تصویر خبر

با حضور سیدرضا نیّری مشاور وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در شهر آرادان گرمسار دانشکده پیراپزشکی و بهداشت این شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت کشور روز پنج شنبه مورخ 14 مهرماه 90 با حضور مهندس ترابی نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ، دکتر جدیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، مهندس غلامی معاون برنامه ریزی استانداری سمنان ، دکتر طباطبایی مشاور وزیر در امر سلامت ، فرماندار گرمسار ، حجت الاسلام و المسلمین تقوی امام جمعه آرادان، جمعی از مسئولین محلی تنی چند از خیرین رسماً دانشکده پیراپزشکی و بهداشت آرادان افتتاح شد .

آقای سیدرضا نیری که در رأس هیئتی مرکب از مسئولین مجمع خیرین سلامت به استان سمنان سفر کرده بود باحضور در این مراسم طی سخنانی با تقدیر و تشکر از همه خیرین و مسئولین و با تأکید بر امر خیر و خدمت به مردم نیازمند گفت : رسیدگی به مشکلات جامعه و رفع نیازهای آنان آموزه های دینی و جز اعتقادات ماست و بزرگان همیشه با یک اشتیاق خاص سفارش به انجام کارهای خیر می کنند .
وی خاطرنشان کرد : به یادگار گذاشتن یک کار خیر و باقیات و صالحات به عنوان یک صدقه جاریه مانند آن است که شخص پس از مرگ هم زنده و جاوید است مثل بوعلی سینا که پس از هزار سال هنوز طب او در مراکز پزشکی دنیا تدریس می شود .
دبیرکل مجمع خیرین سلامت آقای نیری با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر در گوشه ای از دنیا مسلمانی استمداد طلبید و ما به ندای او پاسخ ندادیم مسلمان نیستیم .
وی با تجلیل از خیرین بیان داشت : مردم ما در کمک رسانی و خدمت رسانی و رفع مشکلات همنوعان در دنیا زبانزد هستند و در جنگ ، محرومیت زدایی ، کمک رسانی و تأمین سلامت جامعه  این را به اثباث رسانیده اند .
در این مراسم آقای دکتر طباطبایی یکی از چهره های ماندگار در عرصه جراحی مغز و اعصاب در ایران و مشاور وزیر بهداشت در امر سلامت طی سخنانی از خدمات خوب مجمع خیرین سلامت و خیرین بویژه مهندس علیرضا پازوکی تقدیر به عمل آورد و گفت : امروز ما در ایران خودکفا و دارای متخصصان ماهر در همه زمینه ها هستیم اما جا دارد که جوانان جهت پیشرفت ایران اسلامی بیشتر تلاش کنند .
آقای مهندس ترابی نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود و ضمن تشکر از ریاست جمهوری ، وزیر بهداشت و دیگر مسئولین گزارشی از روند ساخت این دانشکده و بیمارستان امام حسین (ع) گفت : طرح توسعه این دانشکده در دست تهیه است .
گفتنی است آقای مهندس علیرضا پازوکی به عنوان خیر و به تنهایی بالغ بر بیست میلیارد تومان جهت ساخت بیمارستان امام حسین (ع) با زیربنای 5 هزار متر در این شهر و این دانشکده را متقبل شده است .
قابل گفتن است این بیمارستان دارای اورژانس ، آزمایشگاه ، مراقبتهای ویژه ، اطاقهای عمل و مجموعه اداری در شهر آرادان که 12 کیلومتر با گرمسار فاصله دارد می باشد .
همچنین این دانشکده دارای فضای آموزشی ، اداری ، خدماتی ، فرهنگی و سالنهای آمفی تأتر ، غذاخوری ، آشپزخانه ، فضای سبز و تجهیزات مناسب می باشد .
اضافه می شود تأیید فنی این مجموعه ها از وزارتخانه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شده است .
از ابتدای سال تحصیلی جدید 60 دانشجوی کارشناسی پیوسته رشته های بهداشت عمومی ، بهداشت محیط مشغول به تحصیل و از بهمن ماه سال جاری 20 دانشجوی کاردانی فوریتهای پزشکی مشغول به تحصیل خواهند شد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *