شعار مجمع خیرین سلامت ارومیه

اولین جلسه مجمع سلامت شهرستان ارومیه با شعار «عدالت در سلامت با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی » برگزار شد .

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز  آذربایجان غربی، ولی زاد رییس دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه گفت: مقوله سلامت یک عدالت در سلامت با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعیمقوله چند جانبه می باشد که فاکتورهای مختلفی در آن دخیل می باشند. 
وی افزود: در هر کشوری علاوه بر متولیان امر بهداشت و درمان ، سازمانهای دولتی ، غیر دولتی ، تشکل های مردم نهاد نیز تاثیر اساسی در امر سلامت را دارند.
ولیزاد با اشاره بر اهمیت این مجمع هدف از برگزاری مجامع سلامت شهرستانی را نهادینه سازی مسئولیت پذیری و پاسخگویی عنوان کرد و افزود: مجمع سلامت عامل مهم همدلی و هم افزایی و هم اندیشی تمامی ارگانهاست و ۲۵ درصد سلامت توسط عرصه های بهداشت و درمان و ۷۵ درصد آن توسط سایر سازمانها و تشکلات محقق می شود و همین امر تامین سلامت جامعه را به موضوعی همگانی بدل کرده است.

عماری فرماندار شهرستان ارومیه گفت: اعتلای عرصه سلامت نیازمند مشارکت همگانی، مسئولیت پذیری، حمایت طلبی و مطالبه گری است که این موارد با تشکیل مجمع سلامت انجام می گیرد .

وی تبیین سلامت در افق توسعه شهرستان، نهادینه سازی سیاست ها و مولفه‌های اجتماعی، هم افزایی و جلب مشارکت و تسهیل در نهاد سازی را از اهداف تشکیل این مجمع برشمرد.

فتحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه و دبیر مجمع سلامت شهرستان ارومیه، مجمع سلامت را بزرگترین رویداد سلامت شهرستان نامید و گزارشی از اهم اقدامات این مرکز ارائه داد.

دراین جلسه از خیرین سلامت شهرستان ارومیه و و سمن های مردم نهاد که در زمان کرونا با مشارکت بهداشت و سلامت اقدامات اساسی انجام داده اند تجلیل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *