وزیر بهداشت گفت: افراد و ارگان هایی که زمین‌های اختصاص داده شده برای انجام پروژه های خیرین در حوزه سلامت مالیات می‌گیرند کج سلیقگی می کنند.
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه جلسه مجمع خیرین سلامت در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که در همه بخش ها انجام کارهای خیر سبب رونق برکت در کشور شده، در مجمع خیرین سلامت نیز برای حفظ سلامت مردم اقدامات موثری صورت گرفته است و در حال حاضر این نهاد خیریه 772 پروژه در این حوزه دارد.
وزیر بهداشت عنوان کرد: انجام کارهای خیر در حوزه سلامت نوعی انسان دوستی است و فعالیت های این دوستان مرا یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد که همه مردم جان و مال خود را نثار می کردند و سنگرها را پر می‌کردند و ای کاش امروز همه فضای کشور اینگونه بود 
وزیر بهداشت درباره مشکلات قانونی در راه انجام فعالیت های خیرین حوزه سلامت نیز گفت: این مجمع می تواند خواسته‌های خود را به صورت مدون در قالب لایحه در اختیار مابگذارد تا ما آن را تقدیم مجلس کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که کارهای خیر در کشور افزایش یابد و سازمان‌های ذیربط در اخذ مجوز، تهیه زمین و نگرفتن عوارض به وسیله شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای به مسئله سلامت مردم بکنند. 
وزیر بهداشت گفت: در بسیاری از کشورها، مسوولیت اجرایی حوزه سلامت و خدمات عمومی با شهرداری ها است و وزارت بهداشت از آنها خرید خدمت انجام می دهد در حال که بعضی از شهرداران کشور ما به جای کمک و تهیه زمین برای ساخت بیمارستان، در پی دریافت عوارض و مالیات از افراد خیر و متولیان این امر هستند. 
دکتر هاشمی گفت: هنگامی که شهر توسعه پیدا می‌کند شهرداری ها باید به فکر بیمارستان، پلیس و آتش‌نشانی و مدرسه باشند؛ شهرداری باید ‌برای ساخت بیمارستان ها مشارکت داشته باشد و به نظرم افرادی که از این زمین‌ها عوارض اخذ می‌کنند و یا مالیات می‌گیرند کج سلیقگی می کنند.
وزیر بهداشت همچنین گفت: امیدوارم که دوستان ما در مجلس که در مسیر قانون تصمیم می‌گیرند نیز توجه ویژه‌ای به امر سلامت مردم داشته باشند، زیرا رقم مالی اینگونه کارهای خیر ارزش بسیار کمتری در مقابل ارزش فرهنگی آن دارد. 
دکتر هاشمی با بیان اینکه مدیریت پروژه های خیرین بعد از ساخت، در صورت تمایل بر عهده خود خیرین است، افزود: وزارت بهداشت از بهره‌برداری از طرح‌های خیرین با ضوابط و قوانین کشور استقبال و از آن حمایت همه جانبه می‌کند.
وزیر بهداشت در مورد پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی که توسط خیرین آغاز شده بود عنوان کرد: به دلیل بروز مشکلاتی از جمله کسری اعتبارات برای ادامه پروژه، این طرح نیمه کاره ماند و بعد از یک سال توقف پروژه، وزارت بهداشت با اخذ اعتبار از بانک‌های مربوطه، ادامه مراحل ساخت این بیمارستان را در دست گرفته است.
وزیر بهداشت درباره اولویت های مشارکت مردم در فعالیت های خیرین در حوزه سلامت، با مقدم دانستن بهداشت بر درمان خاطرنشان کرد: اولویت ها برای هر منطقه از کشور و هر مقدار توانایی فرد خیر، مشخص است و خیرین می توانند بر اساس این اولویت ها، زمینه مشارکت خود را انتخاب کنند.
وی گفت: وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام http://www.yas190.ir نموده و مردم علاقمند می‌توانند برای انتخاب زمینه کارهای خیر در شهر مورد نظر خود به آن مراجعه کنند./210

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *