طبق قرار قبلی روز دوشنبه مورخ 25 اردیبهشت 1391، اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کاشان آقایان کرسوی، کارگر نژاد، جمالی، دکتر نیک زاد و مهندس جمالی با آقای نیری در دفتر مرکزی دیدار نمودند.

جلسه به ریاست آقای نیری برگزار شد .
ابتدا آقای تیک زاد ضمن ارائه گزارش خدمات و فعالیتهای مجمع کاشان گفت : شهرستان کاشان باتوجه به امکانات درمانی و خیرین ظرفیت بالا و زیادی در جذب تسهیلات را داشته و می تواند به عنوان یک قطب درمانی باتوجه به حمایت مطرح باشد .
وی و دیگر اعضاء طرح بیمارستان بین المللی و مرکز درمانی قمصر را مورد تاکید قرار دادند ، همچنین طرح بیمارستانها خصوصی با 20% یا 30% وقف خیریه برای نیازمندان را تاکید کردند .
کلاً پیشنهادات ذیل از سوی این هیئت مدیره مطرح شد :
1-    سهم بیشتر در موضوع طرح (40+60) از سوی دولت برای اتمام طرحها
2-    تخصبص ارز دولتی برای تهیه و خرید تجهیزات پزشکی
3-    تسهیل در امر گمرک برای این تجهیزات
4-    استفاده از معافیت گمرکی برای مجمع و خیرین
5-    بهره گیری از سهم خمس برای این منظور
6-    استفاده از تیم مهندسی و مشاوره فنی و تخصصی در طرحها
7-    استفاده از وام قرض الحسنه در طرحها
8-    موافقت در اجرا و راه اندازی بیمارستان بین المللی قمصر کاشان
9-    اعلام آمادگی در اجرا و راه اندازی باشگاه سالمندان 
سپس آقای سیدرضا نیری با عرض خیرمقدم و تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تقدیر و تشکر از خدمات شایان توجه مجمع دفتر کاشان و خیرین عزیز کاشانی گفت : مردم کاشان بسیار کاردان ، مومن ، معتقد و خیر هستند .

وی در ارتباط با درمان و بیمه در ایران گفت : متاسفانه درمان در کشورمان پایه و اساس اصولی ندارد و برخی از بیماران از معالجه مناسب به لحاظ عدم تمکن مالی بی بهره هستند .
وی اضافه کرد : در ایران در بعد درمان و معالجه متاسفانه بیماران از خدمات بیمه و درمان بصورت یکسان استفاده نمی کنند .
دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت : از مشکلات و عدم امکانات و کمبود اعتبارات نهراسید و نگران نباشید و فکر حل مشکل مردم باشید که حتماً خدا کمک می کند .
آقای نیـری افزود : ما در موسسـه عتـرت فاطمی اجازه استفاده از سهم سادات را داریم و جمع آوری می کنیم .
وی خاطرنشان ساخت مجمع خیرین سلامت یک سازمان خیرمدار جدید و یک نهضت جدید در عرصه سلامت است که فعالیت می کند سعی داریم یار و بال دولت باشیم بنابراین دولت باید از خدمات خیرین در سراسر کشور استقبال کند .
وی درخصوص مشاوره کارهای تخصصی ، فنی و غیره گفت : به حمدالله ما در مراکز مختلف افراد خبره برجسته و خوشفکر صاحب نظر و کارشناس داریم که باید از آنها بهره گیری کنیم .
مشاور وزیر بهداشت درمورد مسائل بین المللی گفت : با سازمانهای بین المللی و افراد خیر در خارج از کشور مذاکراتی شده و خیرین خارج از کشور آمادگی دارند حتی هرماهه کمکهایی را ارسال کنند .
وی درمورد طرح بیمارستان قمصر گفت : این طرح نیاز به اعتبار بسیار سنگینی دارد و باید تمام ابعاد آن مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد .
وی در همین موضوع اضافه کرد : ضمن اینکه خط هوایی و پروازی این شهرستان و عدم آب و هوای مناسب نیز تاثیر گذار است .
آقای نیری دبیرکل در ارتباط با معافیت مالیاتی گفت : این حق برای خیرین و مجموعه های خیریه ای محفـوظ است که از معایت مالیاتی برخوردار شوند و ما از طریق مجلس این موضوع درحال پی گیری می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *