روابط عمومی مجمع خیرین تامین سلامت فارس :

دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه های توانمند و مادر کشور به حساب می آید که به لحاظ رتبه علمی در میان دانشگاه های خاورمیانه نیز سرآمد است.

استادان ، دانشمندان و متخصصان صاحب نامی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که در دنیا نام ایران را به بلندای تاریخ و تمدنش زنده نگه داشته اند.

این دانشگاه اساتید و مشاهیری را در خدمت دارد که دانشجویان نخبه ای را پرورش می دهند که با علم ، توان و نوآوری های خود ، پرچم افتخار را بارها به اهتزاز درآورده اند.

در گذر ایام دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام توان و تلاش خود را برای ارائه خدمات رفاهی بهینه به دانشجویان بکار بسته اما بگفته مسئولان این دانشگاه ، در شرایط افزوده شدن ظرفیت پذیرش دانشجو و کمبود اعتبارات ، رفع کاستی در برخی بخش ها ، نیاز به بهره گیری از تفکرات برتر دارد.

قائم مقام و مدیر کل معاونت دانشجویی ، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در چند سال اخیر پذیرش دانشجو در این دانشگاه با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

دکتر حجت صفی یاری افزود: سال گذشته ورودی دانشجویان جدید 50 درصد افزایش یافت که این مهم ، در ارائه خدمات رفاهی برای دانشجویان مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: برخی دانشگاه های کشور با افزایش دانشجویان ورودی ، به سمت بهره گیری از خوابگاه های خودگردان روی آورده اند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنا به تعهدات خود با افزایش ظرفیت خوابگاه ها ، در رفع مشکلات دانشجویان گام برداشت.

صفی یاری بیان کرد: دانشگاه از توان خود برای ایجاد امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان کمال استفاده را کرده اما ایجاد امکانات خوابگاهی جدید نیاز به حمایت خیرین دارد.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشجویان ، میهمانان عزیز ما هستند و ما بعنوان میزبان و مسئول دانشگاه ، در برابر آنها تعهداتی داریم .

دکتر محقق زاده افزود: در این دانشگاه هشت هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که بیش از سه هزار و 500 نفر در خوابگاه های این دانشگاه مستقر هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه 15 مجتمع خوابگاهی در اختیار دارد که 9 خوابگاه دختران دانشجو ، دو خوابگاه دانشجویان متاهل و بقیه در اختیار دانشجویان پسر است.

بگفته وی ، دانشگاه بهره گیری از خوابگاه های خودگردان را به لحاظ مالی ، اجتماعی و اخلاقی برای دانشجویانی که به مدت کمینه 7 سال ، دوره پزشکی را پشت سر می گذارند ، مناسب نمی داند ؛ بنابراین مجبور به افزایش ظرفیت خوابگاه ها شده است.

محقق زاده گفت: افراد خیّر در دهه اخیر با امور خیر خود ، موجب تحول عظیمی در بخش بهداشت و درمان فارس شده اند.

وی افزود: احداث بیمارستان ها ، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی از امور خیر این افراد است که دانشگاه را در انجام رسالت های خود پشتیبانی کرده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ها و درمانگاه هایی که توسط خیرین احداث شده باید به دست توانمند جوانان و نخبگانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند سپرده شود.

وی اضافه کرد: ایجاد امکانات رفاهی و خوابگاهی و تامین نیازهای دانشجویان می تواند در پرورش استعدادهای ویژه و نخبه پروری اثرگذار باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: افراد خیر با هر امکانات و توانایی می توانند با مجمع خیرین تامین سلامت فارس هماهنگ شوند و در رفع این مشکلات دانشگاه را پشتیبانی نمایند.

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: خیرین فارس در دهه اخیر دو هزار و 520 میلیارد ریال در ایجاد فضاهای درمانی ، آموزشی و بهداشتی سرمایه گذاری کرده و توان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ارتقا داده اند .

دکتر علی اکبر رامجردی افزود: مجمع با دعوت از خیرین و بازدید از خوابگاه های دانشجویی تلاش کرد تا خیرین را ازنزدیک با مشکلات و نیازهای خوابگاهی و رفاهی آشنا سازد.

وی ادامه داد: برخی از خیرین اعلام آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت خوابگاه های جدید اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشجویان و استعدادهای نخبه کشور را برای پرورش در اختیار دارد و تلاش می کند در ارتقا امکانات رفاهی و خوابگاهی ، گام های ارزنده ای بردارد.

بگفته وی ، ارتقا و افزایش امکانات با بودجه های دولتی و مشکلات اقتصادی همخوانی ندارد ، از این رو ورود خیرین در این عرصه اثرگذار ، بسیار کارگشا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *