خیرین سلامت کشور ساماندهی شدند

 

احمد زارع رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با تبریک فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش ( 30-24 دیماه)، از ابلاغ دستورالعمل هماهنگی و افزایش اثربخشی شوراهای آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد.

 

وی افزود: شورای آموزش وپرورش به عنوان تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی در عرصه تصمیم گیری‌های اجتماعی،فرهنگی ،اقتصادی و به نوعی نمایانگر مشارکت جمعی وتصمیم گیری‌های مربوط به امور مردم است.

 

زارع بیان کرد: درسالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب  تصویب قانون تشکیل شوراها درسال ۷۲، توجه ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی وغیردولتی به مفاد قانون شوراها و اجرای دقیق مصوبات آن به منظور استیفای حقوق آموزش و پرورش همواره دغدغه‌های اصلی مدیریت کلان استان‌ها علی‌الخصوص دراستان کردستان بوده به طوری که امروزه اصلی‌ترین مجرا درانعکاس و حل و فصل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان شورای آموزش وپرورش است که  این مهم از طریق اتخاذ تصمیمات دارای قابلیت اجرا و کارشناسانه میسر شده است.

 

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش کردستان همچنین به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و حضور فعال اعضای شورای آموزش و پرورش به صورت فردی و گروهی در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و تبیین ظرفیت شوراها در نظام تعلیم و تربیت را یکی از برنامه‌های محوری در هفته شوراها عنوان کرد.

 

وی گفت: همچنین نشست صمیمی اعضای شورای آموزش و پرورش مناطق با اولیای دانش‌آموزان در فضای مجازی و در برنامه شاد با هدف تقدیر از مشارکت فعال اولیا در امر آموزش در ایام گرونا برگزار خواهد شد.

 

زارعی همچنین از طراحی و برگزاری مسابقه تهیه کلیپ‌های کوتاه آموزشی و پرورشی خلاقانه اولیای دانش‌آموزان در ایام بیماری کرونا و برنامه ریزی برای ارائه کلیپ‌های برتر در رسانه‌ها با هدف ترغیب سایر اولیا در امر آموزش را یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در این هفته عنوان کرد.

 

وی از تقدیر خیرین سلامت در تجهیز مدارس و تهیه ملزومات بهداشتی مورد نیاز در ایام کرونا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: همچنین در این نشست از خیرین و موسسات نیکوکاری تامین کننده ملزومات فناورانه (تبلت، موبایل و…) برای ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و مرزی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش کردستان بر بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیمای استان برای تبیین عملکرد شوراها و جایگاه شورا در آموزش و پرورش در قالب میزگرد، مصاحبه و گفتگو و… تاکید کرد و گفت: تبلغات و فضای سازی محیطی از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته خواهد بود.

 

پایان پیام/713

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *