بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت روز دوشنبه مورخ 24/6/1392 در آستانه سالروز میلاد خجسته حضرت ثامن الائمه حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت در شهرستان ارومیّه سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی با عنوان ضامن آهو همایش تجلیل از خیرین استان برگزار شد .

 

 

بر اساس این گزارش دراین همایش که جمعی از مدیران کل ، مسئولین شهر ارومیّه ، استانداری ، شورای شهر ، خیرین ، امام جمعه موقت ، اسقف اعظم آقای میرم و آیت الله حسنی و آقای نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت حضور داشتند .

ابتدا آقای دکتر کورش ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان طی سخنانی ضمن خیرمقدم و تبریک ایام گفت : زندگی انسان از تولد تا مرگ یک روال طبیعی دارد و می گذرد و به انجام می رسد .

وی در همین ارتباط افزود : چیزی که در روند زندگی مهم است رشد و تعالی انسان و رسیدن به تکامل یعنی به خدا رسیدن و از خود گذشتن و ایثار و فداکاری است.

وی افزود : رسیدگی به نیازمندان در مسیر الی الله بستری مناسب برای رشد می باشد و خدا را شاکرم که در کنار چنین افراد و خیرین عزیز قرار گرفتم .

وی ادامه داد : همه مردم ما خوب هستند و اگر کسی کمکی نمی کند بدانیم این اشکال از ماست وقتی ما وارد شدیم توضیح دادیم و تقاضا کردیم مردم حتما کمک می کنند .

دکتر ساکی با تجلیل از خیرین گفت : یک سری مسائل و مشکلات اداری متأسفانه موانعی برای خیرین ایجاد کرده و می کند .

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان غربی خواستار رفع و حل این موانع از مراجع قانونی شد .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فخری امام جمعه موقت ارومیه نیز با خیرمقدم طی سخنانی از آقای نیری بعنوان یک خیر بزرگ و مجرب تجلیل به عمل آورد و گفت : خدمات آقای نیری در کمیته امداد قبل و بعد از آن بسیار شایان توجه و شایسته می باشد

 

وی گفت : بر اساس حدیث پیامبر مسلمان نیست کسی که صبح کند و به فکرحل مشکلات مردم و نیازمندان نباشد و در این رسیدگی اسلام محدودیت دینی و مرز قائل نیست .

وی تأکید کرد : همه باید در امر تأمین سلامت جامعه احساس مسئولیت کنیم و در صدد رفع کمبودها و کاستی ها باشد .

سپس آقای دکتر اطمینان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان غربی طی سخنانی با خیرمقدم و تقدیر و تشکر از حضور همه مسئولین و تجلیل از خیرین گزارش فعالیتهای 1 سال و نیم مجمع استان را عنوان کرد .

وی گفت : در سال 90 با همت دکتر ساکی و جمعی خیرین و هدایتهای مرکز و شخص آقای نیری مجمع این استان آغاز به کار کرد .

وی افزود : ما طی این مدت در مجامع و مجالس و نمایشگاهها حضوری فعال داشتیم و این در روند کار ما مؤثر بود .

وی با تقدیر و تشکر از همه رسانه ها ، خبرگزاریها ، مطبوعات و صدا و سیما گفت : با اعتمادی که مردم به ما دارند همکاری خوبی

رسانه های نوشتاری و شنیداری و دیداری با ما دارند .

وی گفت : همه مردم و خیرین و مسئولین خصوصاً ریاست دانشگاه علوم پزشکی ، استانداری ، شهرداری ، خیریه های سلامت محور با مجمع همکاری مستمر و خوبی دارند .

دکتر اطمینان اقدامات خود را در تهیه و تأمین برخی تجهیزات پزشکی و ساخت یک مرکز درمانی در استان اعلام کرد .

آنگاه آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی اهمیت کار خیر و سلامت را مورد تأکید قرار داد و گفت : تا جایی که می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری جامعه را از نگرانی درمان و بهداشت آزاد کنیم .

وی خاطرنشان ساخت : کسی نمی تواند ضمانت بدهد که تا چه زمانی ما هستیم و تا وقت و فرصت داریم با همدیگر مهربان باشیم و در رفع نیازهای مردم تلاش کنیم .

نیری تأکید کرد : با وحدت و همدلی رفیق و مونس همدیگر باشیم و در حل مشکلات جامعه جدیت بخرج بدهیم .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به نکته نظرات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین مجمع خیرین سلامت در سال 91 افزود : رسیدگی به حال نیازمندان خصوصاً نیازهای بهداشتی درمانی جامعه از اولویتها و بهترین خدمت نزد خدای تعالی است .

وی اضافه کرد : خیرین طی 4 سال گذشته بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان کمکهای خود قریب 1200 مرکز بهداشتی درمانی در کشور

 

خصوصاً مناطق کمتر برخوردار را احداث ، بازسازی و تجهیز نموده اند .

وی بیان داشت : این نهاد مردمی در سراسر کشور با ایجاد 140 شعبه و دفتر و تعداد 5 هزار عضو هیئت امناء فعالیت می کنند .

وی گفت : تک تک مردم ایران اسلامی مهربان و خیر می باشند اما 30 هزار خیر با این مجمع همکاری مستمر دارند .

شایان ذکر است در این مراسم یک قطعه سرود با عنوان خود باران برای مجمع خیرین سلامت اجراء شد .

همچنین طی مراسمی از پرچم مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان غربی منقش به پرچم سه رنگ رسمی جمهوری اسلامی ایران پرده برداری شد .

قابل ذکر است در پایان این مراسم از خیرین فعال با اهدای لوح تجلیل و تقدیر به عمل آمد .

اضافه می شود آقای نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت پیش از این مراسم با حضور در دفتر حضرت آیت الله حسنی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از ایشان عیادت و ملاقات نمود .

در این دیدار امام جمعه ارومیه از خدمات مجمع خیرین سلامت راضی بوده و تقدیر کرد و برای موفقیت روزافزون آن دعا کرد .

همچنین سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت بعد از این ملاقات از بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی بازدید و در پایان از همه کارکنان خصوصاً پزشکان و پرستاران تشکر کرد و گفت : خدمت شما در درمان و آرامش بیماران بسیار مؤثر است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *