” نفسهای بی رمق کودکان بیمار نیازمند ، از ما استغاثه می کنند و ما در قبال آنها مسئول هستیم ”
” مطلب فوق را آقای سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت در شاهرود عنوان کرد ”
اولین همایش هیأت امناء  مجمع خیرین سلامت شهرستان شاهرود روز چهارشنبه مورخ 14 تیرماه 1391 مصادف با شب نیمه شعبان ، عید میلاد بقیه الله الاعظم حضرت مهدی موعود (عج) برای انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسین در این شهرستان برگزار شد .

بنا به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع خیرین سلامت این جلسه در محل سالن اجتماعات دانشگاه با  حضور جمعی از مسئولین محلی ، روحانیون و خیرین عزیز برگزار شد .
ابتدا آقای دکتر محسن اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد منجی عالم بشریت گفت : به حمدالله این دانشکده طی چند سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء پیدا کرد و خیرین از همان ابتدا با این دانشگاه همکاری داشتند خصوصاً امام جمعه فقید (مرحوم حجت الاسلام و المسلمین طاهری محمودی).
وی افزود : شاهرود خیرین بزرگ و گرانقدری دارد و ما همواره شاهد ایثار نیکوکاران بوده و مورد لطف و یاری خیرین قرار گرفته ایم .
دکتر اعرابی در خصوص مراکز درمانی موجود شهرستان گفت : به حمدالله در مسئله درمان از سوی خیرین پروژه های بزرگی انجام و طرح های بزرگی هم در دست اقدام می باشد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد : ما در معالجه و درمان بیماران خاص ، دیالیزی ، سرطانی بخصوص بیماران کم توان ، نیازمند کمک هستیم و امید است نیکوکاران و مجمع خیرین سلامت در این خصوص قدم های
مثبتی بردارند .
وی خاطر نشان کرد : در برخی مناطق متأسفانه بیماران مجبور هستند با صرف هزینه های زیاد ، مسیرهای طولانی را برای درمان طی کنند .
در ادامه این مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای محمود ترابی ، امام جمعه شهرستان شاهرود با تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت مهدی (عج) برگزاری و تشکیل این جلسه در این روز پرخیر و برکت را به فال نیک گرفته و گفت : همزمانی این جلسه با این روز فرخنده حتماً برکاتی را به دنبال خواهد داشت .
وی با تقدیر و تشکر از خیرین و مردم خواستار مشارکت همه جانبه در امر سلامت جامعه شد و گفت : ان شاء الله ما بتوانیم با کمک خیرین عزیز و مجمع خیرین سلامت برای مردم بویژه نیازمندان مفید باشیم .
وی همچنین از آقای نیری تجلیل کرد و گفت : آقای نیری یکی از امدادگران خدوم و خیرین باسابقه با سه دهه کارنامه پرافتخار هستند و خدمات درخشان ایشان در کمیته امداد قابل تقدیر است .
آقای مهندس مهدی بندرآبادی ، معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود به عنوان سخنران بعدی گفت :
دولت حتی اگر بتواند تمام نیازهای مردم را تأمین کند یقیناً ارزش مشارکت مردم و خیرین بسیار بسیار بیشتر از خدمات دولت است چون دولت از جایگاه قانونی و از اعتبارات دولتی هزینه می کند اما مردم و خیرین ، ایثار می کنند و از اموال شخصی هزینه می کنند .
وی نیز با تمجید از آقای نیری گفت : پیشینه نورانی آقای نیری بر هیچ کس پوشیده نیست .
در پایان این مراسم آقای سیدرضا نیری مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دبیر کل مجمع خیرین سلامت طی سخنانی با تبریک این روز فرخنده گفت : همه ما از خوان گسترده و پر برکت امام زمان (عج) بهره بردیم و می بریم .
وی در ادامه گفت : بر اساس سفارش معصوم دو نعمت بزرگ خدا مجهول است . اول امنیت ، بعد سلامت ، معصومین همواره سفارش فرمودند که قدر نعمت امنیت و سلامت را بدانیم و شکرگزار خدا باشیم .
وی افزود : سلامتی با چیزی قابل مقایسه نیست و بر آن نمی شود قیمت گذاشت .
نیری با قدردانی از امام راحل و خدمات خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت : جمهوری اسلامی و نهادهای این نظام ، خدمات قابل قبولی را ارائه دادند مثل سپاه و کمیته امداد .
وی تأکید کرد : امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام ، سعی در وحدت جامعه و مسئولین داشت و برای مسائل مهمی چون امنیت و اصلاح امور فقرا دستور تشکیل سپاه و کمیته امداد را صادر فرمودند .
مشاور وزیر بهداشت خاطر نشان ساخت : در حال حاضر هم مقام معظم رهبری همان سفارش ها را به مسئولین دارند و برای سلامت جامعه به وزیر وقت آقای لنکرانی دستور دادند که خیرین عرصه سلامت را ساماندهی کنید و با کار تشکیلاتی ، از برکات خیرین استفاده کنید .
نیری بیان داشت : با تشکیل مجمع خیرین سلامت کشور ، همه خیرین در استان ها و شهرستان ها با آغوش باز به این امر و تشکیلاتی شدن پرداختند و در حال حاضر حدود 120 دفتر و شعبه در سراسر کشور افتتاح شده و دایر و فعال می باشد .
وی اظهار کرد : تاکنون با همت مجمع خیرین سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، تعداد 761 مرکز درمانی شامل بیمارستان ، درمانگاه ، خانه بهداشت و اورژانس جاده ای احداث و تکمیل شده است .
وی تأکید کرد : مردم در عرصه سلامت جامعه به برکت نفس قدسی مقام معظم رهبری تاکنون بالغ بر 1300 میلیارد تومان کمک کردند .
دبیر کل مجمع خیرین سلامت ضمن درخواست حضور و مشارکت همه جانبه مردم در این امر گفت :
تا وقت داریم خود را بیمه و آخرت خویش را آباد کنیم و با انجام کارهای ماندگار ، عمر خود را طولانی و پرونده اعمالمان را باز بگذاریم .
وی اضافه نمود : برخی بیماران خصوصاً کودکان بیمار نیازمند با نفس های بی رمقشان ، از ما استغاثه می کنند و ما در قبال آنها مسئول هستیم ؛ کاری کنیم که دل شریف و نازنین امام زمان را شاد کنیم .

قابل گفتن است در این جلسه آقای دکتر کاظم جلالی نماینده مردم شریف شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی ضمن ابراز ارادت به این امر خیر ، از همت مجمع خیرین سلامت و مسئولین و      ایثارگری های خیرین در عرصه سلامت تقدیر و تشکر کرده و خواستار کمک و همیاری همه جانبه مردم و مسئولین در این عرصه شده است .
در پایان این مراسم و با حضور تعداد 53 نفر از هیئت امناء حاضر در جلسه تحت نظارت آقای اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استانهای مجمع با توضیحاتی از سوی وی و توزیع برگه های رأی گیری انتخابات آغاز و پس از اتمام رأی گیری و شمارش ، اعضای هیئت مدیره و بازرسین اصلی و  علی البدل بشرح ذیل انتخاب و اعلام شد .
آقایان :
دکتر محسن اعرابی
عبدالحسین رحیمیان
افلاطون حکیمی
رمضان علی باقری
مرتضی محدیون
محمد اخیانی
شریعتمدار تهرانی
به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و آقایان علیرضا شهری و حسن عرب به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند .
ضمناً آقایان عباس باباعلی و مهرداد کلاته جاری به عنوان بازرسین اصلی و سرکارخانم زهرا شوقی و محمد حلوانی به عنوان بازرسین علی البدل انتخاب شدند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *