افزون بر ۳ میلیارد تومان توسط مجمع خیرین سلامت گیلان کمک  شد

 
 

در آینده نزدیک به همت شما مردم عزیز و کمک دانشگاه علوم پزشکی با دعوت جراحان فوق تخصص قلب، این بیمارستان به نقطه قابل توجهی در درمان بیماری های قلبی می رسدبه یاری خدا، امیدواریم این بیمارستان بسیاری از نیاز های درمانی منطقه و حتی استان را برطرف می کند. با تجهیزبیمارستان قلب، دیگر مردم جهت درمان بیماری های قلب و جراحی قلب نیازی به مراجعه به اصفهان و شیراز و یزد نخواهند داشت. از مسئولین و دولت و تمام مردم عزیز انتظار داریم در این امر از هیچگونه یاری دریغ نکنند.

به گزارش پایگاه خبری آباده نما، رئیس شورای خیرین تامین سلامت شهرستان آباده، در گفت و گو با آباده نما عنوان کرد:

به همت خیرین و پس از اقدامات طولانی چند ساله، دستگاه آنژیو گرافی در بیمارستان قلب آباده نصب می گردد. پس از این اقدام ارزشمند و افتتاح بخش آنژیو گرافی، و با حضور پزشکان فوق تخخص جراجی قلب و عروق،  بسیاری از عمل های جراحی های قلب در بیمارستان قلب آباده میسر خواهد شد که مردم شمال فارس برای پیگیری بیماری های قلبی خود دیگر نیازی به سفر به مركز استان و شهرهای دیگر ندارند.

 

 

مشروح گفت و گو را در آباده نما بخوانید : 

حاج ایرج فرخی، رئیس شورای خیرین تامین سلامت آباده گفت: من این مژده را به همشهریان عزیز و آباده ای های مقیم سایر شهرستان ها و کشور ها می دهم، که آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی (ره) آباده به زودی نصب می گردد. و من از تمام عزیزان تقاضا دارم، برای مسئله توسعه و بهبود تجهیزات درمانی بیمارستان همت کنند و هرچه در توان دارند کمک کنند. این موضوع باعث می شود جان انسان های بسیاری نجات پیدا کند.

فرخی با درخواست از مسئولین و مردم جهت توجه بیشتربه تکمیل ظرفیت های درمانی بیمارستان گفت: در آینده نزدیک به همت شما مردم عزیز و کمک دانشگاه علوم پزشکی با دعوت جراحان فوق تخصص قلب، این بیمارستان به نقطه قابل توجهی در درمان بیماری های قلبی می رسد.

به یاری خدا، امیدواریم این بیمارستان بسیاری از نیاز های درمانی منطقه و حتی استان را برطرف می کند. با تجهیزبیمارستان قلب، دیگر مردم جهت درمان بیماری های قلب و جراحی قلب نیازی به مراجعه به اصفهان و شیراز و یزد نخواهند داشت.

از مسئولین و دولت و تمام مردم عزیز انتظار داریم در این امر از هیچگونه یاری دریغ نکنند.

 

 

وی همچنین به تاریخچه شورای خیرین اشاره کرد و گفت: این شورا از سال های دور به همت خیرین عزیز از جمله آقایان محمداسماعیل رضانیا، محمدعلی باقری، دکترتوکل، آقای برومند، رنجبر و بسیاری از مردم عزیز شهرستان تشکیل شد و ثمراتی بسیاری برای مسئله درمان شهرستان به دنبال داشته است.

رئیس شورای خیرین، تاسیس بیمارستان قلب را مهمترین پروژه این شورا دانست و افزود: در دهه 80 قرار بود یک دستگاه “ام آر آی” به شهرستان آباده اختصاص داده شود، که شهرستان اقلید به نامه وزارت این امتیاز را به دست آورد و در جلسه ای با حضور دکتر ایمانیه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان شد، در حال حاضر وجود دو دستگاه “ام آر آی”در یک منطقه از لحاظ اقتصادی سخت و غیرقابل توجیه است. اما برای اختصاص امتیاز به شهرستان، مجوز یک بیمارستان تخصصی قلب برای استان فارس، که از سوی وزارت بهداشت اختصاص داده شده است را به شهرستان آباده می دهیم.

پس از عقد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و اینجانب، دانشگاه متعهد به فراهم نمودن تجهیزات پزشکی نماید و احداث ساختمان به عهده شورای خیرین گذاشته شد.

سال 1388 بدون آمادگی و ذخیره مالی خاص، کلنگ بیمارستان قلب را زدیم و بر خدا توکل کردیم. مردم و خیرین عزیز همت کردند و هر کس با هر توان مالی در این پروژه عظیم خیرخواهانه مشارکت کرد که ساخت ساختمان قلب، با کمک 70 میلیارد ریالی خیرین به پایان رسید.

حتی یک روز، یک پیرزن سالخوره، که تنها دارایی او مقداری “ریوار گیوه ” بود مراجعه کرد و گفت میخواهم حتی به اندازه یک پله در این بیمارستان سهیم باشم، که پزشکی که روی این پله پا می گذارد و جان بیماران را نجات می دهد، در ثواب نجات جان آن انسان شریک باشم.

رئیس شورای خیرین، به برخی از مشکلات ایجاد شده در راه تکمیل بخش آنژیوگرافی بیمارستان آباده گفت: سال 1395، در تقسیم تجهیزات یک دستگاه آنژیو گرافی به بیمارستان قلب اختصاص داده شده بود، که به بیمارستان شهرستان جهرم اختصاص یافت.

پس از این موضوع به وزیر وقت بهداشت، دکترهاشمی مراجعه کردیم، و با توضیحات مقرر شد یک دستگاه آنژیو “زیمنس” به آباده اختصاص دهند. نماینده شرکت زیمنس در بازدید از جایگاه نصب دستگاه، به علت وجود نواقص فنی مکان نصب استاندارد های لازم را تایید نکرد، که تکمیل آن بر عهده دانشگاه بود. تکمیل این نواقص 6 ماه  به طول انجامید و نماینده شرکت پس از بازدید مجدد، استاندار محل نصب را تاییید کرد. اما در این فاصله دستگاه به بیمارستانی در زاهدان اختصاص یافته بود و از دست آباده رفت.

با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی، و وقت مجددی که از وزیر بهداشت، دکتر نمکی گرفتیم، به همراه دکتر رحیم زارع، نماینده مجلس به سراغ وزیر رفتیم. با بررسی موضوع و هماهنگی، وزارت بهداشت متقبل شد یک دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان آباده اختصاص دهد، و هزینه آن، که در آن زمان “4 میلیارد تومان” بود را خود وزارتخانه متقبل شد.

ماه پیش با خبر شدیم، برای خرید و انتقال آن هنوز به 3 میلیارد نیاز داریم، و در صورت عدم تامین این مبلغ، دستگاه به اصفهان می رود. و از محل کمک خیریه برادران ظهیر امامی، که یک قطعه زمین را جهت این کار اختصاص داده بودند، موفق به تامین هزینه شدیم و بزودی این دستگاه از گمرک به آباده می آید و در بیمارستان نصب می گردد.

پس از تجهیز بیمارستان به این دستگاه، تمامی نیاز های یک بیماری قلبی، ائم از اکو، بالن، آنژیوگرافی، میسر خواهد شد.و ان شاالله با دعوت از پزشکان جراح فوق تخصص و تکمیل ظرفیت های موجود، آباده به قطب قلب منطقه تبدیل خواهد شد.

 

 

وی در ادامه با تشکر از تمامی خیرین عنوان داشت: کماکان به کمک مردم و خیرین عزیز نیاز داریم. برای احداث ساختمان همراه بیمار، هر کس هر مقدار مایل است می تواند کمک کند، و این امکان فراهم شده است که نام ساختمان، یا هر اتاق را به نام خیرین عزیز نامگذاری کنیم.

انتهای پیام/3532

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *