آقای سیدرضا نیری به اتفاق هیئتی مرکب از مسئولین مجمع خیرین سلامت کشور روز پنج شنبه مورخ 26 آبانماه 90 با عزیمت به استان کهگیلویه و بویراحمد ، 2 مرکز بهداشتی را افتتاح کرد .
بنا به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت ، 3 مرکز بهداشت در دهستان کریک شهرستان دنا و بخش مادوان از توابع یاسوج و روستای راک از توابع دهدشت آماده بهره برداری بوده که 2 مرکز آن طی مراسمی توسط آقای نیری ، افتتاح و راه اندازی شد . در مراسم افتتاح مرکز بهداشت دهستان کریک آقای دکتر نبوی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی سخنانی با تشکر از همه خیرین بویژه سرکار خانم عقدایی ، بانی و تامین کننده ساخت این مرکز درمانی گفت : با تشکر از خیرین عزیز و مردم و مسئولین ، از اقدامات خوب و بجای مجمع خیرین سلامت قدردانی میکنم .
وی همچنین از خیرین خواست تا در رفع نیازهای درمانی این استان کمک بیشتری به عمل آورند .
همچنین آقای پیوند فرماندار شهرستان دنا نیز با ارائه گزارشی ضمن تقدیر از خیرین ، برنامه های آتی از جمله گازرسانی به منطقه را نوید داد .
در ادامه این مراسم آقای سیدرضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی با تبریک عید ولایت و امامت گفت : غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت خداوندی برای بشریت است .
وی ادامه داد و گفت : حضرت علی (ع) که در این روز توسط پیامبر معرفی شد ، در اسلام ذوب شده بود و یار و یاور واقعی پیامبر اکرم (ص) بود و در مقابل دشمنان از هیچ چیز و هیچ کس هراسی نداشت و با شجاعت مقابله می کرد اما در برابر خدا ، خاضع و به یتیمان و نیازمندان حمایت و رسیدگی می کرد و شب ها با توشه و آذوقه بصورت ناشناس کمک می کرد .
وی در همین ارتباط افزود : ما به تاسی از حضرت علی (ع) باید سیره امام علی (ع) را سرمشق خود قرار دهیم و بعنوان شیعه آن امام همام ، نشانه هایی از آن حضرت را داشته باشیم و با زندگی ساده و سالم و کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان ، ثابت کنیم که پیرو حضرت علی (ع) هستیم .
دبیرکل مجمع خیرین سلامت همچنین جهت جذب کمکهای مردمی ، پیشنهاد طرح یک صندوق جمع آوری در مراکز عمومی بویژه مراکز درمانی و دانشگاهی ارائه داد .
آقای نیری همچنین پیشنهاد ایجاد یک کانون را ارائه داد که فرماندار محترم دراین مورد قول مساعدت دادند .
قابل گفتن است مرکز بهداشتی درمانی بنام مرحوم عقدائی ، با زیر بنای 350 متر در زمینی به مساحت 1500 مترمربع احداث شده و مبلغ 200 میلیون تومان هزینه در بر داشته است . از این مبلغ 150 میلیون تومان آنرا سرکار خانم دکتر عقدائی و مابقی را دانشگاه علوم پزشکی یاسوج متقبل و پرداخت نموده اند .
این مرکز دارای بخش های مامایی ، دندانپزشکی ، داروخانه ، تزریقات و پانسمان ، آزمایشگاه ، مراقبتهای بهداشتی و تنظیم خانواده می باشد .
از خدمات بهداشتی درمانی این مرکز قریب 4 هزار نفر از 15 روستا اطراف بهره مند می شود . این مرکز به مناسبت روز فرخنده عید غدیر بصورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
در ادامه این هیئت با حضور در مرکز بهداشتی درمانی شهید ولی پور مادوان ، این مرکز را هم افتتاح نمودند .
در جریان افتتاح این مرکز که جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند ، آقای هدایت خواه نماینده مردم در مجلس شـورای اسـلامی ضـمن خیـر مقدم و تشکر از خیرین گفت : ما این اقدام شایسته را ارج می نهیم و از همه خیرین ، مسئولین و مردم بویژه ، مجمع خیرین سلامت بالاخص آقای نیری تشکر می کنیم .  
در ادامه آقای نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت نیز طی سخنان کوتاهی گفت : زحمات شما در مبارزه با طاغوت و مقابله جدی با دشمن در جنگ تحمیلی و تقدیم شهدا و جانباز به اسلام و افتخارآفرینی در امر کمک رسانی ، یک ارزش است و نزد خدا محفوظ است .
وی با تجلیل از خیرین گفت : ما با تبعیت از حضرت علی (ع) که بزرگترین خیر می باشد ، فعالیتهای نیکوکاری را افزایش داده و آخرت خود را آباد کنیم .
اقدامات امام علی (ع) در این مورد وصف ناشدنی است .
بدانیم که هرگونه ایثار و نیکوکاری و خدمت به نیازمندان جامعه بنا به سفارش معصومین ، جزء بزرگترین عبادات محسوب می شود .
وی با اشاره به احساسات پاک جوانان گفت : ما وظیفه داریم روح لطیف و طاهر جوانان را هدایت کنیم و از تهاجمات فرهنگی دشمن آنها را نجات دهیم .
قابل گفتن است مرکز بهداشتی درمانی شهید ولی پور در مادوان با هزینه 200 میلیون تومان ساخته شده که مبلغ 150 میلیون تومان از سوی خانم دکتر ناهید عقدایی پرداخت گردیده و  مبلغ 50 میلیون تومان مابقی را دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخت نموده است .
این مرکز بهداشتی در 350 متر زیر بنا با طرح توسعه در 3 طبقه و 4 هزار مترمربع زمین احداث و از 50 روستای توابع این بخش با 9 خانه بهداشت ، قریب 30  هزار نفر از خدمات درمانی این مرکز بهداشت بهره مند می شوند .
این مرکز دارای 3 ساختمان جداگانه زیست پزشک ، سرایدار و مرکز پایگاه بهداشتی می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *