معاون مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: موضع پیشگیری از بیماری ها و لزوم توجه و اهتمام جدی به این مورد برای کاهش بیماران در بیمارستان‌ها لازم است.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور در مراسم دومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت گراش که با حضور اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش ،دکتر احمد عبداللهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش و جمعی از خیرین و نماینده خیرین سلامت گراش در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: خیرین سلامت گراش اقدامات   ارزشمندی در راستای کمک به بخش بهداشت و درمان  داشته اند که این اقدامات خیرخواهانه قابل تقدیر و تشکر است و از این ظرفیت می توان برای کمک به دیگر مناطق کم برخوردار بهره گیری کرد.
وی ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره خیرین سلامت گراش، افزود: مجمع خیرین سلامت کشور علاوه بر بحث‌های سخت‌افزاری توجه به بخش‌های نرم‌افزاری را نیز در دستور کار خود دارد و دو سال است که به صورت جدی در حال پیگیری است.
معاون مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه که موضوع پیشگیری باید در راستای کاهش بیماران پررنگ تر دنبال شود تا کمتر بیماری در جامعه مشهود باشد، عنوان کرد: باید در بخش پیشگیری وارد شد تا تخت‌های بیمارستانی کمتر مورد نیاز باشد.
طباطبایی با اشاره به عملکرد مجمع خیرین سلامت در بخش شنوایی کودکان، تصریح کرد: در این بخش کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و امیدواریم در ده سال آینده در کشور کودک ناشنوایی را پیدا نکنیم.
وی بیان کرد: هر کس کودکی را می‌شناسد که سن زیر ۵ سال دارد، به مجمع خیرین سلامت کشور معرفی کنند تا در زمینه کاشت حلزون جهت شنوایی بخشی اقدامات لازم انجام شود.
طباطبایی در ادامه اشاره‌ای هم به بخش‌های دیگری که در حال پیگیری از سوی مجمع خیرین سلامت کشور است داشت و افزود: در بخش طب سنتی و طب ایرانی، معضلات مختلفی در کشور وجود دارد و بعضی افراد  در این عرصه وارد می‌شوند که علم و تخصص کافی در این بخش ندارند.
 وی با بیان اینکه اقدامات مجمع خیرین سلامت در راستای توجه به مناطق کم برخودار قابل تقدیر است، گفت:در بخش پیشگیری هم کارهایی در حال انجام است و مباحث پژوهشی هم در دستور کار مجمع خیرین سلامت کشور است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *