متن سخنرانی  جناب حاج آقای نیری دبیر کل محترم  مجمع خیرین سلامت کشور 

 

در سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع  و تجهیزات توسط دکتر نامی قرائت شد
به گزارش روابط عمومی مچمع خیرین سلامت کشور متن پیام دبیر کل مجمع خیرین سلامت بدین شرح است

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام و آرزوی توفیق

سلام عرض می کنم خدمت خواهران و برادران عزیز، سروران گرامی  و خوشحالم از اینکه در این کنگره با اهمیت در کنار شما هستم . زیباترین لحظات زندگی ما همین جا و در جمع شماست .

شعار کنگره حاضر ایجاد عزم ملی برای هماهنگی نهادهای ذیربط وافزایش جلب مشارکتهای مردمی در جهت ساخت و تجهیز بیمارستانهای ایمن با طراحی های نو آورانه به منظور افزایش بهره وری منابع و خدمت رسانی بهتر به بیماران می باشدکه خوشبختانه در راستای منشور مجمع خیرین سلامت کشور میباشد که با هدف تحکیم ، توسعه و اشاعه هدفمند نیات و اعمال نوعدوستانه و خدا پسندانه خیرین و هم افزائی مدیریتی موسسات و تشکل های خیریه درارتقاء سلامت تاسیس گردیده است. 

خوشبختانه در سالی به سر میبریم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مزین به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است . اینجانب بر شکرگذاری از نعمت وجود شما یاران و دوستان همدل و همزبانی خدا را شاکرم و برای شما عزیزان آرزوی سلامت و عافیت دارم .

از اینکه با همت و تلاش جدی جهت برگزاری این  کنگره که اساس آن بر خدمت به نیازمندان در عرصه سلامت میباشد تقدیر و تشکر می نماییم و با استعانت از آیه شریفه ی « من جاهد فینا لنهدینّهم سبلنا» توفیق دست اندرکاران عرصه کمک به نیازمندان و محرومین را از ذات اقدس حق مسئلت می نماییم.

در کشور ما در این شرایط آن چیزی که بیش از همه نیاز است همان است که پیامبر عظیم الشأن ما بخاطر آن مبعوث شد و آن ارتقاء مکارم اخلاقی است و چه اخلاقی بالاتر از این که ایرانیان به همدیگر مهر بورزند و محبت کنند و کمک به ضعفا و نیازمندان و مستمندان بکنند .

در شرایط آشوب زده دنیا و همچنین غفلتی که در زندگی مدرن امروزی اتفاق می افتد داشتن این روحیه است که انسان از مال خودش بگذرد و در راه سلامت و سعادت و رفاه دیگران هزینه بکند دستور دین ما هم همین است و این میراث نیاکان ماست که کار بسیار ارزشمندی است  .

همچنین تجلیل از خیرین و نیکوکاران که پاداششان جز رضوان الهی و بهشت نیست در این کنگره ، تجلیل از کسانی است که پیام شان ترویج فرهنگ ایثار و ادامه راه اولیاء و شهدا است و در تبعیت ازولایت تجلی پیدامی کند .

حفظ وحراست از ارزشهای آسمانی و معنوی در گرو تلاش دلسوزانه ی انسانهایی است که روح و فکر والایشان سرشار از عشق به سرزمین ، دین و ملیت شان است .

آنچه ارزش انسانی و وجهه ی اخلاقی این امور و هرگونه فعالیت خیر خواهانه و خدا پسندانه را از موارد مشابه آن متمایز می سازد علاوه بر عنصر اختیار و اراده درکمال آزادی  ، قصد و نیت الهی در انجام اینگونه فرایض دینی و اخلاقی است.

با این بیان ارج و اجر کار عزیزانیکه با در اختیار نهادن دارائی و مکنت خویش منشا آثار و برکات درجامعه می باشند به خوبی نمایان می شود .

بدینوسیله از تلاشهای دست اندرکاران و اعضای کنگره و کوشش های وثیق و عنایت های دقیق و  ارزشمند بویژه جناب آقای دکتر میر اسماعیلی رئیس و مدیران محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران و جناب آقای مهندس طهماسبی دبیر اجرائی کنگره و همکاران در مجمع خیرین سلامت کشور که گام بلندی در حوزه ی سلامت و بهداشت میباشد تشکر و سپاسگزاری مینماید .

امیدوارم نتیجه این کنگره بتواند با بررسی و طرح موضوعات کارشناسانه درکار گروههای تخصصی سهمی در ارتقاء سلامت و امید به زندگی در کشور عزیزمان داشته باشد و گامی در جهت پیشبرد سیاستهای کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و جلب مشارکتهای مردمی در حمایت از متخصصین و مجریان حوزه سلامت کشور به ارمغان داشته باشد .

برای کلیه خدمتگزاران به جامعه اسلامی توفیقات روز افزون از درگاه الهی مسالت می نماییم.

سید رضا نیری مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *