دومین مجمع عمومی عادی خیرین سلامت مشهد روز دوشنبه مورخ 24/11/1390 در سالن دانشگاه فردوسی این شهر برگزار شد .
بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت این جلسه با حضور اکثر اعضاء به حد نصاب قانونی رسیده و با تلاوت قرآن و نواختن سرود رسمی جمهوری اسلامی ، آغاز بکار نمود.

بنا بر همین گزارش آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت در این جلسه طی سخنانی گفت : خوشحالم که در این جلسه معنوی و علمی در جوار امام رضا (ع) دلسوزان و خیرین عزیز را زیارت می کنم .
وی با اشاره به دهه فجر خاطراتی از این دهه را عنوان کرد و گفت : بزرگترها می دانند که ملت را امام زنده کرد .
وی افزود : نظام اسلامی ، مردم ایران را شکوفا کرد و اکنون همانگونه که در اخبار هم پی در پی شاهد هستیم ، جوانان و دانشمندان ما در کلیه زمینه های علمی ، و غیره افتخار می آفرینند .
نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت به خدمات خیرین اشاره کرد و گفت : بسیاری از بیماران نیازمند در اقصی نقاط کشور به شخصه خیرین را نمی شناسند اما منتظر همت این عزیزان هستند و همواره دعاگوی افراد خیّر می باشند .
وی تأکید کرد : نفسهای بی رمق بیماران نیازمند فریادی  است که خیرین را صدا می کند و ما باید همدیگر را کمک و در معالجه نیازمندان همت کنیم .
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به خدمات بخش دولتی در عرصه سلامت گفت : گرچه دولت خدمات زیادی انجام داده اما هنوز امکانات لازم بهره مندی عادلانه مردم از خدمات بهداشتی و درمانی در استان های مختلف ممکن نمی باشد.     از اینرو لازم است ما به عنوان بال مردمی ، مسئولین دولت و مجلس را جهت رفع مشکلات درمانی مردم ، یاری کنیم.
وی با تجلیل از خیرین گفت : شما بزرگان هستید که ما را به حرکت درمی آورید و قوت می دهید تا آلام بیماران نیازمند حل شود .
نیری با اشاره به پیام و تأکید مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی گفت : ایشان در دیداری فرمودند که عمر 70 ساله خود را با آثار ماندگار و کارهای خیر ، طولانی و هزار ساله کنیم ؛ مثل بوعلی سینا که هنوز زنده است .
وی وحدت و همدلی را مورد تأکید قرار داد و گفت : در سایه اتحاد و همفکری و با هماهنگی و بهره گیری از تجربیات همدیگر ، فکر ها و دل ها به هم نزدیکتر شده و بسیاری از مشکلات براحتی برطرف می شود .
وی خاطر نشان ساخت : مشهد مقدس با وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم ، باید یک هیئت امناء فعال ، بزرگ و درخورشان حضرت داشته باشد .
نیری با تجلیل از خیرین و دانشگاهیان به خدمات خوب این جمع همدل اشاره کرد و گفت : خدمات قابل توجه خیرین و دانشگاهیان مثال زدنی و قابل تقدیر است .
در ابتدای این مراسم ، آقای دکتر شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سخنانی گفت : خدمات این دانشگاه ، استان خراسان را با جمعیت 6 میلیون نفر و گستردگی 500  × 400 کیلومتر زیر پوشش داشته و در حوزه های مختلف اجتماعی ، علمی ، پزشکی خدمات قابل توجهی  ارائه نموده است .
وی با امیدواری اعلام کرد : ان شاء الله تا پایان سال 91 ، همه روستاهای ما صاحب خانه بهداشت خواهند شد .
وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی گفت : در کشور تا سالهای 69 و 70  از دکترهای غیر ایرانی جهت تامین کادر پزشکی استفاده می گردید ولی اکنون به همت جوانان ، مسئولین و خیرین گرامی در عرصه سلامت و علوم پزشکی ، در جهان حرف برای گفتن داریم .
دکتر شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افتخارات نظام گفت : این دانشگاه در مشهد در حوزه پژوهش سرمایه گذاری کرده و به حمدالله چند داروی نایاب و گران قیمت مورد نیاز بیماران کشور که پیشتر از خارج تأمین می شد را تهیه و تولید کرده و کشور را به خودکفایی رسانده است .
وی با اشاره به روشهای درمان در کشور گفت : ما بر اساس تأکید مقام معظم رهبری در مورد طب سنتی ، تحقیقات و پژوهش را آغاز کردیم و حوزه آموزش بصورت علمی وارد عمل شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : در مسئله تولید علم و پژوهش ، دانشگاه و بیمارستان های مشهد از رتبه و مقام خوبی در کشور برخوردار هستند و به یقین همه اینها مدیون نظارت آقا امام رضا (ع) بر اعمال و رفتار ما هست .
وی اضافه کرد : بر همین اساس و افتخاراتی که این دانشگاه در حوزه سلامت و علوم پزشکی کسب کرده ، مقام معظم رهبری ما را به حضور پذیرفتند و در عرصه تحقیق و پژوهش و طب سنتی نکات قابل توجه و مهمی را فرمودند .
آنگاه جلسه طبق دستور وارد رأی گیری شد .
ابتدا آقای اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استان های مجمع خیرین سلامت به عنوان برگزارکننده این انتخابات توضیحاتی ارائه داد و از همه اعضای هیئت مدیره قبلی تشکر کرد و گفت : با توجه به حضور 52 نفر از  تعداد 70 نفر هیئت امناء ، جلسه قانونی بوده و رأی گیری به عمل می آید .
وی گفت : طی رایزنی های به عمل آمده ، افرادی متقاضی نامزدی هیئت مدیره نموده اند. از اینرو هرکس داوطلب خدمت در هیئت مدیره است ، قبل از رأی گیری اسم و تقاضای نوع همکاری خود را اعلام کند .
پس از اعلام ، 28 نفر به عنوان نامزد تصدی هیئت مدیره ، داوطلب گردیدند که با حضور مسئولین ، رأی گیری و انتخابات انجام گردید. پس از شمارش رأی ، اسامی زیر به ترتیب 7 نفر به عنوان هیئت مدیره و عضو اصلی ، 2 نفر عضو علی البدل ، 2 نفر بازرس اصلی ، 2 نفر  بازرس علی البدل انتخاب و طی صورتجلسه ای ابلاغ گردید .
لازم به توضیح است چون آرای نفرات 13 و 14 برابر می بود ، در صورتجلسه تنظیمی مقرر گشت که در اولین جلسه هیئت مدیره جدید ، نفر منتخب و همچنین شخص مدیر عامل ، تعین و اعلام گردد .
در پایان این مراسم پس از ادای فریضه نماز ظهر و عصر ، توفیق زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حاصل شد .
اسامی انتخاب شدگان هیئت مدیره جدید بشرح ذیل می باشد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *