناء “بخشش”به نقش موثر و تعيين كننده، حاج آقاي نيّري در ايجاد و پايه گذاري  تشكّل هاي خیریه ارزنده و اساسي، بخصوص در زمينه درمان و سلامت بيماران نيازمند اشاره و اظهار داشت :
همه عمر این انسان خدمتگزار در امور خير و مجموعه هاي نيكوكاري گذشت و اینجانب نیز از دهه 60 توفيق همكاري و همراهي با ايشان را داشته ام.
نایب رئیس بنياد “بخشش”‌ اظهار داشت، بحمدالله ” بخشش” در اين فرصت كوتاه با نظر و همت بلند حاج آقاي نيّري و دیگر خیرین عزیز شکل و قوام یافت و در همين مدت كم داراي اقدامات ارزشمند و دور از حد انتظار بوده است.
ايشان گام اساسي اين بنياد را در تلاش در حوزه پيشگيري برشمرده و ابراز داشت، با برنامه ريزي و همت بنيادِ “بخشش” انشاءلله در اين حوزه گامهای موثر  براي از بين بردن اين بيماري خاموش بردارشته شود.
آقای دكتر خرسندي، رئيس هيأت مديره بنياد “بخشش”، سخنران بعدي اين نشست بود كه ضمن گراميداشت ياد حاج آقاي نيّري، ورود بنياد “بخشش” به امور علمي را يكي از شاخصه هاي مهم كار بنياد به موازات امور درماني و كمك هاي پس از كاشت ناميد. 
ايشان حضور افراد مصمم و مديران جهادي و علمي در اين مجموعه را يكي از ويژگي هاي مهم “بخشش”برشمرده و بيانات اميدوار كننده حاج آقاي نيّري كه هميشه مشوق دوستان بوده اند را راهگشاي كار “بخشش” دانست.
همچنين در اين نشست حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد، يكي از اهداف مهم و ماندگار بنياد “بخشش” را موضوع پيشگيري ناميده و افزودند ، بنياد بايد بتواند با توجه به ظرفيت هاي موجود و ظرفيت هاي قابل شکوفا شدن ، به گونه اي برنامه ريزي نماید كه بتوانيم آمار متولدین ناشنوا را در يك پروسه زماني معين به درصد مشخصي كاهش دهيم.
وي افزود، بنياد بايد كاري را تعريف كند كه كارستان باشد، همانند موضوع مهم پيشگيري كه در كنار خدمات ديگري كه ارائه مي دهد از اهميت ويژه اي برخوردار است.
در بخش دستور جلسه نيز، مدير عامل “بخشش” ضمن ارائه گزارش فعاليت ها و اقدامات بنياد طي مدت كوتاهي كه از عمر  آن مي گذرد، مهمترين اقدام آینده بنياد را ورود به موضوع پيشگيري عنوان نموده  و اقدامات عملياتي و تحقيقاتي كه در اين خصوص بعمل آمده است را برشمرده و ابراز اميدواري نمود كه “بخشش” در كنار خدمات مربوطه به “كاشت” و “پس از كاشت” در سال 96 بتواند گام هاي موثري را در زمينه پيشگيري و كاهش تولد كودكان ناشنوا بردارد.
وی تعداد افراد تحت پوشش كمك هاي بنياد را طي نه ماه اخير حدود 200 نفر در موضوع “كاشت” و 200 نفر نيز در مرحله “پس از كاشت” برشمرد.
در اين مجمع، گزارش حسابرسی بنياد نیز توسط بازرس و حسابرس قانوني قرائت گرديده كه در آن كليه فعاليت هاي بنياد مورد قبول و مطلوب ارزيابي شد.
در اين جلسه همچنين برنامه و بودجه سال 96 بنياد مورد تصويب اعضاء قرار گرفت.
شايان ذكر است با توجه به درگذشت رئيس فقيد هيأت امناء بنياد “بخشش”  آقاي دكتر فرهادي و حجت الاسلام و المسلمين حاج آقاي ابوترابي فرد با اکثریت  آراء به ترتيب به عنوان رئيس و نائب رئيس هيأت امناء انتخاب شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *