در تاریخ  91/4/17 آقای سیّد رضا نیّری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت در رأس هیئتی با حضرت آیت الله علم الهُدی امام جمعه مشهد در دفتر ایشان (مجاور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) ) دیدار و ملاقات کردند .

بنا به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت خادم الرضا (ع) سیّد رضا نیّری جهت حل پاره ای مشکلات ضمن ملاقات با امام جمعه مشهد ، گزارشی از روند تشکیل و فعالیّت های مجمع خیرین سلامت را ارائه داد .

وی گفت : بنا بر نظر و توصیه مقام معظم رهبری و تقاضای وزیر وقت و برخی بزرگان ، مسئله خیریه سلامت محور به اینجانب سپرده شد و بر این خدمت افتخار دارم .

وی اضافه کرد : مقدمات فراهم شد و تشکیلاتی با عنوان مجمع خیرین سلامت در کشور ایجاد و به ثبت رسید و هم اکنون بیش از 140 دفتر و شعبه در سراسر کشور با حضور 5 هزار نفر هیئت امناء و مشارکت افزون بر 20 هزار نفر خیر به مردم خدمت رسانی

می کند .

نیری خاطرنشان ساخت : طی 4 سال گذشته خیرین عزیز بالغ بر 2 میلیون و پانصد هزار مترمربع زمین جهت احداث مراکز پزشکی اهداء کردند .

وی بیان داشت : در مدت فعالیت این مجمع ، بیش از 800 مرکز بهداشتی در سراسر کشور احداث ، بازسازی و تجهیز شده است .

وی گفت : تاکنون مردم و خیرین تعداد 10 هزار قلم تجهیزات پزشکی برای این مراکز تهیه نموده و مورد استفاده قرار گرفته است .

وی تأکید کرد در این مدت توسط مجمع خیرین سلامت به همت خیرین بالغ بر یک هزار و پانصد میلیارد تومان در راستای سلامت مردم هزینه نموده اند .

وی در پایان سخنان خود جهت تقویت مجمع برای رفع مشکلات درمانی مردم خواستار حمایت و یاری بیشتر شد .

در ادامه ملاقات ، حضرت آیت الله علم الهُدی امام جمعه مشهد آمادگی خود را جهت هر گونه مساعدت در این مقوله اعلام نمود .

وی با تجلیل از فعالیت های آقای نیری گفت : برکات جنابعالی در کشور برجسته بوده و الحمدالله کار خیر شما همه گیر است .

وی همچنین خیرین مشهد را نمونه دانست و گفت : در مسئله درمان و سابقه خیرات و سلامت ، شهری مثل مشهد نیست .

امام جمعه مشهد اعلام کرد : آقای نیری با هماهنگی ، پیش از خطبه های نماز جمعه ای در شهر مشهد سخنرانی داشته باشند و بعد هم  مسئولین دیگر پیگیری کنند و در ادامه من هم هر کجا مؤثر بودم ، پیگیری خواهم کرد .

وی خاطرنشان ساخت : با توجه به مشکلات درمانی بویژه در مشهد ، افتخار می کنم که در مسئله سلامت مردم و جامعه در خدمت باشم .

وی اضافه کرد : مشهد مشکل درمان زائرین را هم اضافه دارد و در سال گذشته بالغ بر 3 میلیون بیمار زائر با دفترچه از سوی مراکز درمانی پذیرش و درمان شدند .

حضرت آیت الله علم الهُدی امام جمعه مشهد در خصوص کمک و حل مشکل و همکاری گفت : نماینده ولی فقیه در استان ، حضرت آقای طبسی هستند . ادب حکم می کند قبل از هر اقدامی ایشان را در جریان کار قرار دهید چون حکم ایشان نافذ است و قدرت اجرایی دارند و بسیاری از مشکلات به همت ایشان حل می شود .

وی گفت : گرچه مراجعات از بسیاری از مسائل و اختلافات و تقاضاها به بنده زیاد است ، صد البته من هم در حد امکان در رفع آن تلاش می کنم .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *