مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان خبر داد:تشکیل کارگروه پیشگیری از سرطان سینه در همدان

محمدصادق صبا اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت سه سال است که راه‌اندازی شده و وظیفه اصلی آن هدایت و شناسایی نیات خیرین به سمت مسائل عمده بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز شعبه خیرین سلامت راه‌اندازی شده است، افزود: شعبه ملایر خیلی فعال است و عمده کار آن ساخت بخش دیالیز است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان اضافه کرد: در همدان دو نفر از خیرین سلامت یک دستگاه پزشکی برای بیمارستان بعثت، یکی از خیران برای بیمارستان اکباتان و یکی دیگر برای بیمارستان فاطمیه تجهیزات خریداری کردند. آزمایشگاه اکنلو از سوی خیران تجهیز شد وی اضافه کرد: یک خیر دو دستگاه به مبلغ 437 میلیون تومان برای تجهیز مرکز درمانی اسدآباد خریداری کرد.

صبا با بیان اینکه در هر واحدی که اعلام نیاز شد، خیران نسبت به خرید تجهیزات اعلام آمادگی کردند، افزود: بخش دیالیز کبودراهنگ از سوی یک خیر تجهیز شد و یکی دیگر از خیران نیز در آزمایشگاه اکنلو کمک 400 میلیون تومانی کردند. وی با بیان اینکه در رزن یک درمانگاه و یک خانه بهداشت در روستا توسط خیران ساخته شد، افزود: یکی از پزشکان خیر هم در دره مرادبیک همدان درمانگاه احداث می‌کند. مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان از تشکیل کارگروه‌هایی برای جلوگیری از سرطان سینه در بانوان خبر داد و گفت: آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم برای پیشگیری و خودمراقبتی از سرطان سینه توسط ماماهای داوطلب انجام می‌شود.

خوابگاه متأهلان نیازمند نیازمند کمک خیران است وی از تعبیه صندوق‌هایی برای کمک‌های خیرخواهانه مردم خبر داد و افزود: کمک‌های مردمی براساس نیات آنها برای بیماران صعب‌العلاج توسط یک پیر مددکار انجام می‌شود که این صندوق‌ها در مطب‌ها و بیمارستان‌ها تعبیه می‌شود.

صبا خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند حتی این صندوق‌ها را به منازل برده و ماه به ماه به مجمع خیرین عودت دهند.

وی در پایان از احداث یک خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی نیازمند خبر داد و افزود: احداث این خوابگاه که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری کمک‌ها برای ادامه روند اجرایی آن هستیم، در دست اجراست، چرا که با احداث این خوابگاه چهره درمانی استان هم تغییر می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *