کاهش آلام بیماران نیازمند با حمایت‌های مجمع خیرین سلامت

 رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر به نگاه جامع خیرین این شهرستان به نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: فعالان این بخش تاکنون گام‌های موثر و ماندگاری برای کاهش آلام بیماران برداشته‌اند که از آن جمله می توان به حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی اشاره کرد.

دکتر عباس آذرهمایون در گفت‌وگو با ایسنا؛ در رابطه با عملکرد فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت ملایر در طول ماه گذشته، افزود: ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به منظور مساعدت به بیماران سرطانی به حساب مجمع واریز شد. 

وی از واریز مبلغ ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی جمعی از خیرین برای صرف در امور خیر و واریز ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از طرف خیرین به منظور تهیه تجهیزات پزشکی نیز خبر داد.

آذرهمایون با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل پروژه پایگاه سلامت آزادی وازیری داشتیم، گفت: ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز در راستای ذبح گوسفند و تهیه سبد کالا برای بیماران نیازمند هزینه شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر از مراجعه ۳۱۵ بیمار نیازمند به واحد مددکاری خبر داد و گفت: ۱۷ بیمار نیازمند به پزشک، آزمایشگاه و سونوگرافی معرفی شدند و همچنین برای ۱۱ بیمار سرطانی پرونده تشکیل شد.

وی به پرداخت و مساعدت هزینه پرتودرمانی و شیمی درمانی به هفت بیمار به مبلغ ۱۳ میلیون تومان، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به  دو بیمار نیازمند به مبلغ یک میلیون تومان و پرداخت کمک هزینه دارویی و درمانی از طریق واحد مددکاری به تعدادی از بیماران و پرداخت مبلغ حدود سه میلیون تومان کمک هزینه تهیه نسخه دارویی در طول یک ماه گذشته اشاره کرد.

آذرهمایون خاطرنشان کرد: ذبح دو راس گوسفند از محل مساعدت خیرین، توزیع ۵۰ بسته سبد غذایی به مناسبت شب یلدا ویژه بیماران سخت درمان نیازمند به ارزش ۲۵ میلیون تومان و در اختیار قراردادن وسایل توانبخشی به ۴۵ بیمار نیازمند شامل شامل کپسول اکسیژن، واکر، تشک مواج، ویلچر، اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی و ساکشن، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مجمع به شمار می‌رود.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر یادآورشد: اهدای سهم گوشت از طرف خیر یعقوب ونایی، اهدای ۳۰ پرس غذای گرم نذری به نیابت از شادروان مجید میرزابیگی، اهدای ۴۳ دست کاپشن به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طرف خیّر معصومه عبدلی برای توزیع در بین بیماران نیازمند، اهدای یک تخته فرش، یک تختخواب یک نفره و خوشخواب و پتو و تشک از طرف خیر کاظمی بخشی از جمله مساعدت‌های صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته خیرین حوزه سلامت ملایر در زمینه تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی خدمات مطلوبی ارائه داند، گفت: اهدای یک دستگاه اکسیژن ساز به نیابت از مرحوم محمد حسن کریمی، اهدای یک دستگاه مانیتور پرتابل قلب به ارزش ۴۲ میلیون تومان، اهدای واکر، ویلچر، دستگاه تست قند خون و فشار خون و دستگاه مانومتر و … نمونه این موارد در آذر ماه است.

آذرهمایون تأثیر اقدامات فرهنگی را در افزایش سطح مشارکت عمومی قابل توجه عنوان کرد و افزود: انجام خدمات پرستاری رایگان در منزل بیماران نیازمند، برگزاری کلاس خودآگاهی و شناخت خود برای بیماران ” ام اس” و برگزاری کلاس شناخت علائم”  ام اس” و داروها و نحوه تزریق، از دیگر فعالیت‌های انجام شده به شمار می رود.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *