گزارش مهندس عليرضا صفاري ( مشاور رئيس محترم دانشگاه علوم پزشکي استان و مدير عامل مجمع خيرين سلامت استان ):
باحضور جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکي و دبير کل مجمع خيرين سلامت از تاريخ ۱۲/۷/۱۳۹۲ تا تاريخ ۱۳/۷/۱۳۹۲ در استان خراسان شمالي  

با اهداف ذيل:
۱-)بررسي روند برنامه ريزي مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي ( کمک هاي خيرين به مراکز درماني تا کنون )
۲-)ديدار با حضرت آيت ا… مهمان نواز نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري و رئيس هيات امناي استاني مجمع خيرين سلامت استان با حضور هيئت مديره مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي
۳-) بازديد از تعدادي از مراکز درماني سطح استان و بررسي مشکلات و کمبود ها و …. که زمينه کمک خيرين خواهد داشت .
۴-)افتتاح دانشکده پرستاري شهرستان شيروان براي شروع سال تحصيلي جديد و اجراي مراسم کلنگ زني ساخت دانشکده پرستاري شهرستان شيروان در جنب بيمارستان امام خميني (ره) با حضور نماينده استانداري و ساير مسئولين استاني وشهرستان شيروان و روساي مراکز بهداشت درمان سطح استان و جناب آقاي دکتر عزيزي نماينده محترم مردم شهرستان شيروان
۵-)بازديد معاونت اموراستانهاي مجمع خيرين سلامت کشور از روند ساخت خانه هاي بهداشت رئين اسفراين و اسفيجر فاروج که از طريق مجمع خيرين سلامت و دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي در دست اقدام مي باشد .
برنامه ريزي روز جمعه مورخ ۱۲/۷/ ۱۳۹۲در بجنورد:
 بازديد ازبيمارستان امام رضا (ع):
 کلياتي از آخرين وضعيت براساس گزارش رياست محترم برابر شماره ۳۹۲۵/۱۱۲/۹۲ مورخ ۱۳/۷/۱۳۹۲ :
۱-)بيمارستان امام رضا ( ع ) با قدمت حدود ۴۷ ساله و ساختار فيزيکي مستهلک وکاملا پراکنده(بخش هاي بستري و پاراکلينيک و اداري در فضاي بيمارستان به گونه ا ي نا مطلوب پراکنده اند)
و غير قابل اصلاح با تعداد ۲۴۰ تخت فعال بيمارستاني در حال ارائه خدمت به مردم و مرکز ريفرال بيماران استان
 مي باشد.
لازم به ذکر است که اين بيمارستان خدمات تخصصي داخلي ، نورولوژي ، عفوني ، اطفال ، قلب و CCU ، ICU ، همودياليز ، اعصاب و روان ، بخش فوق تخصصي « غدد ، گوارش و کبد ، ريه ، هماتولوژي ، انکولوژي و کموتراپي » به مردم اين منطقه ارائه مي نمايد .
 بديهي است که مراجعين روزانه بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مراجعه سرپايي به اورژانس بيمارستان و تعداد ۷۰ نفر بيمار در بخش هاي بيمارستان بستري مي شوند که فضاي اتاقها کفاف تعداد بيماران را نمي کند و اجبارا بيماران در اتاقهاي ۶ تخته بستري مي شوند (به پيوست تصاوير گوياي مطلب فوق مي باشد)
با توجه به قديمي بودن ساختمان ها و فضاهاي درماني و محدوديتهاي قانوني از طرف سازمان ميراث فرهنگي
 و گردشگري (بدليل استقرار ساختمان بيمارستان در محدوده آثار باستاني) امکان هرگونه تغيير فضاهاي فيزيکي نه وجود دارد و نه مقرون به صرفه مي باشد و ضرورت راه اندازي بيمارستان جديد را دو چندان مي نمايد.
((که بحمد اا…. بيمارستان ۲۸۰ تختخوابي در منطقه ارکان در حال ساخت مي باشد ))
اين بيمارستان آموزشي و هيئت امنايي بوده و اولين گروه دانشجويان پزشکي وارد
 بخشهاي باليني شده که متأسفانه کمبود فضاهاي آموزشي را هم به مشکلات بيمارستان اضافه نموده است.
۲)در خصوص تجهيزات بيمارستان کمبودهاي ذيل کاملا مشهود که نياز به کمک و اصلاح دارد:
الف ) دستگاه هاي شستشو و رختشويخانه بيمارستان مستهلک بوده که تعويض اين دستگاه ها ضروري مي باشد: يک عدد ماشين لباسشويي صنعتي ، دو عدد خشک کن و يک عدد آبگير که هزينه اي در حدود ۶۰ ميليون تومان جهت اين امر مورد نياز مي باشد .
ب ) مستهلک بودن و کمبود يخچال هاي نگهداري جسد که نياز به تعويض و افزايش دارد و هزينه اي بالغ بر ۲۰ ميليون تومان را مي طلبد
ج ) دربخش آزمايشگاه ، دستگاه هاي اتوآنالايزر ، سل کانتر ، گازومتري و هود کلاس II مستهلک بوده که نيازبه اصلاح و تکميل دارند که هزينه اي به مبلغ۵۲۵ ميليون تومان را مي طلبد و با توجه به اينکه بخش ميکروب شناسي بيمارستان فعال و آموزشي بوده و نياز به تجهيزاتي از جمله دستگاه هاي کشت اتوماتيک ( بک تک ) با هزينه اي بالغ ۲۵۰ ميليون تومان مي باشد .
د ) در بخش راديولوژي بيمارستان ، دستگاه حاضر قدمتي بالغ بر ۴۰ سال دارد که هزينه هاي فيلم و نگهداري آن مقرون به صرفه بودن آن را علاوه بر کيفيت عکس ها خدشه دار نموده است که ضرورت خريد يک دستگاه راديولوژي ديجيتال را دو چندان مي کند که نياز به اعتباري در حدود ۵۰۰ ميليون تومان دارد .
ه ) با توجه به اينکه در شهرستان تنها دو دستگاه CT Scan موجود بوده که خارج از بيمارستان امام رضا ( ع )
مستقر بوده و اين دستگاه ها نيز جوابگوي نيازهاي بيمارستان ها در سطح شهر نيست. خريد يک دستگاه CT Scan
يا سرمايه گذاري بخش خصوصي يا خيرين جهت استقرار يک دستگاه CT Scan در بيمارستان امام رضا ( ع )
 را ضروري نموده است ، به گونه اي که هر روزه تعداد زيادي از بيماران جهت انجام CT Scan با آمبولانس به
 بيمارستان هاي ديگر منتقل مي گردند که علاوه بر درگيري آمبولانس ها و پرسنل ، گاهاً مشکلاتي را هم براي بيماران ايجاد مي کند. که اعتباري بالغ بر يک ونيم ميليارد تومان نياز دارد.
و ) در بخش قلب و CCU نياز به خريد پنج دستگاه Holter Monitoringاست که حدوداً ۲۰ ميليون تومان هزينه دارد. و نيز خريد يک دستگاه مانيتورينگ سانترال بي سيم براي بيماران بخش قلب و پست سي سي يو با هزينه بالغ
 بر ۵۰ ميليون تومان ضروري است.
ز ) در بخش برونکوسکوپي با توجه به خريد اسکوپ برونکوسکوپي نياز به پروسسور دارد که نيازمند اعتباري حدود ۱۸۰ ميليون تومان مي باشد و نيز نبود تخت برونکوسکوپي نياز به هزينه اي حدود ۷۰ ميليون تومان دارد.
ح ) در بيمارستان با توجه به مستهلک بودن و کمبود دستگاه هاي ECG و الکتروشوک نياز به خريد ده دستگاه ECG
با هزينه اي بالغ بر ۹۵ ميليون تومان و ۵ دستگاه الکتروشوک با هزينه اي بالغ بر ۱۵۰ ميليون تومان مي باشد.
ط ) با توجه به اينکه مراقبت از تجهيزات پزشکي به خصوص در بخش هاي ويژه ضروزي است ، تعداد پنج عدد دستگاه UPS با توان ۸KW با هزينه اي بالغ بر ۷۰ ميليون تومان مورد نياز بخش هاي CCU ، ICU ، اندوسکوپي و آزمايشگاه مي باشد.
ک) دستگاه سونوگرافي موجود در بيمارستان قديمي بوده و نياز به نوسازي دارد که هزينه اي بالغ بر ۱۳۰ ميليون تومان نياز دارد .
که در مجموع هزينه بالغ بر دو ميلياردو بيست ميليون تومان (۲۰۲۰ ميليون تومان ) اعتبار جهت بهبود و تکميل تجهيزات بيمارستان بدون احتساب هزينه خريد سي تي اسکن نياز است .
(با احتساب هزينه خريد سي تي اسکن ۳۵۲۰ ميليون تومان خواهد بود)( بشرح جدول ذيل مي باشد)
((لذا نيازها و کمبودهاي زير مستلزم عنايت مقام محترم عالي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و دبير کل مجمع خيرين سلامت کشور و خيرين مي باشد ))
رديف تجهيزات مورد نياز تعداد اعتبار مورد نياز(ميليون تومان)
۱ .دستگاه هاي شستشو و رختشويخانه ماشين لباسشويي صنعتي يک دستگاه ۳۷
۲ . خشک کن دو دستگاه ۳۴
۳ . آبگير يک دستگاه ۹
۴ . يخچال هاي نگهداري جسد يک دستگاه ۲۰
۵ . تجهيزات آزمايشگاه دستگاه اتوآنالايزر يک دستگاه ۲۵۰
۶ . سل کانتر يک دستگاه ۲۳۰
۷ . گازومتري يک دستگاه ۲۵
۸ . هود کلاس II دو دستگاه ۲۰
۹ . دستگاه کشت اتوماتيک ( بک تک ) يک دستگاه ۲۵۰
۱۰ . تجهيزات راديولوژي دستگاه راديولوزي ديجيتال يک دستگاه ۵۰۰
۱۱ . دستگاه سونوگرافي يک دستگاه ۱۳۰
۱۲ . دستگاه سي تي اسکن يک دستگاه ۱۵۰۰
۱۳ . Holter Monitoring 5 دستگاه ۲۰
۱۴ . دستگاه ECG کنز ۱۰ دستگاه ۹۵
۱۵ . دستگاه الکتروشوک زول ۵ دستگاه ۱۵۰
۱۶ . پروسسور دستگاه برونکوسکوپ اليمپوس يک دستگاه ۱۸۰
۱۷ . دستگاه UPS با توان ۸KW 5 دستگاه ۷۰
جمع کل ۳۵۲۰میلیون ریال 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*بازديد از بيمارستان بنت الهد ي بجنورد :
 
کلياتي از آخرين وضعيت براساس گزارش رياست محترم برابر شماره ۲۵۷۵/۱۱۳/۹۲ مورخ ۱۴/۷/۱۳۹۲ :
بيمارستان بنت الهدي در سال ۱۳۴۶ افتتاح گرديده است در ابتدا با۲۰ تختخواب و تک بخشي به صورت مجتمع بيمارستاني با بيمارستان امام رضا(ع) ادغام بوده و در سال ۱۳۸۴ بيمارستان بنت الهدي باچارت سازماني مستقل از بيمارستان امام رضا(ع) جداشده است . در سال ۱۳۹۰ بخش NICU بيمارستان امام رضا(ع) نيز به اين بيمارستان منتقل گرديد و بخش نوزادان با ۳۴ تخت مصوب گرديد و در سال ۹۰ تخت مصوب بيمارستان از ۸۴ به ۱۱۴ تخت بدون تغيير فضاي فيزيکي بيمارستان افزايش يافت و تنها بيمارستان دانشگاهي زنان و زايمان و نوزادان شهرستان بجنورد و بيمارستان سطح ۳ زنان در استان خراسان شمالي مي باشد نظر به اينکه اين بيمارستان با قدمت ۴۶ ساله همچنان مورد توجه هم استاني ها جهت مراجعه به آن واقع شده است و از آنجايي که اعتبارات اختصاص داده شده پاسخگوي نيازهاي اين مرکز با حجم مراجعه بالا نمي باشد
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

((لذا نيازها و کمبودهاي زير مستلزم عنايت عنايت مقام محترم عالي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و جناب آقاي
سيد رضا مشاور محترم وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و دبير کل مجمع خيرين سلامت کشور و خيرين مي باشد ))
رديف  تجهيزات مورد نياز تعداد
۱ دستگاه ونتيلاتور نوزاد ۴عدد
۲ دستگاه C.P.A.P 4عدد
۳ دستگاه NST 5عدد
۴ تخت احياي نوزاد ۴عدد
۵ ساکشن نوزاد ۱۰عدد
۶ تخت L.D.R 5عدد
۷ تخت بيمار۳شکن ۵۰عدد
۸ آمبولانس  ۱ دستگاه
۹ اتو آنالايزر ۲دستگاه
۱۰ چراغ سيالتيک ۳ دستگاه
۱۱ دستگاه ABG 1 دستگاه

 

*بازديد از تعدادي از زمينهاي اهدائي خيرين به مجمع خيرين سلامت استان جهت ساخت مراکز درماني
۱-) ۸۳۵۰ متر مربع زمين از شهرداري بجنورد واقع ( در شهرک حکمت بجنورد):
(جهت ساخت مراکز بهداشتي و درماني از سوي مجمع خيرين سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکي برنامه ريزي خواهد شد )
(ضمنا در حال اخذ سندملکي از مراجع ذيربط مي باشد )
۲-) يک قطعه زمين واقع ( در شهرک گلستان شهر ) از راه و شهر سازي استان به مقدار ۱۰۰۰ متر مربع ( بابت ساخت پايگاه بهداشتي )
*بازديد اززمين ساخت پايگاه بهداشتي کلاته باقرخان شماره يک( با متراژ۳۰۰ متر مربع زير بناي مفيد با اخذ سندملکي از مراجع ذيربط )با مشارکت خانواده مرحوم کلاته به مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰۰ ريال و مجمع خيرين سلامت استان واز محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*بازديد معاونت اموراستانهاي مجمع خيرين سلامت کشور و کارشناسان حوزه معاونت بهداشتي و معاون مرکز بهداشت شهرستان اسفراين از روند ساخت خانه هاي بهداشت رئين اسفراين که از طريق مجمع خيرين سلامت و دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي در دست اقدام مي باشد .
 

 

 

 

 

 

 

 

* ديدار با حضرت آيت ا… مهمان نواز نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري و رئيس هيات امناي استاني مجمع خيرين سلامت استان با حضور هيئت مديره مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي
ابتدا گزارشي کلي از سوي جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و دبير کل مجمع خيرين سلامت کشور نسبت به روند تشکيل با عنايت به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي:
در پي ديدار روساي کميسيون بهداشت، درمان و امور اجتماعي و جمعي از خيرين استان فارس با معظم اا… در سال ۱۳۸۵ و توصيه و تاکيد ايشان مبني بر واگذاري امور سلامت مردم به مردم و تکليف به اينجانب از سوي معظم اا… با توجه به شناخت وسوابق کاري در جهت خدمات رساني به محرومين و نيازمندان طي ساليان متمادي از قبل از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ، وارد عرصه خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بخش سلامت کشور در مجمع خيرين سلامت بعنوان سازمان مردم نهادبر اساس توصيه هاي مقام معظم رهبري :
بعنوان (غيردولتي،غيرانتفاعي، غير سياسي و داوطلبانه ،)به شماره پروانه تأسيس از وزارت کشور:۸۹۷۸۴/۸۳/۸/۱به شماره ثبت : ۲۵۱۱۲
با اهداف کلي :
۱-)بهره گيري از توانمنديهاي مادي ومعنوي خيرين در گسترش امور سلامت جامعه با ايجاد فرهنگ پيشگيري مقدم بر درمان.
۲-)گسترش کمي و کيفي فرهنگ خيّرين سلامت (با تقدم امر پيشگيري آموزش جامعه و توانمندسازي آحاد جامعه براي حفظ سلامتشان)
۳-)سياستگذاري و برنامه ريزي به منظور هدايت اصولي و ساماندهي کمک ها و مشارکتهاي مردمي و جذب کمکهاي خيّرين و کيفي تر کردن مراکز خيّريه مرتبط با سلامت و ديگر کانون هاي خيريه استان
۴-)احداث، تکميل، ترميم و همياري در امور مربوط به مراکز بهداشتي درماني و توسعه خدمات پيشگيري جهت ارتقاي سلامت جامعه و کاستن بيماري ها درخدمت مردم خوب .
مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي تشکيل و با توکل به فضل الهي ماموريت فوق را طبق سيره نبوي و ائمه معصومين (ع)درمسيرکاستن
 آلام و دردهاي محرومين و بيماران نيازمند در كنار سيستم خدمات دولتي قرار گرفته است .

 

بر اساس اصول بيست و نهم و چهل و سوم قانون اساسي و سند چشم‌انداز بيست ساله جمهوري اسلامي :
 و در جهت جلب مشاركتهاي مردمي و جذب كمكهاي خيرين و واگذاري امر بهداشت و درمان به مردم به صورت غيرانتفاعي و عام‌المنفعه در مسير اجرايي شدن اصل ۴۴ قانون اساسي و در راستاي تدابير انسان‌دوستانه مبني بر جلب مشاركتهاي همگاني در توسعه اجتماعي «مجمع خيرين سلامت كشور» تشكيل مي‌گردد.
سند چشم انداز ۱۰ ساله مجمع خيرين سلامت (سال هاي ۱۳۹۷-۱۳۸۸ ه.ش) :
 اين مر کز مجموعه اي است پيشرو ،توسعه يافته ،پويا ،پايدار و کاملا مردمي در هدايت اصولي و ساماندهي کمک ها و مشارکت هاي مردمي جهت تامين نياز هاي بهداشتي ،درماني و آموزش پزشکي با تعامل سازنده و موثر در روابط ملي (داخلي) و بين المللي (خاورميانه)
و امروز بحمداا… پس از عمر کوتاه اين مجموعه با لطف الهي و کمکها و هدايتهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و سازماندهي مجموعه شاهد کمکهاي خيرين بالغ بر ۰۰۰/۲ ميلياردتومان در سراسر کشور مي باشيم
فرمايشات حضرت آيت ا… مهمان نواز:
براي قرارگرفتن در مسير الهي با توجه به جايگاه دين مقدس اسلام به عنوان مکتبي اجتماعي و انسان ساز اصل مشارکت و مسئوليت همگاني در پيشبرد اهداف اجتماعي را مبناي حرکت جامعه با باور هاي ديني و غيرت مردم ايران اسلامي ، بايد تلاش کنيم تا با انجام عمل صالح قدمهاي خداپسندانه اي را از خود با تشکيل چنين موسسات عام المنفعه اي و با مشارکت و هدايت خيرين راه اندازي و به جا که يقينا گامي بزرگي در جهت رسيدن به حق تعالي خواهد بود
که بحمداا…. با حضور و مديريت جناب آقاي سيد رضا نيري يقيينا مجمع خيرين سلامت کشور موفق خواهدبود

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

برنامه ريزي روز شنبه مورخ ۱۳/۷/ ۱۳۹۲در شيروان :
کلياتي از آخرين وضعيت براساس گزارش رياست محترم برابر شماره ۴۷۶۰/۱۱۶/۹۲ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۲ :
جلسه در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شيروان در ساعت ۹:۳۰ دقيقه صبح :
*مراسم با حضور جناب آقاي نيري مشاور محترم وزير بهداشت و آموزش پزشکي در امور خيرين سلامت و دبير کل مجمع خيرين سلامت کشور و جناب آقاي دکتر عزيزي نماينده محترم مردم شريف شهرستان شيروان و رياست محترم کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي و رياست محترم دانشگاه و معاونين و امام جمعه محترم و مديران شهرستان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شروع شد و سخنرانان در خصوص مسائل بهداشتي و بخش خيرين سلامت سخناني ايراد فرمودند .
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
سخنراني رئيس محترم مرکز بهداشت شهرستان شيروان :
گزارش اجمالي آقاي دکتر از روند برنامه ريزي دانشکده پرستاري در محل ساختمان فعلي و کلنگ زني ساختمان جديد با زير بناي حدود دو هزار متر مربع در چهار سقف در جنب بيمارستان امام خميني و کمکهاي خيرين شهرستان شيروان و تشکيل شوراي خيرين شهرستان شيروان
نحوه تشکيل شوراي خيرين شهرستان شيروان :
اولين جلسه شوراي خيرين در مورخه ۱۱/۰۷/۹۲ با ۱۱ نفر از اعضاء تشکيل و در اين جلسه آقاي عباس کاظمي بعنوان رئيس و آقاي دکتر سعيد ساعدي بعنوان نايب رئيس انتخاب شدند
سخنراني جناب آقاي دکتر گلمکاني قائم مقام محترم وزيردر استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي:
 از جايگاه دانشکده پرستاري و کمکهاي دانشگاه علوم پزشکي و ضرورت حضور فغالتر مجمع خيرين سلامت استان و کشور در جذب کمک به بخش سلامت استان
 
سخنراني جناب آقاي دکتر عزيزي نماينده محترم مردم شريف شهرستان شيروان :
از روند پيگيري اخذ مجوز دانشکده پرستاري وجايگاه مجمع خيرين سلامت و ……
 
 سخنراني جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير و دبير کل مجمع خيرين سلامت
اصل مشارکت و مسئوليت همگاني در پيشبرد اهداف اجتماعي را مبناي حرکت جامعه با باور هاي ديني و غيرت مردم ايران اسلامي با عنايت به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار اعضاي مجمع خيرين سلامت کشور ضرورت توجه به مقوله سلامت بعنوان اولويت اصلي کشور برنامه ريزي و مورد دقت قرار گيرد
و امروز بحمداا… پس از عمر کوتاه اين مجموعه با لطف الهي و کمکها و هدايتهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و سازماندهي مجموعه شاهد کمکهاي خيرين بالغ بر ۰۰۰/۲ ميلياردتومان در سراسر کشور مي باشيم
و مجمع خيرين سلامت استان نيز با توجه به سابقه تاسيس و برنامه ريزي انجام شده شاهد فعايتهاي خوبي بوده که در ادامه نيز مستلزم حضور فعالتر در جذب خير و کمکهاي آنان مي باشد
 

 

 

 

 
گزارش اجمالي آقاي دکتر نيک رياست محترم هيئت مديره مجمع خيرين:
 از روند برنامه ريزي مجمع خيرين سلامت استان و اعلام کمکهاي خيرين به بخش سلامت استان بالغ بر ۵۴ ميلياردريال در قالب اهدا ء زمين و تجهيزات و کمهاي نقدي و از جمله شهرستان شيروان بعنوان شهرستان برتر در جذب خيرين .
 
مراسم افتتاحيه دانشکده پرستاري در ساختمان فعلي:
* ساعت ۱۱ در محل ساختمان فعلي دانشکده پرستاري که در زميني به مساحت دو هزار متر مربع مشترکاً با مرکز بهداشتي و درماني شهري يک با هزينه دو ميليارد ريال افتتاح گرديد که جهت تکميل سلف سرويس و آزمايشگاه ، تجهيزات آموزشي و … نياز به پنج ميليارد ريال اعتبار مي باشد،

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

 

* در ادامه مراسم کلنگ زني توسط جنابعالي و مسئولين در زير بناي دو هزار متر مربع در چهار سقف در جنب بيمارستان امام خميني (ره) که فونداسيون آن با مبلغ حدود سه ميليارد ريال که قبلا انجام شده بود و مبلغ پنج ميليارد ريال اعتبار اوليه از محل کمکهاي مجمع خيرين سلامت شهرستان تامين گرديده و برآورد نهايي تکميل اين پروژه حدود هجده ميليارد ريال مي باشد که حدود ده ميليارد ريال کسري اعتبار وجود دارد و نياز به حمايت جنابعالي و دانشگاه علوم پزشکي ( از محل اعتبارات ۴۰% خيرين و ۶۰% وزارتخانه) مي باشد انجام شد.
و در حاشيه آن از فرزند ارشد خير محترم حاج محمد کاظمي در خصوص مساعدت مالي جهت توسعه بخش دياليز و ساخت داروخانه بيمارستان تقدير و تشکر به عمل آمد. و لازم به ذکر است که خير ديگري به نام سيد حسن زاد خوش احداث پايگاه بهداشتي شهري يک به زير بناي ۳۱۰ متر مربع را شروع نموده و تا کنون پانصد ميليون ريال هزينه نموده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

 

*بازديد معاونت اموراستانهاي مجمع خيرين سلامت کشور و کارشناسان حوزه معاونت بهداشتي از روند ساخت خانه هاي بهداشت اسفيجر فاروج که از طريق مجمع خيرين سلامت و دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي در دست اقدام مي باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه:
((نشست تعدادي از اعضاء هيئت مديره با جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير و دبير کل مجمع خيرين سلامت :
با عنايت به روند برنامه ريزي مجمع خيرين سلامت استان و خدمات جذب شده بالغ بر ۵۴ ميليارد ريال))
.مقرر گرديد:
جناب آقاي سيد رضا نيري مشاور محترم وزير و دبير کل مجمع خيرين سلامت با عنايت به بازديد و بررسيهاي انجام گرفته از وضعيت مراکز درماني بالاخص مرکز استان بيمارستان امام رضا (ع)و بيمارستان بنت الهد ي بجنورد و مشکلات و کمبو د ها را با توجه به گزارشات مسئولين تقديم مقام محترم عالي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي بفرمايند .
و از طرفي با توجه به شناخت وضعيت و شرايط و محروميت استان مشکلات و دغدغه هاي موجود در بخش سلامت و کمبودهاي تجهيزات مراکز درماني موجود در سطح استان خراسان شمالي بعنوان استان محروم(( نيازها نامحدود و امکانات محدود ))و پائين بودن سرانه درآمدي اين استان کمتر سرانه هزينه هاي خانوار و عليرغم تلاشهاو پيگيري هاي انجام شده در قالب پروژه هاي عمراني در دست اقدام (بخش سلامت ) بالاخص پس از استقلال استان خراسان شمالي در انجام پروژه هاي عمراني اما بدليل عدم تکافوي اعتبارات دولتي مستلزم برنامه ريزي و ايجاد زمينه در جهت رفع بخشي از مشکلات سلامت درکنار اعتبارات دولتي از محل کمکهاي مردمي خيرين استان با ( شناسائي و معرفي مردم نوع دوست و خير استان) بعنوان يک امر اجتناب ناپذير زمينه جذب خدماتي فراهم گردد

 لذا با توجه به پيگيريهاي انجام شده و با عنايت به بند ۲مصوبه کارگروه فرهنگي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي برابر شماره ۱۷۱۲۲/۲۲/۴۱ مورخ ۱۵/۸/۱۳۹۱ ، فراهم نمودن زمينه
 و اجراي اولين همايش خيرين عرصه سلامت در استان خراسان شمالي در سه ماهه سوم ۱۳۹۲ ) با رويکرد خدمات دهي بيشتري به بخش سلامت اين استان محروم حتي انتخاب(( استان معين )) از استانهاي برخوردار حضور خيرين بزرگوار از سطح کشوربا نگاه ويژه حاج آقاي نيري و قدر شناسي از خيرين عرصه سلامت استان خراسان شمالي در گذشته و حال (بعنوان چهره هاي ماندگار )
۱-) تقدير از خدمات خيرين بزرگوار و معرفي بعنوان( چهره هاي ماندگار).
۲ -) ايجاد شناخت و اطلاع رساني نسبت به جايگاه و اهداف مجمع خيرين سلامت استان و کشور نسبت به بخش سلامت و تشويق و ترغيب مردم نوع دوست و خير .
۳-) ايجاد زمينه حضور خيرين جديد از سطح استان ، بويژه کشوري با همکاري مجمع خيرين سلامت کشور بر اي کمک به بخش سلامت استان با عنايت به فرآيند فوق .
۴-) ايجاد زمينه حضور و همکاري و سازمانهاي مردم نهاد(nGo )مرتبط با بخش سلامت با توجه به ظرفيتها و عملکرد و نيازها در همايش در کنار مجمع خيرين سلامت استان .
لذا اجراي اولين همايش خيرين مورد موافقت جناب آقاي نيري قرار و مقرر گرديد زمينه اجراي آن با هماهنگي جناب آقاي دکتر گلمکاني قائم مقام محترم وزيردر استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي و ساير مسئولين در سه ماهه سوم ۱۳۹۲ اقدام گردد
 در خاتمه از محبتها و مساعدتهاي جناب آقاي دکتر گلمکاني قائم مقام محترم وزيردر استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي و معاونين محترم ايشان بالاخص معاونت محترم بهداشتي و همکاران پرتلاش حوزه در همکاري در برنامه ريزي سفر و روند برنامه ها و جناب آقاي دکتر نيازي رئيس دفتر رياست و مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي و جناب آقاي اميد حسن نيا کارشناس محترم روابط عمومي و بويژه از زحمات مديران ، مراکز بهداشت و بيمارستان هاي خراسان شمالي و همکاران پر تلاش اين مجموعه در خدمت رساني به مردم و بالاخص در جذب کمک هاي مردمي از خيرين بزرگوار کمال تشکر را داريم.
 شماره حساب کمک هاي مردمي بنام مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي نزد :
 ۱-)بانک ملت شعبه مرکزي بجنورد – حساب جاري جام به شماره: ۴۱۰۰۰۰۵۴۶
 ۲-)بانک سامان شعبه بجنورد- حساب جاري به شماره: ۹۳۲۱۸۰۰۱۸۶۵۳۶۱۱
 ۳-) بانک سامان شعبه بجنورد- حساب شبا به شماره:ir 180560932180001865361001
 جهت کمک هاي مردمي در خدمت خيرين عزيز خواهيم بود .
 آدرس دفتر مجمع خيرين سلامت استان خراسان شمالي: بجنور، خ هنر(زايشگاه)، ساختمان حوزه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي ۰
 نمابر: ۲۲۳۶۱۰۵-۰۵۸۴ ارتباط با مدير عامل : ۰۹۱۵۳۸۴۱۲۹۹ Email: khayrin@nkums.ac.ir
 تهيه وجمع بندي گزارش : مهندس عليرضا صفاري( مشاور رئيس محترم دانشگاه علوم پزشکي استان و مدير عامل مجمع خيرين سلامت استان )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *