مسوولان و متخصصان پزشکی در استان فارس بر ضرورت افزایش خدمات درمانی برای بیماران سرطانی بدلیل روز افزونی این بیماری تاکید دارند و بر این باورند سرعت بخشی به روند احداث بیمارستان سرطان جنوب کشور در صدرای شیراز می تواند گامی در راستای خدمات رسانی مضاعف به بیماران باشد.

 

  • آنان در گفت و گو با گزارشگر ایرنا افزودند : آگاهسازی جامعه از موارد پیشگیری سرطان و افزایش پروژه های تحقیقاتی در پیشگیری و درمان باید در اولویت قرار گیرد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری سرطان در سالهای اخیر بدلیل تغییر شیوه زندگی ، کم تحرکی ، افزایش مصرف فست فودها ، افزایش مواد سمی ، شیمیایی و نگهدارنده ها در مواد غذایی رو به فزونی گذاشته است.

    محمد هادی ایمانیه افزود: دانشگاه با ایجاد امکانات در بیمارستان های دولتی بویژه نمازی تلاش زیادی برای ارایه خدمات بهتر به بیماران سرطانی را انجام داده است.

    وی ادامه داد: بیمارستان انکولوژی امیر که ثمره همت خیر نیکوکار زهرا سعادت بوده وارد چرخه درمان بیماران سرطانی شد و تا حدود زیادی مشکلات مرتفع گردید.

    بگفته وی ، مراکز درمانی شیراز بیماران استانهای جنوبی کشور را نیز پوشش می دهد به همین دلیل افزایش تختهای بیمارستانی جوابگوی نیازها نیست.

    ایمانیه بیان داشت: دانشگاه برای احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز با همت خیرین برنامه ریزی کرده است .

    وی اضافه کرد: افراد خیر می توانند با هرگونه امکانات و توانی دانشگاه را در راستای احداث این بیمارستان یاری رسان باشند.

    رئیس بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی هم گفت: شیوع بیماری سرطان در جامعه نیاز به افزایش اطلاع رسانی و پیشگیری را دو چندان کرده است.

    دکتر سیدعلی ملک حسینی افزود: فرهنگ ناصحیح تغذیه ای ، عوامل زیست محیطی ، تغییر شیوه زندگی مهمترین عوامل گسترش بیماری سرطان در سطح جامعه است.

    وی ادامه داد: ارتقا سیستم ایمنی بدن ، افزایش فعالیتهای بدنی ، سالم زیستن و تغذیه مناسب در پیشگیری از سرطان اثرگذار است.

    وی اضافه کرد: بیمارستان تخصصی و تحقیقاتی جنوب کشور به منظور حمایت بیشتر از بیماران سرطانی و ارائه خدمات درمانی بهینه در مجموعه بیمارستان پیوند اعضا احداث می شود.

    بگفته وی ، احداث این بیمارستان به حمایت و مشارکت مردم ، خریداری اوراق وقف جمعی واگذار شده است.
    دکتر ملک حسینی خاطرنشان کرد: به ثمر رسین این پروژه در پرورش نخبه های علوم پزشکی و رونق خدمات درمانی استان موثر است

    مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: متاسفانه سرطان بعنوان اولین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده و این مهم تدابیر و رسیدگیهای ویژه ای را می طلبد.

    علی اکبر رامجردی افزود: بیمارستان سرطان جنوب کشور به عنوان اولویت درجه یک درمانی در استان شناسایی و با 500 تختخواب طراحی شده است.

    وی ادامه داد: این بیمارستان از محل وقف جمعی ، مشارکتهای مردم و خیرین با کمک مجمع خیرین ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، اوقاف و با همکاری بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا احداث می شود.

    بگفته وی ، احداث این پروژه یک هزار میلیارد ریال هزینه در بردارد که تاکنون 10 میلیارد ریال کمکهای خیرین و مردمی را جذب کرده است.

    رامجردی اظهار کرد: اجرای برنامه آموزشی و پیشگیری با همکاری آموزش و پرورش در مدارس فارس پیش بینی شده تا در راستای تبلیغ برای مشارکت مردمی و وقف جمعی نیز از آن بهره برداری شود.

    بگفته وی ، همچنین در این راستا با سایر ارگانها و نهادهها مذاکراتی انجام شده تا همه اقشار در برنامه مشارکتی و پیشگیری دخیل شوند.

    رامجردی بیان داشت: شماره حساب 0126260000000برای دریافت کمکهای مردمی و اوراق مشارکت بانکی برای وقف جمعی برای بیمارستان سرطان جنوب کشور آماده شده است.

    مدیرعامل بیمارستان تخصصی جنوب فارس گفت: در سایر کشورها بیمارستانهای تخصصی درمانی برای بیماران سرطانی وجود دارد که متخصصان علاوه بر پیگیری درمان بیماران به تحقیقات نیز می پردازند.

    محمد رحمانیان اظهار کرد: افزایش روز افزون سرطان در جامعه ضرورت احداث بیمارستان تخصصی سرطان در فارس که بعنوان قطب درمانی برای جنوب کشور معرفی شده ضروری است.

    وی ادامه داد: بیمارستان نمازی شیراز همواره در ارائه خدمات درمانی تخصصی پیشتاز بوده اما افزایش تعداد بیماران سرطانی و لزوم ارائه خدمات بیشتر بار زیادی بر دوش بیمارستان گذاشته است.

    وی اضافه کرد: امیدواریم این بیمارستان با حمایت خیرین و مشارکت مردم بتواند دستگاههای تخصصی استاندارد را برای درمان بیماران و افزایش امید به زندگی و هرچه زودتر وارد چرخه درمانی استان شود.

    بیماری سرطان سالانه 10 میلیون نفر در دنیا را گرفتار می کند که 7/4 میلیون نفر از آنان در کشورهای توسعه یافته و بقیه در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می کنند.

    این بیماری عامل 12 درصد از مرگ و میرهای سراسر جهان است و در یک دوره 20 ساله مرگ و میر ناشی از سرطان از شش میلیون نفر به 10 میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت .

    در کشور ما 14 درصد از موارد مرگ و میر مربوط به انواع سرطانهاست و سومین عامل مرگ در کشور محسوب می شود.

    در ایران سالانه 80 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند که حدود هفت هزار نفر از آنان در فارس زندگی می کنند ، همچنین سالانه این بیماری جان 30 هزار نفر از مبتلایان را می گیرد که افزون بر دو هزار نفر از آنها مربوط به فارس است.ک/

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *