:فراق پسر، زمینه‌ی ساخت مرکز بهداشتی درمانی بوستان و اقدام خیر پدر شد.
 سجاد باز پور نیک‌اندیش کهگیلویه و بویراحمدی گفت: خیران توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری در عرصه سلامت و مناطق کمتر برخوردار زیبایی کار را دوچندان می‌کند.
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد : در راستای اجرای برنامه‌های برگزاری دومین همایش خیرین سلامت استان که زمان آن 20 آذرماه 93 تعیین شد، فرصت مصاحبه با خیرین هم استانی ساکن در تهران را موجب گردید، ودست حق یار شد ویکی از فعالان کار خیر با مشاهده تلاش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی همایش، پیشنهاد مصاحبه‌ با سجاد باز پور را مطرح و خبر حضور این خیر سلامت را در شهر دو گنبدان برای هماهنگی سالگرد پسرش در آستانه‌ی اربعین حسینی داد.
بالاخره با حاج سجاد بازپور هم‌صحبت شدیم، او از قسمت حرف زد که گلی را از زندگی‌اش چید تا عاملی جهت قرار دادن سرمایه‌ای به مرکز بهداشتی درمانی بخش بوستان شود.
خیر، بازنشسته‌ی نیروهای مسلح است ولی موج سادگی در اخلاقش باعث شد تا خود را بسیجی سال‌های جنگ بخواند، زیرا او در بحبوحه جوانی در کسوت پاسداری درصحنه‌های سخت دفاع مقدس ازخودگذشتگی‌های فراوانی داشت و ماحصل این تلاش‌ها از او خیر عرصه سلامت را ساخت.
وی صادقانه حرف می‌زد و افزود: قبل از فوت فرزندم کارهای خیر جزئی انجام می‌دادم ولی با از دست دادن فرزندم و انتقال وی برای خاک‌سپاری به گچساران به این فکر افتادم که در زادگاهم بوستان، برای عموم مردم و مسافران جاده ترانزیتی باشت به دوگنبدان کاری انجام دهم.
باز پور ادامه داد: بعد از مراسم چهلم پسرم باهمت مجمع خیرین سلامت استان، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت و دهیاری بوستان، مردم چند قطعه زمین برای ساخت مرکز مذکور اختصاص دادند که ازنظر فنی موردقبول واقع نشد ولی با موافقت استاندار وقت قطعه زمینی از باغ عمران بوستان با متراژ 1450 مترمربع از طرف رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان اهدا گردید.
 
حاج سجاد از خیرین خواست تا سرمایه‌ی خود را در عرصه سلامت خرج کنند زیرا در بین کارهای خیر و عام‌المنفعه، امور بهداشت و درمان مغفول مانده است.
وی از تشویق خانواده‌اش خصوصاً همسرش جهت این اقدام سخن گفت و در این زمینه خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌های خانواده و همراهی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت استان، فرماندار وقت باشت، مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان باشت، دهیار و اعضای شورای اسلامی مرکز بخش بوستان نبود قطعاً نمی‌توانستم این کار را انجام دهم، کاری که زیبائیش مالک نشدن ما و ادامه‌اش دعای خیر مردم است.
خیر عرصه سلامت ما به قسمت اعتقاد داشت و علی‌رغم ناراحتی از غم دوری فرزندش تصریح نمود: شاید اگر پسر 26 ساله‌ام از کنارم نمی‌رفت فکر انجام این کار خیر لحظه‌ای در ذهنم جریان پیدا نمی‌کرد ولی به‌عنوان فردی که شیرینی کار خیر را چشیده است به همه‌ی افرادی که استطاعت مالی جهت امر خیر رادارند پیشنهاد ورود به این عرصه رادارم تا بتوانند دستی در باقیات‌صالحات داشته باشند.
بازپور گفت: عملیات اجرایی این مرکز 10 اسفند 91 با مساحت ۳۸۵ مترمربع شروع شد و باگذشت کمتر از سه ماه با دیوارکشی حیاط و محوطه‌سازی مناسب آماده بهره‌برداری گردید و برای ساخت آن 4 میلیارد ریال هزینه نمودم تا لبخند را بر چهره زحمت کشان منطقه‌ام ببینم، ولی مشکلات مربوط به تأمین نیروی انسانی و تجهیز مرکز با تأخیری چندماهه روبرو شد و در سال 92 مزین به نام شادروان مهندس صادق بازپور در تاریخ 20/اسفند/92 افتتاح گردید.
وی در پایان از پیگیری‌های مستمر ریاست فعلی و معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر فعلی شبکه بهداشت و درمان باشت درزمینهی توسعه خدمات سلامت و حل مشکلات بهداشتی درمانی مرکز بخش بوستان تشکر کرد.
 
برپایه این گزارش: نگاه امیدوارانه خیر ایثارگر و خوشحالی اهالی بخش بوستان و مسیری هرچند کوتاه را که کارکنان مجمع خیرین سلامت برای این گزارش در شهرستان باشت طی کرده بودند، ارزش پیمودن هزاران کیلومتر مسیر از فرش تا عرش را داشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *