دو پایگاه بهداشتی درمانی، با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد و 300 میلیون ریال که توسط دو تن از خیرین سلانت دزفول، ساخت شده، صبح امروز افتتاح و به دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای ارائه خدمات اهدا گردید.

 

 

 

 ابوالقاسم عطار ساخت شده، صبح امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افتتاح و به دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای ارائه خدمات اهدا گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

IMG 8723 افتتاح دو پایگاه بهداشتی درمانی اهدائی خیرین در دزفول

حجت الاسلام ” احمدرضا حاجتی” امام جمعه موقت اهواز، از خیرین سلامت به عنوان جهادگران در راه خدا نام برد و گفت: خیرین سلامت با اهدای مال خود در راه خدا جهاد می کنند.

وی کار خیر را اقتدا به مکتب پیامبر(ص) دانست و  با تاکید بر گسترش فعالیت های خیرین در جامعه افزود: ساخت مراکز و پایگاههای بهداشتی و درمانی یک فرصت معنوی است که خیرین حوزه سلامت از آن بهره مند شده اند.

امام جمعه موقت اهواز، اظهار داشت: با فراهم کردن بستر لازم باید زمینه فعالیت های خیرخواهانه را در بخش های مختلف در سطح جامعه فراهم کرد.

IMG 8707 افتتاح دو پایگاه بهداشتی درمانی اهدائی خیرین در دزفول

دکتر “یوسف پریدار” رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، با اشاره به روند تغییرات در حوزه بهداشت و درمان دولت، گفت: تبدیل وزارت بهداری به وزارت بهداشت، و ارائه برنامه ای موفق در حوزه بهداشتی موجب شد تا با اجرای آن ایران از یکی از عقب افتاده ترین کشورها در حوزه سطح یک بهداشت جزو کشورهای پیشرفته این حوزه قرار گیرد.

وی، افزود: با گسترش علم و فن اوری و ارتقاء رفاه اجتماعی و افزایش مطالبات مردم در حوزه بهداشتی موجب شد تا سیستم دولتی قادر به پاسخگویی نیاز مردم نباشد به همین خاطر رهبر انقلاب سیاست های کلی سلامت را ابلاغ و دولت را مکلف به اجرای آن نمود.

این مقام بهداشتی، اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم با هدف کاهش پرداخت مردم را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود تغییر روند دولت، خیرین یک روند ثابت را  در پیش داشتند و همواره در همکاری به دولت و ارائه خدمات به هموطنان پیشگام بودند.

دکتر پریدار، دزفول را یکی از شاخص ترین شهرهای کشور از نظر کمک خیرین اعلام و تاکید کرد: شاهد این ادعا بهره برداری از مراکز بهداشت درمانی است که امروز شاهد افتتاح دو مرکز دیگر در سطح شهرستان دزفول هستیم که توسط خیرین ساخته و به دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای ارائه خدمات به مردم اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، با بیان اینکه نقطه ضعف دانشگاه، کامل نبودن ارتباط با خیرین است، از ایجاد تشکیلاتی در داخل دانشگاه برای برقراری ارتباط با خیرین داخل و خارج از کشور به صورت سیستمی خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم کمک خیرین را هر چه بهتر به دست هم وطنانمان برسانیم.

IMG 8718 افتتاح دو پایگاه بهداشتی درمانی اهدائی خیرین در دزفول

دکتر “علیرضا مجدی نسب” رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول، نیز در این مراسم، با بیان اینکه دزفول، جزو شهرهای نادری در کشور است خیرین آن در تمام زمینه ها ورود کرده اند، گفت: خیرین دزفول در زمینه هایی از جمله مسجدسازی، مدرسه سازی، کتابخانه سازی، ساخت مراکز درمانی، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده های آنها و حتی در زمینه میراث فرهنگی، محیط زیست و ساخت و تجهیز مراکز دانشگاهی ورود کرده که در آینده نزدیک نتایج آن به ثمر خواهد رسید.

وی تشکیل مجمع خیرین سلامت کشور با دستور مستقیم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: همزمان با تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه در سال ۸۹، مجمع خیرین سلامت دزفول به منظور هدایت کمک های مردم به سوی نیازهای واقعی دانشگاه در سال ۹۰ به طور رسمی شروع به کار کرد.

دکتر مجدی نسب اجرای ۶ پروژه از جمله دو خانه بهداشت و چهار پایگاه بهداشت بهداشتی درمانی توسط خیرین را از جمله پروژه های اقدام شده توسط خیرین طی چهار سال فعالیت مجمع خیرین سلامت دزفول، برشمرد و گفت: با تشکیل مجمع خیرین سلامت دزفول، نیازهای دانشگاه شناسایی و دسته بندی شد که تمام اقدامات صورت گرفته، بر اساس نیازهای دانشگاه و برنامه تدوین شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول، افزود: دو تن از خیرین سلامت دزفول در اقدامی قابل تقدیر، منزل مسکونی خود را به پایگاه بهداشتی درمانی تبدیل و آن را به دانشگاه اهداء کردند.

وی افزود: علاوه بر ۶ پروژه اهدایی خیرین که در گذشته به بهره برداری رسید امروز دو پایگاه بهداشتی “شادوران حاج حسین اسدی نیا” و “شادروان حاج ابوالقاسم عطار” با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر مجدی نسب، افزود: خیرین علاوه بر ساخت پایگها ها و خانه های بهداشت در تجهیز و مرمت بخش مراقبت های ویژه واتاق عمل، و همچنین اهداء پنج دستگاه دیالیز به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک های بسیاری انجام داده اند.

ساخت پنج اورژانس جاده ای توسط یکی از خیرین دیگر تعهد خیرین سلامت دزفول بود که رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول آن را مورد اشارهقرار داد و گفت: مجمع خیرین سلامت تنها هدایت کننده کمک های مردمی به سمت نیازهای دانشگاه و اطلاع رسانی این کمک ها برای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

وی ادامه داد: دفتر مجمع خیرین سلامت دزفول در بیمارستان یازهرا(س) مستقر و آماده پذیرش هدایای خیرین است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول، با استناد به مصوبه وزارت بهداشت و دستور وزیر بهداشت در جهت کمک دانشگاه به استقرار سیستم اداری مجمع و استمرار فعالیت های آن خواستار کمک بیشتر دانشگاه به مجمع خیرین سلامت شد.

IMG 8666 افتتاح دو پایگاه بهداشتی درمانی اهدائی خیرین در دزفول

در این مراسم پایگاه بهداشتی درمانی “شادوران حاج حسین اسدی نیا” به مساحت ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۶۰۰ مترمربع در دو طبقه با هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پایگاه بهداشتی درمانی “شادوران حاج ابوالقاسم عطار” به مساحت ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۷۲ متر مربع با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح و به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اهداء شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *