پيرو تشكيل شوراي زنان مجمع خيرين سلامت كشور، اين تشكل در اقدامي ابتکاری براي رسيدگي و بررسي سطح سلامت زنان  و شرايط جاري در برخي مناطق محروم اقدام نمودند.  در اين همكاري شوراي زنان مجمع خيرين سلامت باتفاق اعضاي جهادگر و خيرين پیشگام در اعزام كاروان سلامت به استان زنجان اقدامي موثر را به ثمر رسانيدند. اين كاروان  با همراهی سرکار خانم دکتر پلا سعیدی عضو محترم شورای زنان مجمع خیرین سلامت از روزهاي 7 تا 9 مرداد ماه در منطقه قیدار زنجان مستقر گرديدند. با توجه به اهميت شناسايي وضعيت سلامت در سطح كشور، استان زنجان به وي‍ژه منطقه قيدار و با توجه به دارا بودن سطح بسيار نازل در دريافت خدمات سرانه¬ي بهداشت و درمان به عنوان يكي از مناطق واجد پوشش سلامت تعيين گرديده لذا بنا  امکان همكاري با برخي از پزشكان و بومي و غير بومي  نسبت به بررسي و دريافت اطلاعات از نیازمندیهای بهداشت و درمان  توجه و نسبت به ارائه خدمات  مربوط به این مهم در بضاعت  کاروان اعزامی  نتايجي حاصل گرديد.
در اين همراهي جناب آقاي دكتر طباطبايي پزشك خير اعزامی در كاروان سلامت پس از استقرار در منطقه محروم گرماب در استان زنجان نسبت به ويزيت و معالجه كودكان و زنان منطقه پرداخته  و  با امكانات دارویی به این خدمت رسانی اقدام نمودند.  ایشان در پی معالجات در پاسخ به نیازسنجی که از سوی شورای زنان صورت میگرفت ،  اغلب مشكلات را ناشي از عدم بهداشت و تغذيه مناسب تشخيص دادند ،  لذا مشكلات را به نحوي با مسئولين در ميان گذاشته و تلاش براي اعزام بیماران  به ديگر مناطق برخوردار در امور بهداشت و درمان  بكار بسته شد كه البته برقراری این روش بهره مندی برای مناطق محروم  در حال پيگيري  در مسیر توسعه و تحقق است. همچنین  به معاينه نيازمندان و زنان محروم از شرايط بهداشت و درمان مناسب اقدام گردید.
متاسفانه سطح نازل آگاهي در زمينه بهداشت در ميان بانوان اين منطقه منجر به بسياري از مشكلات گرديده است. لذا پيش از نياز به درمان در اين مقطع نياز به آگاهي افزايي در حوزه بهداشت و درمان زنان و كودكان بسيار حائز اهميت تشخیص داده شد . در اين خصوص شوراي زنان مجمع خیرین سلامت در تلاشي فراگير به منظور تحقق سه هدف زیر اهتمام خواهد نمود :
1-    آگاهي افزايي در حوزه بهداشت و درمان 
2-    برخورداري از امكانات بهداشتي درماني مناطق همجوار براي مناطق نيازمند
3-    اعزام پزشكان خير و خيرين گرانقدر  با امکانات دارویی 
 همچنین در تلاش است در مسیر رفع اين مشكلات ،نسبت به ايجاد يك شبكه ارتباطي در سطح كشور  اقدام نماید  و در این زمینه در حال برنامه¬ري و ساماندهي مي باشد.
این اقدام جهادگرانه اولین تجربه شورای زنان در خدمات رسانی به  مناطق محروم است که یقینا تنها به عنوان یاولین اقدام در جهت خدمات رسانی به نیازمندان این حوزه به ویژه زنان و کودکان کم برخوردار در مناطق محروم  تلقی میشود و به یمن این همراهی بنا دارد تا نسبت به گسترش اقدامات جهادی برای سلامت از همت بلند خیرین بزرگوار کشور بهره مند گردد و شبکه خدمات سیار پزشکی  را در مناطق واجد رسیدگی فوری به ثمربرساند.  
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *