به پاس یک دهه ایثار و خدمت و ده سال گذشت و مهربانی ، دهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس روز پنج شنبه مورخ 4 خرداد ماه 91 در شیراز برگزار شد .
بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت آقای نیری در رأس هیئتی مرکب از معاونین و مدیران این مجمع به شهر شعر و ادب و هنر ، شیراز باصفا عزیمت و در این اجلاس شرکت کرد .
این اجلاس که در مجتمع دانشگاهی ولایت برگزار گردید بعد از ادای نماز مغرب و عشاء و با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی ، آغاز شد.
ابتدا حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب ، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس هیأت امناء مجمع خیرین سلامت فارس سخنانی ایراد کرد .
وی با توجه به ماه مبارک رجب تأکید کرد : همه ما و شما خیرین که از خوبان هستید ، سعی کنیم که از بهترین شب ها و روزهای سال و برترین ماه ها استفاده کنیم و ضمن عبادت ، به مردم خدمت کنیم .
وی کرامت انسان ها و عزت نفس مردم را مورد دقت قرار داد و گفت : در خدمت رسانی به مردم از سیره و روش ائمه استفاده کنیم .
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین استان فارس با اشاره به یک دهه خدمت به مردم فارس گفت : مجمع خیرین ، همدلی و همکاری بین خیرین را ایجاد نمود اما مردم نیکوکار همیشه آماده خدمت بوده اند . من به نوبه خود از همه عزیزان زحمتکش و خیّر تشکر می کنم .
نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری از همه میهمانان و خیرین و مسئولین بویژه استاندار فارس ، نمایندگان مجلس ، شهردار و همچنین هیئت امناء و هیئت مدیره مجمع تشکر کرد .
وی اهانت به ساحت مقدس ائمه معصومین را محکوم کرد و گفت : یک خواننده نادان و بی سواد شعری می خواند و نسبت به وجود نازنین امام هادی اهانت می کند . این گونه افراد مزدور صهیونیست هستند و مردم از آنها متنفر و منزجرتر شده و آنها پایانی جز اضمحلال ندارند .
در ادامه آقای سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دبیر کل مجمع خیرین سلامت سخنران بعدی این همایش بود .
وی با بزرگداشت حماسه سوم خرداد و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و ایام ماه رجب گفت : همه باید سعی کنیم از این روزها و شب های مبارک رجب استفاده کنیم .
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با تقدیر از خیرین تقاضا کرد که همگی به فکر درمان دردهای بی درمان دیگران باشیم .
وی افزود : یک مسلمان باید از مشکلات هم نوعان خود با اطلاع و در حل آن تلاش کند و کسانی که دارایی دارند ، باید از له شدن عده ای زیر بار فشارها جلوگیری کنند .
نیری خاطر نشان ساخت : هر زمان و مقطعی که نیاز به حضور و فعالیت خیرین بوده ، آنان با اشتیاق فراوان همیشه از ما جلوتر بودند .
مشاور وزیر بهداشت در همین ارتباط افزود : لازم است زمینه فعالیت خیرین با ایجاد تسهیلاتی مثل معافیت های مالیاتی در تمام فعالیت های اقتصادی فراهم آید .
وی ادامه داد و گفت : خیران باید یک پایگاه و جایگاه یا یک اتحادیه و شورایی به عنوان تشکیلات منسجم داشته باشد تا در مواقع ضروری و در جریان های مختلف از آنها دفاع کند .
مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان ساخت : از نمایندگان محترم مجلس نهم می خواهیم که با دید نیکوکاری ، قوانینی به نفع خیرین در تمام عرصه ها جهت فعالیت بهتر و بیشتر خیرین به تصویب برسانند .
وی تأکید کرد : 20 هزار خیر در عرصه سلامت مردم در کشور فعال و نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه را در سال های اخیر پاسخگو بوده اند .
وی افزود : 4 هزار خیر عضو هیئت امناء و هیئت مدیره مجمع هستند و امور سلامت مردم را در عرصه درمان بصورت خیریه ای هدایت می کنند .
وی بیان داشت : تا پایان سال 89 ، خیرین توسط مجمع تعداد 761 واحد درمانی و بهداشتی را در کشور با صرف
هزینه ای بالغ بر 900 میلیارد تومان احداث ، بازسازی ، تجهیز و راه اندازی نموده اند .
نیری اضافه کرد : مجمع خیرین سلامت در سایر استان ها و شهرستان ها قریب 4 سال پرخیر و برکت را پشت سر گذاشته و تلاش زیادی برای حل مشکلات بهداشت و درمان کشور کرده اند .
دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت : خیرین استان فارس همواره از پیشگامان عرصه سلامت بوده اند و تلاش و همت آنها مشکلات اساسی درمان مردم را در این استان رفع کرده و یک دهه پرافتخار را پشت سرگذاشته اند .
سپس آقای دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخنرانی نمود . وی در قسمتی از سخنان خود گفت : دفتر مجمع این استان و خیرین به عنوان فعالترین دفتر طی یک دهه خدمت ، نیازهای استان را برطرف نموده است و فعالیت خیرین سلامت در استان فارس طی چند سال گذشته مؤثر و قابل تقدیر بوده است .
وی گفت : خیرین بسیار زیبا وارد میدان شده و به مجمع اعتماد کردند و ما بر اساس نیازهای جامعه اقدامات سلامت محور را در تمام شهرها و روستاهای استان آغاز کردیم .
دکتر ایمانیه ادامه داد و گفت : در این راستا صندوق قرض الحسنه حضرت فاطمه زهرا (س) برای پرداخت وام به بیماران نیازمند دایر شده است .
وی با اشاره به اتفاق ضد فرهنگی اخیر و اهانت به ساحت مقدس امام هادی گفت : برخی خفاشان ، روزگار غربت امام هادی در عصر عباسیان را تکرار کردند اما این روزها همه جا سخن از مظلومیت امام هادی (ع)  است که این هتک حرمت را محکوم جلوه می دهد .
آقای دکتر محمود تابنده رئیس هیئت مدیره طی سخنان کوتاهی با ارائه گزارش از روند کار و پیشرفت خوب مجمع گفت : پیشنهاد می شود خیرین را تشویق کنیم که در امور پیشگیری قبل از درمان و بهداشت مردم سرمایه گذاری کنند .
وی پیشنهاد دوم خود را  اینگونه عنوان کرد : خیرین در کمک به بهداشت و سلامت جسمی و روحی جوانان و در ایجاد مراکز درمانی مخصوص برای جوانان کوشا باشند .
وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت این مجمع بسوی بهداشت و پیشگیری در جامعه هدایت شود یادآور شد و گفت :
بر اساس قانون هزینه های ساخت مراکز درمانی توسط خیرین 60 درصد به عهده خیرین و 40 درصد به عهده دولت است که پس از ساخت آن مرکز در اختیار دولت قرار می گیرد. از این رو شایسته است مجلس شورای اسلامی در راستای حذف تبصره مدیریت دولتی در بیمارستان های خیرساز اقدام نمایند و مراکزی که توسط خیرین عرصه سلامت ساخته می شود توسط هیئت امناء اداره شوند .
خاطر نشان می شود به لحاظ یک دهه خدمت از سال 1380 تا 1389 هر سال یک نفر به عنوان یک خیّر برگزیده معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد .
شایان ذکر است که در سال 90 ، از 40 نفر خیّر برگزیده تقدیر گردید .
قابل گفتن است از آقای سید رضا نیری به عنوان پیشکسوت خیرین  نیز تجلیل و لوح تقدیر اهداء شد .
در حاشیه این اجلاس ، انتخابات 15 عضو ادواری هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس به صورت تمام
رایانه ای صورت گرفت که 8 نفر از شیراز و هفت نفر از شهرستان های دیگر استان فارس انتخاب شدند .
اضافه می شود علاوه بر مسئولین استان ، آقای دکتر لنکرانی وزیر سابق وزارت بهداشت در این جلسه حضور داشتند .
در این مأموریت اضافه بر آقای اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استانها و محمد فاضلی معاون مشارکتهای مردمی مجمع ، آقایان دکتر دلشاد مدیر عامل مجمع خیرین استان البرز و آقای حمید کامران زاده از استان گیلان آقای نیری را همراهی  می کردند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *