به همت خیرین حوزه سلامت دزفول سومین پایگاه اورژانس جاده ای این شهرستان احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دزفول شد.
 
 رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول روز یکشنبه 22 اسفندماه در آئین افتتاح و بهره برداری از پایگاه اورژانس جاده ای 115 شهر شمس آباد دزفول گفت:عملیات ساخت این پایگاه اورژانس در بهمن ماه سال 1394  به همت بانوی نیکوکار و نیک اندیش سرکار حاجیه خانم زهره خرمی و با مدیریت مجمع خیرین سلامت دزفول  آغاز و در بهمن سال جاری تکمیل و امروز بحول و قوه الهی جهت بهره برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی دزفول قرار خواهد گرفت.
نامبرده در ادامه یادآور شد  در سال جاری این سومین پایگاه اورژانس جاده ای است که توسط مجمع خیرین سلامت به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اهداء می شود و چهارمین آن  در حال آماده شدن برای تحویل است، همچنین پایگاه سلامت حکمت با 700 متر زیربنا تکمیل گردیده که ان شاالله در آغاز سال 1396 جهت بهره برداری به دانشگاه اهداء خواهد شد.
هزینه ساخت پایگاه اورژانس جاده ای شمس آباد 2.7 میلیارد ریال بود که به همت سرکار حاجیه خانم خرمی انجام شده و زمین آن  با همکاری زارعین ، شورای شهر و شهرداری شمس آباد تأمین گردیده است .
وی ضمن تشکر از خیر نیک اندیش احداث کننده این پایگاه سرکار حاجیه خانم زهره خرمی از زارعین ، شورای شهر ، و شهردار شمس آباد بابت اهداء زمین قدردانی نمود.
نامبرده گفت :دزفول جزو شهرهایی است که از دیرباز خیرین در همه بخش ها از جمله ساخت مدرسه ، مسجد ،حسینیه ، کتابخانه ، آزادی زندانیان،حفظ محیط زیست ، و حوزه امنیت ورود کرده و کمک های قابل توجهی اهدا نموده اند.

در ادامه مجدی نسب اظهار داشت مجمع خیرین سلامت به همت دیگر خیرین گرانقدر دزفول ساخت شش پایگاه بهداشتی درمانی و اورژانس رابرای سال 1396 دردستور کار خود دارد
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول  افزود :  مجمع خیرین سلامت از سال 90 فعالیت خود را  در دزفول آغاز و خدا را شاکریم که کار رو به گسترش است ،  هدف از تشکیل مجمع  ساماندهی و تشکیلاتی کردن فعالیت های مردمی در عرصه سلامت است .
مجدی نسب اضافه کرد از زمان تشکیل مجمع در دزفول هیجده مرکز بهداشتی ، درمانی ، اورژانسی و بیست و شش دستگاه تجهیزات مورد نیاز دانشگاه به همت خیرین گرامی تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اهداء گردیده است که دو دستگاه دی سی شوک و احیاء آنها مربوط به حاجیه خانم زهره خرمی بوده است 
نامبرده گفت:شورای خیرین سلامت شهرستان گتوند در سال گذشته راه اندازی شده و تاکنون خیرین آن شهرستان مرکز دیالیز گتوند را با 2،5 میلیارد ریال هزینه احداث و به بهره برداری رسیده است.
مجدی نسب در پایان از مساعدت و همت بلند خیرین  سراسر کشور در کل زمینه ها قدر دانی و از خدای بزرگ اجر و پاداش مضاعف آنان را آرزو داشت .

دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مراسم افتتاح اورژانس جاده ای 115 دزفول در شمس آباد با تقدیر از اقدام تحسین برانگیز خیرین حوزه سلامت به آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اشاره کرد و گفت:با وجود کمک های مردمی و دولتی فراوانی که در حوزه بهداشت و درمان می شود خواسته ها و نیازهای مردمی در این حوزه زیاد است که باید به رفع این نیازها پرداخت.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری پیش از درمان گفت:از نظر زیرساخت های بهداشت و درمان شدیدا تحت فشار هستیم و اگر جمعیت نسبت به تعداد تخت های بیمارستانی را شاخص قرار دهیم به ازای هر هزار نفر جمعیت باید طبق متوسط کشوری 1.6 تخت داشته باشیم و طبق افق 1404 نیز این میزان باید به 2.5 تا 2.6 تخت به ازای هر هزار نفر برسد در حالی که تعداد تخت های بیمارستانی در دزفول به ازای هزار نفر9/. می باشد لذا در این بخش از متوسط کشوری عقب هستیم .

حجة الاسلام و المسلمین قاضی امام جمعه دزفول در این مراسم، مجمع خیرین سلامت را نهادی پرخیر و برکت دانست و گفت: افرادی متدین و مخلص بدون هیچ گونه چشم داشتی در این مجمع خدمت می کنند و کارنامه بسیار درخشانی داشته اند.

امام جمعه دزفول افزود: افتتاح این پایگاه اورژانس نمونه ای از اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاوتی می باشد.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت دزفول اظهار کرد: این پایگاه در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) که به دست بانوی خیر دزفولی ساخته شده افتتاح می شود که نمونه ای از فرهنگ فاطمی بوده و بسیار ارزشمند است.

امام جمعه دزفول خاطرنشان کرد: مردم متدین و ولایتمدار دزفول همیشه و در تمام زمینه ها پیشتاز بوده و ان شاءالله در این زمینه نیز پیشتاز باشند.

* روابط عمومی مجمع خیرین سلامت دزفول





بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *