کمک خیرین سلامت ۳برابر بودجه عمرانی کشور است
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز در مورد کمک خیرین سلامت در کل کشور گفت: خیرین سلامت در سطح کشور ۳برابر بودجه عمرانی کشور کمک کرده‌اند.
صلاح‌الدین دلشاد در, در مورد اقدامات مجمع خیرین سلامت در استان البرز اظهار کرد: در استان البرز خیرینی باسابقه هستند که در انجام کار خیر در حوزه سلامت مشارکت می‌کنند.
وی افزود: اغلب بیمارستان‌های استان البرز توسط خیرین ساخته شده و توسعه و تجهیز تعداد زیادی از بیمارستان‌ها نیز با مشارکت خیرین ممکن شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت البرز با بیان اینکه ایجاد مجمع خیرین سلامت در کشور نقش غیر قابل انکاری در سازماندهی و معرفی کمک‌های مردمی در حوزه مورد نیاز سلامت داشته است, گفت: مجمع خیرین سلامت کمک زیادی به سازماندهی خیرین داشته و خیرین بعد از تاسیس مجمع جایی را برای راهنمایی پیدا کردند که کمک‌های‌شان را انجام می‌دهند و مراکز درمانی جدید نیز با کمک و معرفی مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ساخته یا تجهیز می‌شوند.
وی با بیان اینکه مردم برای کمک به ارتقای سطح درمانی و هزینه‌کرد در بخش سلامت نیازمند اطمینان هستند بیان کرد: مردم و خیرین برای سرازیر کردن کمک‌های خود جای مورد اعتمادی را می‌خواهند که بتوانند با خیال آسوده کمک‌های خود را انجام دهند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز با اشاره به نقش خیرین در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های البرز خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌های استان البرز با مشارکت خیرین سلامت  ساخته و تجهیز شده‌اند.
وی افزود: به طور مثال بخش دیالیز بیمارستان شریعتی، بخش دیالیز و توسعه بیمارستان  حضرت فاطمه زهرا (س) اشتهارد, توسعه بیمارستان شهید رجایی و ایجاد بخش های جدید مانند NICU کرج با مشارکت خیرین سلامت بوده است.
دلشاد گفت: توسعه و تجهیز بیمارستان کمالی در کرج نیز با مشارکت خیرین بوده و بیمارستان قلب شهید رجایی نیز از جمله بیمارستان‌هایی است که با کمک خیرین با انجام عمل جراحی قلب برای البرزنشینان آنان را از مراجعه به پایتخت بی نیاز می کند.
وی بیان کرد: با امکاناتی که دانشگاه علوم پزشکی فراهم کرده اولین بخش جراحی قلب در کرج  راه‌اندازی شده است.
دلشاد در مورد کمک خیرین سلامت در کل کشور بیان کرد: خیرین سلامت در سطح کشور 3 برابر بودجه عمرانی کشور کمک کرده‌اند.
وی با اشاره به اذعان وزیر بهداشت در سفر به البرز مبنی بر محرومیت استان در بخش سلامت افزود: همانطور که وزیر بهداشت در البرز اشاره داشت البرز محروم‌ترین استان در کشور از لحاظ سرانه تخت بیمارستانی است  و با توجه به سرانه  تخت به تناسب جمعیت در کل کشور البرز در وضعیت نامطلوبی قرار دارد به صورتی که برای هر 2200 نفر در البرز یک تخت بیمارستانی داریم.
دلشاد با اشاره به لزوم مشارکت خیرین در ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در البرز گفت: در تهران برای هر 800 نفر یک تخت وجود دارد و درشهرستان‌هایی مانند کاشان برای هر320 نفر یک تخت بیمارستانی موجود است.
وی افزود:بودجه دولت به دلیل محدودیت‌های چند سال گذشته کفاف مشکلات حوزه بهداشت و سلامت را نمی‌دهد و لازم است که خیرینی که نیت خیرخواهانه دارند برای رفع این مشکلات در استان خود اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه شهرستان فردیس با جمعیت 600 هزار نفری، محمد شهر با جمعیت 132 هزار نفری و کمالشهر با جمعیت 140 هزار نفری بیمارستان ندارند, افزود: بیمارستانی در منطقه محمدشهر توسط خیری آغاز شده که هنوز به اتمام نرسیده و نیازمند کمک خیرین است.
وی گفت: تکمیل این بیمارستان می تواند مشکلات ساکنان این منطقه را حل نماید.
وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه شهرستان فردیس با 600 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد, گفت: با تلاش انجام شده  زمینی 15 هزار متری از طریق شهرداری به مجمع خیرین سلامت و دانشگاه واگذار شد و تلاش کردیم که با گنجاندن در سفر آقای احمدی نژاد تصویب بیمارستان 200 تختخوابی را بگیریم که در این کار هم موفق بودیم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت البرز با اشاره به وضعیت کمالشهر بیان کرد: کمالشهر با 140 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد اما تلاش‌هایی برای ساخت بیمارستان از طریق کمک شهرداری و شورای شهر با اهدای زمینی 10 هزار متری انجام شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز با اشاره به کمک 500 میلیون تومانی خیر البرزی بیان کرد: خیری که حاضر نیست خود را معرفی کند مبلغ 500 میلیون تومان برای آغاز عملیات فوندانسیون بیمارستان کمالشهر اهدا کرده است و خیرین دیگر نیز برای تقبل بخشی از هزینه‌های این بیمارستان اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی افزود: امیدواریم که با کمک شورا و شهرداری کار ساخت نخستین بیمارستان کمالشهر را شروع کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *