همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم روز یکشنبه مورخ 11/10/90 دومین همایش تجلیل از خیرین استان البرز در کرج برگزار شد .

بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت این همایش در سالن شهدای دولت استانداری کرج باحضور تنی چند از خیرین ، مسئولین محلی ، علما و مدیران و مسئولین استان برگزار شد .

براساس همین گزارش در این جلسه آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی با تقدیر از همه خیرین و مردم و تشکر از مسئولین با مثبت خواندن خدمات بعد از پیروزی انقلاب و نظام مقدس اسلامی گفت : خدمات نظام اسلامی بی نظیر ، شایان توجه و افتخار آفرین است .

وی ادامه داد : جوانان خوش فکر ، دانشمندان عزیز ما افتخار و برای ما سرمایه های عظیم هستند .

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد : نقش سلامت در کلیه امور اجتماعی بسیار با اهمیت و ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آحاد مردم بصورت یکسان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند .

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت : اولویت فعلی مجمع خیرین سلامت احداث ، توسعه ، بازسازی و تجهیز مراکز درمانی بویژه در مناطق موردنیاز و مناطق کمتر توسعه یافته تا رسیدن کامل به اهداف مورد نظر است .

وی باتوجه به رسیدگی بیشتر در امر سلامت استان البرز گفت : استان تازه تاسیس و پرجمعیت البرز نیاز به مساعدت ویژه مسئولین و خیرین دارد .

نیری با اهمیت خواندن کار خیر و ارزش وقت گفت : مردم و خیرین فرصتهای طلایی را از دست ندهند و تا مهلت دارند برای آخرت خود کاری بکنند .

وی درهمین ارتباط گفت : سعی کنیم درد و مشکل همنوعان را مشکل خود بدانیم و در رفع آن به دردمندان کمک کنیم .

وی خاطرنشان ساخت : این خدمت و رسیدگی به نیازمندان جامعه و حل مشکل آنان نزد خدا ارزشمند بوده و هیچگاه کم و گم نمی شود .

در این همایش آقای مهندس فرهادی استاندار البرز طی سخنانی با ابراز خرسندی حضور در این جلسه گفت : ما به عنوان یک جامعه آرمانی و ارزشمند از بنیه دینی و فرهنگی قوی برخوردار هستیم و انفاق در فرهنگ و دین ما اهمیت ویژه دارد .

وی خاطرنشان ساخت : راه رسیدن به خدا و تقرب به درگاه الهی از میان مردم و خدمت به جامعه عبور می کند و این آموزه های ارزشمند دینی و ائمه معصومین ماست .

استاندار با تاکید براینکه استان البرز در عرصه سلامت در پایین ترین حد خود می باشد گفت : رسیدگی هرچه بیشتر به امر سلامت در این استان و ساماندهی آن باید در اولویت قرار بگیرد .

مهندس فرهادی با ذکر خدمات انجام شده در امر سلامت توسط استانداری گفت : با دید مثبت و همت ویژه و بصورت جدی در امر سلامت جامعه فعالیت کنید .

وی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد .

در ادامه این مراسم حضرت آیت ا… کازرونی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج طی سخنانی کوتاه با تاکید بر امر خیر گفت : براساس فرمایشات معصومین کار خیر و نیکو کردن هم ذکر ا… است و ذکر خدا تنها به اذکار لفظی نیست .

وی باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت : معظم له تاکید فرمودند که نگذارید بیماران نیازمند درد نداری آنها را آزار دهد .

نماینده مجلس خبرگان رهبری درمورد آقای نیری گفت : ایشان از حضرات دهر و افراد با سابقه در امور خیر هستند و در هر کاری وارد شدند درخشیدند .

در ابتدای این جلسه آقای دکتر دلشاد مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز ضمن خیرمقدم گزارشی از خدمات انجام یافته را عنوان و نیازهای منطقه در امر سلامت را بازگو کرد و گفت : افزایش سرانه درمانی در استان در گروی همکاری بخش دولتی و خصوص است و همکاری و مشارکت در کاهش مشکلات درمانی در این استان ضروری است .

وی دستگاه دیالیز بیماران دیالیزی و تجهیز  بخشهای تخصصی بیمارستان شهید رجایی کرج را از کمبودهای استان دانست .

آقای دکتر ناصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرج در این همایش گفت : فعالیت خیرین در این استان برکسی پوشیده نیست ، همت خیرین و مسئولین درخشان است به یقین فعالیت خیرین است که مسئولین با این دلگرمی کار می کنند .

وی بهره برداری از مرکز چشم پزشکی ، تجهیز اورژانس و مرکز اداری و توسعه مراکز درمانی استان را از فعالیتهای مشارکتی خیرین خواند و گفت : آقای مهندس فرهادی استاندار در این راستا و سلامت جامعه مساعدتهایی نمودند و قول همکاری بیشتر را به ما دادند .

وی گفت : با وجود 1000 تخت استان نیاز به 1000 تخت بیمار دارد .

در این همایش که مسئولین استان حضور داشتند آقایان دادگو ریاست شورا اسلامی شهر کرج ، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس ، مهندس آقازاده شهردار کرج و خیرین هر کدام بصورت جداگانه سخنانی ایراد و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با مجمع خیرین سلامت اعلام کردند .

آقای دادگـو ضمن تاکید بر مشارکت جدی مردم گفت : باید از افکار سالم و پویای مردم بصورت مستمر بهره برداری کنیم .

آقای اکبریان گفت : ما وظیفه داریم که مسائل و مشکلات مردم را پی گیری و حل کنیم و انصافاً در مورد مشکلات هر موقع به مسئولین و مردم مراجعه کردیم با روی باز استقبال کردند .

آقای مهندس آقازاده نیز عنوان کرد : امور رفاهی تربیتی ، فضاهای سبز و توسعه آن می تواند در امر سلامت جامعه مفید و موثر باشد .

آقای دکتـر نمکی پیشنهـاد کـرد امور مربوط به سخـت افـزار سـلامت را مجـمع خیرین سلامت و امور نرم افزاری مربوط را امدادگران عاشورا انجام دهند .

در پایان این همایش از خیرین عرصه سلامت و مردم خوب استان تقدیر شد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *