دومین اجلاس مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه به منظور آشنایی ، هماهنگی و همکاری بیشتر با حضور هیئت امنا ، هیئت مدیره ، جمعی از خیرین و مسئولین استان در طاق بستان کرمانشاه روز دوشنبه 90/5/3 برگزار شد .
بنا به گزارش روابط عمومی و تبلیغات در این اجلاس آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دبیرکل مجمع شرکت کردند .
آقایان اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استانها ، عبدالکریم فدایی اسلام مشاور عالی دبیرکل آقای نیری را همراهی می کردند .

در این اجلاس پس از قرائت آیاتی چند از کلام ا… مجید و نواختن سرود رسمی آقای نیکبخت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سخنانی ضمن ارائه عملکرد این دانشگاه در امر سلامت گفت : باتوجه به اینکه گذشتگان خدمات خوبی انجام دادند و باتوجه به اعتبارات دولتی و درآمدهای دانشگاه و باتوجه به اینکه بیمارستانهای کرمانشاه از مراکز خوب غرب کشور است اما با این حال برخی موارد بیماران مجبور هستند برای معالجه به تهران و شهرهای دیگر بروند .
وی با اشـاره به مشکلات درمان و معالجـه بیماران صعب العلاج گفت : اعتبارات ما بیش از این کفاف نمی دهد و خیرین و مردم عزیز استان باید تلاش کنند و مشکلات بیماران سرطانی ، کلیوی و …. را برطرف کنند .
وی در همین ارتباط اضافه کرد : بسیاری مواقع خیلی از همراهان بیمار حتی خود بیمار به علت اینکه معالجه اش به طول می انجامد در محل رفت و آمد بیتوته می کند و این زیبنده استان نیست .
ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضعیت بیماران روانی ، سرطانی ، کلیوی و … را بسیار اسف بار توصیف کرد و گفت : در تمام این زمینه ها خیرین باید تلاش کنند و همت جدی بخرج بدهند تا این بیماران را از نگرانی نجات دهند .
وی خاطر نشان ساخت کلیه هزینه های معالجه بیماران کلیوی را دانشگاه تقبل و پرداخت می کند .

دکتر نیکبخت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین ضمن اعلام آمادگی جهت حل مشکلات بیماران در تامین سلامت مردم گفت : اینجانب بعدازظهرها حاضرم با مذاکره پیشنهادات را بشنوم و راه حل هایی برای این معضلات پیدا کنیم .
وی در پایان از همه مردم و خیرین در امر سلامت مردم و تامین هزینه های ساخت مراکز بهداشتی و خرید تجهیزات پزشکی و معالجه و درمان بیماران نیازمند تقاضای مساعدت نمود .
در پایان این مراسم آقای سیدرضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی با تقدیر و تشکر از همه حاضرین بویژه خیرین گفت : ماههای رجب و شعبان مقدمه ای برای بهره برداری از ایام و لیالی ماه مبارک رمضان است ان شاء ا… توفیق داشته باشیم استفاده وافی را ببریم .
وی با اشاره به خدمات امدادگری از قبل از انقلاب گفت : از دهه 40 با آشنایی با حضرت امام درخدمت ایشان به امدادگری پرداختم .
وی افزود : امام از دوران نوجوانی خود را خدایی کرد و بر هوای نفس خود غلبه کرد بر همین اساس موفق بود .
وی افزود : ما با دوست داشتن همدیگر باید مهربان و صمیمی باشیم و اصولاً مسلمان باید از اطراف خود مطلع باشد و اگر توان داریم نباید بگذاریم کسی از کمبود مالی یا درد و بیماری و مشکلات دیگر رنج ببرد.
نیری خاطر نشان ساخت : اموال و ثروت نزد ما به امانت است و باید از این امانت به مردم نیازمند کمک کنیم و اصولاً کسی نزد خداوند مقرب تر است که از مال خود انفاق کند .
دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت : ما با ایجاد 82 شعبه و دفتر در سراسر کشور بیش از 2200 عضو هیأت امناء و هیأت مدیره داریم .

وی با اشاره به اینکه مال بی ارزش است گفت : ثروتی ارزشمند و ماندنی است که دیگران از آن سود ببرند و بر اثر انفاق مشکل نیازمندان حل شود و دستگیری از نیازمندان نزد خداوند محفوظ و ارزشمند است .
در ادامه سفر دبیرکل مجمع خیرین سلامت و هیئت همراه با حضرت آیت ا… علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفتگو نمودند .
در این ملاقات ابتدا آقای نیری ضمن تشکر از وقت گذاری ایشان گزارشی از روند تشکیل مجمع را بیان داشت .
وی در این نشست گفت : اجتماع خیرین سلامت و تامین سلامت جامعه و حل مشکلات درمانی و بهداشتی مردم تاکید مقام معظم رهبری بود به وزیر وقت آقای لنکرانی و تشکیل این مجمع به سفارش و نظر ایشـان تشکیل شـد و به حمـدالله بنا بر نظر معظم له هم خیرات زیاد و موفقیت فراوانی تاکنون داشته ایم .
وی افزود : در مدت کوتاه تشکیل این مجمع به حمدالله 82 دفتر و شعبه در کشور ایجاد و فعال شده است و روز بروز رو به توسعه است و تقاضای همکاری از همه شهرها هر روز بیشتر می شود .
دبیرکل مجمع ادامه داد : خرید و تهیه تجهیزات پزشکی و پشتیبانی از بیمارستانها بخشی از خدمات این مجمع و خیرین عزیز است .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *