به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه مشارکت‌های اجتماعی، سمن‌ها و خیریه‌های سلامت وزارت بهداشت و به نقل از کبنانیوز: هدف از این دیدار تکریم بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و بررسی مشکلات آن‌ها در آستانه‌ی برگزاری دومین همایش خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد.


غلام محمد زارعی در این بازدید بابیان این‌که خیلی از بیماران ناچارند همه پس‌انداز زندگی‌شان را صرف هزینه‌های معالجه و درمان خود کنند، افزود: وظیفه انسانی همه ماست که تلاش کنیم بار مادی را از دوش بیماران برداریم، ضمن این‌که لبخند پزشک و امیدواری او، می‌تواند بار معنوی به بیمار و اطرافیانش دهد و آلام و دردهای آن‌ها را تا حد زیادی بکاهد.
زارعی بابیان این‌که دولت برنامه‌های خوبی را برای حل مشکل تحمیل هزینه‌های بیماران با اجرای طرح ارتقای نظام سلامت تاکنون انجام داده است ادامه داد: در حوزه مالی دولت باید تدابیر مناسب‌تری را اعمال تا بیماران با مشکلات کمتری مواجه و به آنان فشار وارد نیاید، هرچند کاهش بار مالی بیماران تنها به تخصیص بودجه و اعتبار برنمی‌گردد بلکه باید این امر مدیریت شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شماری اسلامی در ادامه سخنانش، گفت: در حال حاضر وقتی به برخی بیمارستان‌ها می‌رویم، متوجه می‌شویم که بیماران با کاهش هزینه‌هایشان از شدت خوشحالی اشک می‌ریزند. فراموش نکنیم که لبخند یک بیمار برای ما کافی است و خدمت به مردم در پیشگاه خداوند ارج‌وقرب فراوانی دارد و این عمل به همه خادمان روحیه فراوان می‌دهد.
زارعی تصریح کرد: بهترین و اثربخش‌ترین کار برای بیمار امید دادن به او است به‌طوری‌که ناامیدی و یاس انسان را به‌زانو درمی‌آورد و بسیار خطرناک است.
وی اظهار داشت: دین اسلام دینی اجتماعی است و دین‌دار بودن فقط محدود به‌سلامت نگه‌داشتن فرد و تلاش برای تعالی خود نیست، بلکه در بطن دین ما اهتمام به امور دیگران و حرکت در مسیر رشد دیگران نهفته است زیرا زندگی بستری مشترک و مشاع بوده و نمی‌توان جدا از دیگران زندگی کرد و این هم با نیات خیرخواهانه عینیت می‌یابد.
زارعی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه‌ی اجتماعی از یکسو و تلاش برای تعالی وجودی از سوی دیگر به‌عنوان دو جنبه فعالیت خیرین عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: افرادی که در این حوزه ورود داشته و فعالیت دارند اوج نیک‌اندیشی و حمایت خود را از نیازمندان نشان می‌دهند.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص خیرین عرصه سلامت اشاره کرد و گفت، معظم له فرموده‌اند: مهم‌ترین مشوق برای خیرین سلامت عینیت بخشیدن و مشاهده نتایج دخالت‌های خود در این عرصه است” و وظیفه‌ی ماست که نتیجه کار آن‌ها را برای خودشان نمایان کنیم، پس اقدام شایسته دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مجمع خیرین سلامت برای تجلیل از خیرین، واقفان و فعالان عرصه سلامت در 21 خردادماه سال جاری ستودنی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *