در پی تشکیل مجمع خیرین سلامت در تهران توسط جناب آقای نیری و به منظور حفظ سلامت و رفع نیازهای درمانی مردم استان، در استان خراسان شمالی نیز دفتر مجمع اقدام به تأسیس نمود . بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت، آقای علیرضا صفاری به عنوان مدیر عامل این مجمع در استان خراسان شمالی جهت آشنایی بیشتر با این دفتر گزارشی ارسال نمود که به اطلاع می رساند .

در در این گزارش آمده است: با پیگیری های به عمل آمده، ترکیب پیشنهادی اعضای هیئت امناء مجمع خیرین استان شامل استاندار محترم، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی در خرداد ماه سال 89 تشکیل گردید. وی افزود: پس از تشکیل جلسه استانی با حضور اعضای مذکور و مدیران و مسئولین استانی و با حضور آقای سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت به همراه تنی چند از معاونین این مجمع، تشکیل چهل و سومین دفتر مجمع خیرین سلامت کشور در این استان به رأی گذاشته شد و تصویب گردید.

در تأکید بر انجام تعاون در کارهای خیّر گفت: قدر این تشکل ها را بدانیم و در تقویت آن بکوشیم و با انجام عمل صالح، قدم های خداپسندانه برداریم. در ادامه آقای دکتر محمد رضا مجدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: در دین اسلام به انجام کارهای خیر تأکید شده و یکی از عرصه هایی که می توان در آن مؤثر باشیم، کمک به سلامت مردم است.

در سپس آقای سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت نیز موضوع سلامت مردم را تأکید و خاطر نشان ساخت: دو مسئله مهم که اسلام به آن تأکید نموده یکی نعمت امنیت و دوم سلامت جامعه است که مجهول مانده و ما قدر این دو نعمت بزرگ را کوچک می شماریم. وی اضافه کرد: سلامت در جامعه و اشخاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوری که عدم سلامتی بر همه ابعاد زندگی تأثیر می گذارد. آقای نیری کمک به امر سلامت جامعه و درمان مردم را تأکید کرد و گفت: افراد سالم و خیّر و مردم ایران با قدردانی از سلامتی خود به این امر بیشتر فکر و رسیدگی نمایند.

در در پس از آن با انتخاب داوطلبان هیئت مدیره با حضور آقای غنیان، معاون هماهنگی امور استانهای مجمع با عنوان مسئول برگزاری و ناظر مجامع در استان ها، رأی گیری به عمل آمد و اعضای نامبرده ذیل به عنوان هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان خراسان شمالی انتخاب و از سوی آیت الله مهمان نواز، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بجنورد به عنوان رئیس شورای استانی مجمع، احکام ابلاغ آنان صادر و ابلاغ گردید. ضمناً در جلسه ای جداگانه با حضور اعضاء جلسه، تشکیل و مسئولیت اعضای هیئت مدیره مشخص و ابلاغ شد .

ردیف

اعضا هیئت مدیره

سمت

1

دکتر نادر نیک پرست

رئیس هیئت مدیره

2

مهندس علیرضا صفاری

مدیر عامل

3

دکتر عیسی توحیدی

عضو و نایب رئیس

4

دکتر ابراهیم بازخانه ای

عضو و خزانه دار

5

دکتر سید مرتضی موسوی جاجرمی

عضو

6

دکتر محمد حسین انصاری

عضو

7

سرکار خانم مینا لنگری

عضو

8

دکتر وحید سلماسی

عضو علی البدل

9

حاجیه خانم رقیه وحدانی

عضو علی البدل

10

دکتر علی خاکپور

بازرس

11

حاج احمد معظمی منطقه

بازرس

12

حاج محمد شاکری

بازرس علی البدل

13

حاج محمود اسدی

بازرس علی البدل

در آقای صفاری ادامه داد و گفت: پس از تشکیل جلسه و تعیین اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره و تعیین مسئولیت ها ، هیئت مدیره مقدمات ثبت این مجمع و مراحل اداری آن به عمل آمد . وی افزود: در آذر ماه سال 90 پس از مراحل قانونی از سوی استانداری مجوز رسمی فعالیت این مجمع در استان صادر شد.

در وی گفت: پس از تصویب و صدور مجوز این دفتر رسماً فعالیت های خود را با همکاری اصناف، بازاریان، اطباء و خیرین در زمینه سلامت مردم آغاز کرد .

در وی ادامه داد: در این راستا نشست هایی با مجموعه های اصناف، اتحادیه ها، شورای اسلامی شهرستان ها و شهرها ، اطباء ، مهندسین و اقشار مختلف برگزار شد.

در مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان خراسان شمالی گفت: با همت مسئولین بویژه استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار و دیگر مسئولین و جمعی از خیرین، دفتر این مجمع تأسیس و راه اندازی گردید.

در وی بیان داشت: اهدای زمین، ایجاد بخش های تخصصی، تأسیس تجهیزات درمانی مراکز، ساخت مرکز دیالیز
امام علی (ع) و ایجاد ساختمان مرکز پیوند کلیه امام علی (ع) توسط خیرین انجام شده است .

در وی در همین خصوص گفت: برخی از پروژه ها توسط خیرین در شهرستان های استان مثل مرکز اورژانس، دیالیز و مراکز درمانی دیگر در حال انجام و در دست اقدام می باشد.

در وی کمک های خیرین را تا پایان سال 89 قریب 47 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.

در وی خاطر نشان ساخت: این مجمع و خیرین بصورت خودجوش قبل از ثبت و انجام امور اداری فعالیت های چشمگیری را انجام داده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *