سومین دوره مجمع خیرین  سلامت استان کردستان و جلسه هیات امنا این مجمع با حضور نماینده ولی فقیه  و استاندار کردستان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مجمع به نقل از   ، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این جلسه با قدردانی از تلاش خیرین سلامت در استان ،گفت : انفاق در راه خدا نوعی سرمایه گذاری است و پاداش آن در نزد خداوند چندین برابر خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی اضافه کرد:  یکی از تاکیدات دین مبین اسلام انجام کار خیر و کمک به نیازمندان است  و ضرورت این خیر خواهی در بخش سلامت به دلیل درگیر بودن با نجات جان انسانها بیشتر  نمود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر فعالیت خیرین  استان  در بخشهای بهداشت ، سلامت  و پیشگیری  گفت :  فعالیت خیرین در این بخشها سرمایه گذاری در راستای حفظ و ارتقای سلامت است.
در ادامه این جلسه استاندار کردستان با اشاره به اینکه سلامت پس از معیشت یکی از مهمترین دغدغه های  انسان است ،افزود: هنگامی که سلامت انسان در خطر باشد اهمیت آن بیش از معیشت خواهد بود  و این دغدغه برای بیماران و اطرافیان بسیار دردآور می باشد.

عبدالمحمد زاهدی تصریح کرد : تامین  هزینه های درمانی یکی از دغدغه های بیماران نیازمند و اطرافیان است که در این بخش  همت  و مشارکت خیرین بسیار موثر می باشد.

وی اذعان داشت :خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی  یک حرکت بسیار عظیمی را در راستای تسهیل دریافت خدمات سلامت شروع کرده و آن ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری است و دولت  تدبیر و امید هم عزم جدی برای  تحقق و اجرای این سیاست ها دارد.

استاندار کردستان در ادامه  با تاکید بر اینکه فعالیت خیرخواهانه خیرین سلامت باید برنامه محور و منطبق با سیاست های  دانشگاه علوم پزشکی  باشد، اذعان داشت : فعالیت خیرین در بخش سلامت علاوه بر حل پاره ای از مشکلات هزینه ای افراد نیازمند،خود نوعی توسعه عاطفه مندی و احساس مسئولیت نسبت به همنوعان خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام وزیر بهداشت در استان هم در این جلسه  با قدردانی از مشارکتهای خیرین در بخش سلامت استان ،گفت :خیرین  همواره در بخشهایی که نیاز شدید مردم به خدمات سلامت بوده حضور و مشارکت داشته اند.

دکتر طیب قدیمی اضافه کرد :سعی دانشگاه علوم پزشکی بعنوان یکی از متولیان سلامت  بر هدفمند کردن مشارکت و سرمایه گذاری خیرین  می باشد تا با این اقدام شمار بیشتری از افراد نیازمند تحت پوشش این خدمات قرار گیرند.

مهدی علی  مسیمر مدیر عامل مجمع خیرین استان کردستان هم در ادامه این جلسه ، با ارائه گزارشی از مشارکت ها و فعالیتهای خیرین در بخش سلامت استان ،گفت : از سال 88 تاکنون خیرین سلامت بیش از 17میلیارد و 709 میلیون تومان  به بخش سلامت کمک کردند.

در ادامه این جلسه ازجمعی از خیرین سلامت با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.
در پایان این جلسه پس از انجام رای گیری 7 نفر بعنوان عضو هیات مدیره اصلي و 2 نفر علل بدل، 1 نفر بازرس اصلي و 1 نفر علل بدل بعنوان اعضاي هیات امنا سومین جلسه مجمع خیرین سلامت استان کردستان انتخاب شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *